Depression eller hormoner?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.158 visninger
9 svar
0 synes godt om
29. august 2010

kristinards

Hej.

Jeg tror den her ska ligge her....

Jeg er idag 37+2, og har de sidste uger følt sån en tomhed og tristhed, som om jeg kunne græde når som helst.

Så vil jeg lige høre jer, om det er hormoner eller om min depression er ved at blusse op?

Jeg er stadig på antidepressiv, men blev sat lidt ned i dosis da jeg blev gravid.

Ved ikk om jeg skal snakke med lægen om det, eller bare regne med det er graviditeten og alt det nye der venter...

På forhånd tak, Kristina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2010

Si5

kristinards skriver:

Hej.

Jeg tror den her ska ligge her....

Jeg er idag 37+2, og har de sidste uger følt sån en tomhed og tristhed, som om jeg kunne græde når som helst.

Så vil jeg lige høre jer, om det er hormoner eller om min depression er ved at blusse op?

Jeg er stadig på antidepressiv, men blev sat lidt ned i dosis da jeg blev gravid.

Ved ikk om jeg skal snakke med lægen om det, eller bare regne med det er graviditeten og alt det nye der venter...

På forhånd tak, Kristina

hej

jeg ved ikke noget om det bortset fra hvad du selv ved - at depressioner ikke er at spøge med - jeg ville tale med lægen hvis jeg var dig - bare for en sikkerheds skyld.

håber det er en forlænget hormon-tudetur - håber du får det bedre snart

Anmeld

31. august 2010

quar20

Jeg havde en MEGET dyb og lang Dep. inden jeg fandt ud af at jeg var gravid..!! - Det har blusset op flere gange i graviditeten - men min læge er medlem af et eller andet forbund hvor man får nyhedsbreve med nye beviste undersøgelser osv - og det viser sig for at 9 ud af 100 der er på anti. dep. medicin under en graviditet får et barn med enten hjerteskade, eller hjerneskade..!!

Jeg forstår ikke du har måtte fortsætte med din medicin igennem hele graviditeten..!! - Var jeg dig ville jeg hurtigst muligt få lavet en samtale med din læge som så kan hjælpe dig bedst muligt..

Anmeld

31. august 2010

kristinards

quar20 skriver:

Jeg havde en MEGET dyb og lang Dep. inden jeg fandt ud af at jeg var gravid..!! - Det har blusset op flere gange i graviditeten - men min læge er medlem af et eller andet forbund hvor man får nyhedsbreve med nye beviste undersøgelser osv - og det viser sig for at 9 ud af 100 der er på anti. dep. medicin under en graviditet får et barn med enten hjerteskade, eller hjerneskade..!!

Jeg forstår ikke du har måtte fortsætte med din medicin igennem hele graviditeten..!! - Var jeg dig ville jeg hurtigst muligt få lavet en samtale med din læge som så kan hjælpe dig bedst muligt..

Tak det var da ikk lige det jeg havde brug for at høre efter en hel graviditet på antidepressiv.

Jeg er nemlig god til at ramme de der få procenter det går galt for.

Må håbe baby er lidt mere heldig end mig....

Anmeld

31. august 2010

kristinards

Si5 skriver:

hej

jeg ved ikke noget om det bortset fra hvad du selv ved - at depressioner ikke er at spøge med - jeg ville tale med lægen hvis jeg var dig - bare for en sikkerheds skyld.

håber det er en forlænget hormon-tudetur - håber du får det bedre snart

Jeg skriver da lige til hende så.

Ville bare ikk virke hys hvis det nu var noget normalt alle vidste skete i graviditeten

Men hvis det ikk er det, må jeg hellere lige nævne det.

Tak for dit svar.

Anmeld

31. august 2010

morethanperfect

Min depression har blusset op flere gange under min graviditet , men har valgt ikke at gøre noget da jeg ikke ved om det er hormoner eller hvad ... Jeg syns du skal vente og se efter du har født , og hvis det blir værre , så snakke med din læge selvf. Det er ikke sjovt og gå rundt og ha det skidt , men prøv og se om du kan glæde dig over din graviditet

Anmeld

31. august 2010

quar20

kristinards skriver:

Tak det var da ikk lige det jeg havde brug for at høre efter en hel graviditet på antidepressiv.

