Sex 1. gang efter fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.037 visninger
10 svar
0 synes godt om
29. august 2010

mor til lille emma

Jeg er bare Så nervøs for at skulle have sex 1. gang efter fødslen..

Jeg har helt vildt lyst til min mand men jeg begynder at græde hver gang vi prøver at starte bare lidt romantik.. Jeg er bange for at det bare er et stort hul dernede og jeg intet kan mærke, eller ham for den sags skyld... Vi har ikke haft sex i nu 3 mdr.. Og jeg elsker sex... Men kan ikke få mig selv taget sammen..

Det er 1 md siden jeg fødte og for det første føler jeg min krop er ødelagt. Jeg tog 26 kg på. mangler at smide 10 endnu, og jeg har fået strækmærker på min mave. Jeg føler mig fed og grim, og hader når der bliver taget billeder af mig Det er virkelig ikke fedt!!

Hvordan er det 1. gang efter fødslen? Kan man mærke det? Gør det ondt eller er det bare et hul??

Undslyld spørgsmålet men jeg vil gerne have mit sexliv tilbage

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2010

Dansker I Holland

mor til lille emma skriver:

Jeg er bare Så nervøs for at skulle have sex 1. gang efter fødslen..

Jeg har helt vildt lyst til min mand men jeg begynder at græde hver gang vi prøver at starte bare lidt romantik.. Jeg er bange for at det bare er et stort hul dernede og jeg intet kan mærke, eller ham for den sags skyld... Vi har ikke haft sex i nu 3 mdr.. Og jeg elsker sex... Men kan ikke få mig selv taget sammen..

Det er 1 md siden jeg fødte og for det første føler jeg min krop er ødelagt. Jeg tog 26 kg på. mangler at smide 10 endnu, og jeg har fået strækmærker på min mave. Jeg føler mig fed og grim, og hader når der bliver taget billeder af mig Det er virkelig ikke fedt!!

Hvordan er det 1. gang efter fødslen? Kan man mærke det? Gør det ondt eller er det bare et hul??

Undslyld spørgsmålet men jeg vil gerne have mit sexliv tilbage

Hejsa Først et kram til dig Jeg vil sige at sex første gang efter fødslen er jo meget forskelligt da det kommer an på hvornår man gør det. Og alle heler jo ikke ens. MEN! Det er ikke bare et "hul" griner... Og han vil helt klart osse få noget ud af det, tror bare I må tage det stille og roligt og måske du evt skulle mærke lidt på dig selv ? Altså dernede, for at finde ud af hvor øm du er/eller ikke er... Det er 3 år siden jeg fødte sidst, og jeg kan desværre ikke huske hvordan det var helt præcist. Men jeg kan love dig for at det bliver bedre, I må bare huske at snakke om det samme. Måske evt overveje en sexolog? Det ved jeg ikke om kunne være en ide, hvis nu du ikke føler dig særligt tiltrækkende mere Det er jeg sikker på at din mand/kæreste stadig synes

Kæmpe Knus Sussie 28+6

Anmeld

31. august 2010

MarieMor

jeg tror jeg vil følge lidt med på sidelinjen her .. det er 3 uger siden jeg fødte og frygter også den første gang  

manden er jo selvfølgelig helt vild får at komme igang igen , så synes det er svært at undgå at føle sig presset .. 

håber at der er en hel masse der kan fortælle at det slet ikke er så slemt som man måske frygter

Anmeld

31. august 2010

Margorie

Det er ikke bare et stort hul, ta det roligt!
Jeg var meget nervøs og 'turde' ikke før efter 8 uger, det var lidt ligesom at være jomfru igen.. Hvilket jeg også fortalte kæresten så han kunne ta lidt ekstra hensyn, og det var altså fantastisk, blidt og romantisk- og rigtig godt for os begge

Anmeld

31. august 2010

BinaMor

jeg var også mega nervøs efter gabriellas fødsel.. og flov.. men det var som 1. gang da jeg var jomfru.. hehe.. nervøsiteten men også den intens del. og det var rigtig lækkert!!

og det er ikke var et stort hul! selvfølgelig skal man lige lave et par knibeøvelser engang imellem ved de fleste meeeen... kender ikke nogen endnu der har fået sexlivet ødelagt pga fødsel.

jeg vil også råde dig til at undersøge dig selv først.

og din mand er da ligeglad med strækmærker osv. det viser bare din kvindelighed over at have båret et barn! han er sikkert bare glad for der ikke er bebs i maven mere under sex..