Jeg er nemlig god til at ramme de der få procenter det går galt for.

Må håbe baby er lidt mere heldig end mig....

Nej og jeg er da også mega ked af at skulle slynge det ud..!! Jeg er selv go til at ramme alle de dårlige procenter - men det skal så lige siges at jeg med min første søn også var på anti dep. medicin gennem hele graviditeten men han er en glad og tilpas dreng..!!

Men fik det at vide da jeg var til en undersøgelse mht. til mit medicin hvor vi finder ud af at jeg er gravid..!! Der er ikke mange læger der har fået det at vide endnu - men sygehusets psy. afd. har fået besked om det for 3 måneder siden i følge min læge..!! -

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad der bunder i din dep. og det kan også være svært at sige da der er mange forskellige slag dep. Men selvom de siger man skal trappe langsomt ud af det osv - så stoppede jeg fra dag til dag - og har aldrig i mit liv haft det bedre end jeg har nu.. Tit får man det faktisk værre af at være på pillerne - end hvis man stopper.. Jeg får så også til psykolog og det har også hjulpet mig rigtig meget..!

Jeg ved selvfølgelig ikke din historie og din baggrund - men går du ikke til psykolog så kan jeg klart anbefalde dig det - og din læge kan hjælpe dig med at finde de steder hvor man kan få tilskud til..!!

Selvom jeg ikke tager min medicin idag - har jeg da stadig off dage, men graviditeten hjælper mig rigtig meget for ligeså snart jeg så mærker et spark tænker jeg på ham i maven - og kæmper for at han ikke skal dele sorgen med mig...!!

Nu lyder det nok meget mærkeligt - men skulle du have brug for at snakke med en som selv har prøvet at være på anti. dep. medicin så må du jo skrive en PM..!! Det er et forslag..

Anmeld

31. august 2010

kristinards

morethanperfect skriver:

Min depression har blusset op flere gange under min graviditet , men har valgt ikke at gøre noget da jeg ikke ved om det er hormoner eller hvad ... Jeg syns du skal vente og se efter du har født , og hvis det blir værre , så snakke med din læge selvf. Det er ikke sjovt og gå rundt og ha det skidt , men prøv og se om du kan glæde dig over din graviditet

Ja, jeg havde bare tænkt at jeg ville gøre noget inden, så man måske ku ta det i opløbet...

For er da sikker på det ikk blir nemmere med en lille ny baby.

Men jeg glæder mig da os vildt over det hele, og det er heller ikk så slemt, bare engang imellem jeg lige får sån en træls følelse...

Men rart at vide jeg ikk er den eneste.

Hvor langt er du i din graviditet?

Anmeld

31. august 2010

morethanperfect

kristinards skriver:

Ja, jeg havde bare tænkt at jeg ville gøre noget inden, så man måske ku ta det i opløbet...

For er da sikker på det ikk blir nemmere med en lille ny baby.

Men jeg glæder mig da os vildt over det hele, og det er heller ikk så slemt, bare engang imellem jeg lige får sån en træls følelse...

Men rart at vide jeg ikk er den eneste.

Hvor langt er du i din graviditet?

Det forstår jeg godt , men hvis jeg var dig ville jeg nok vente tror jeg

31+0 i dag

Anmeld

31. august 2010

kristinards

morethanperfect skriver:

Det forstår jeg godt , men hvis jeg var dig ville jeg nok vente tror jeg

31+0 i dag

Ok så er du jo heller ikk så langt fra "målet"  

Ja de beholder mig jo os nogle dage på sygehuset, og holder øje med baby, pga medicinen, så mon ikk de os holder øje med tegn på depression når nu de ved jeg er i behandling for det...

Har heller ikk tid til at være syg nu jo  

Hjælper bare at vide man ikk er helt unormal.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.