Anmeld

31. august 2010

mor til lille emma

Tak for jeres svar

Jeg har det helt dårligt over indlægget for jeg har jo fået den dejligste prinsesse Det er bare svært når ens krop ændrer sig så meget synes jeg. Jeg fik først strækmærker dagen før jeg fødte

men min mand siger han er blevet mere tiltrukken af mig nu hvor jeg har født, ved ikke lige hvad det er for en gang fis Men han har ihvertfald ikke noget imod strækmærkerne og synes åbenbart stadig jeg er tiltrækkende Det er jo bare dejligt!

Jeg har sagt til ham at vi er nødt til at vente til 8 ugers undersøgelsen, og det er helt okay.. Jeg er bare så nervøs, håber I har ret med at man stadig godt kan mærke noget Hvor lyder det egentlig dumt, men det er sådan jeg har det

Anmeld

31. august 2010

Sisley

Jeg synes det gik meget meget nemt! Vi forsøgte første gang efter 5 uger og der nev det for meget til at jeg havde lyst til at fortsætte. Vi prøvede ugen efter med succes og det var helt samme følelse hvis ikke bedre end før jeg fødte!

Anmeld

9. september 2010

mth1987

Jeg ville da også lige blande mig selvom det er ved at være noget tid siden i har skrevet. Jeg havde det også sådan at jeg var skide nervøs. Havde taget alt for meget på og svært ved at tabe mig. Og maven var slatten og fyldt med grimme strækmærker. Tror vi prøvede allerede 3 uger efter,,,, meeen det var lige lidt for ømt. Så prøvede vi igen en gang om ugen og det blev bedre og bedre. Vi har så startet ud med kondom siden fødslen da jeg ikke ska være gravid igen, og det var nok det der er værst, for jeg kan ikke mærke ham på samme måde når der hætte på. Men glæder mig da utroligt meget til p-pillerne virker.
Det eneste der kan være 1.gang er det er ømt så bare klø på

Anmeld

9. september 2010

Pige2009

MarieMor skriver:

jeg tror jeg vil følge lidt med på sidelinjen her .. det er 3 uger siden jeg fødte og frygter også den første gang  

manden er jo selvfølgelig helt vild får at komme igang igen , så synes det er svært at undgå at føle sig presset .. 

håber at der er en hel masse der kan fortælle at det slet ikke er så slemt som man måske frygter

Det er IKKE så slemt Vi havde sex 3½ uge efter fødslen og vi fik begge noget ud af det - han nok lidt mere end jeg. Det gjorde dog ikke ondt, men jeg var også hurtig til at hele.

Følg din intuition og lyt til din krop... Held og lykke med det

K.h. Linda

Anmeld

13. september 2010

SannaFo1

Da din mand direkte siger til dig at han er tiltrukket af dig burde du tage det til dig og sige til dig selv at han har ret.

Der gik 3 måneder før mig og min kæreste genoptog vores sexliv efter fødslen på vores første barn. Tror det var fordi jeg var meget nervøs men min kæreste tog det meget pænt og jeg følte mig ikke presset på nogen måde.

Efter barn nummer 2 kom vi igang igen allerede efter 2 uger. Tror en af de store grunde til at det gik så hurtigt var at jeg følte jeg havde masser af energi og overskud hele tiden og ikke følte mig som en der lige havde født.

Det har været dejligt at komme igang igen begge gange og jeg har ikke fortrudt noget. Men det er absolut vigtigt at lytte til sin krop og ikke presse sig selv til noget man ikke er parat til. Det ender bare med en skuffelse i sidste ende.

Held og lykke med det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.