Dårlig mave og knaldrød numse:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.855 visninger
10 svar
0 synes godt om
27. august 2010

klmf

Årh min lille bølle er bare helt sølle. Har dårlig mave, så kommer mange mange gange om dagen af med noget grønt, slimet ildelugtende afføring og rumpen ser helt gloende ud Han skriger når jeg skifter ham, men det skal jo væk fra huden. Puha, det er næsten ikke til at klare når han græder af smerte, når jeg rører ved den. Smører med panthenolsalve og xink, men det hjælper ikke en dyt.

Hvad gør I, når de har dårlig mave??

Overvejer kun at give ham kartoffelmos til aften, det må da være skånsomt for maven eller hvad? 

Et dybt suk fra en ked af det mor, der bare gerne vil have den mave i orden og den røde numse væk 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2010

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

et gammelt husmor råd, jeg fik da min søn døjede med dårlig mave.

klip en stofble i små stykker og hæld noget kogende vand på, når kludene er kølet godt ned kan du tage et stykke og ligge i bleen. det hjælper på den røde numse.

Anmeld

27. august 2010

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess

hej har lige et par råd til en super rød numse.

Når du skifter ham, så dup med vat totter istedet for engangsklude, de er hårde for rumpen.

Dup stederne  godt våde med kamillethe som du har lavet en portion af i forvejen, den skal være lunken. HVis du har en hårtørrer, så blæs ham med den lave varme til han er tør.

Lad ham ligge st stykke tid på en stofble så numsen får luft, og smør først med panthenolsalven når du gir ham bleen på.

God heling til rumpen.

Anmeld

27. august 2010

mariamiss6

lotchen skriver:

Årh min lille bølle er bare helt sølle. Har dårlig mave, så kommer mange mange gange om dagen af med noget grønt, slimet ildelugtende afføring og rumpen ser helt gloende ud Han skriger når jeg skifter ham, men det skal jo væk fra huden. Puha, det er næsten ikke til at klare når han græder af smerte, når jeg rører ved den. Smører med panthenolsalve og xink, men det hjælper ikke en dyt.

Hvad gør I, når de har dårlig mave??

Overvejer kun at give ham kartoffelmos til aften, det må da være skånsomt for maven eller hvad? 

Et dybt suk fra en ked af det mor, der bare gerne vil have den mave i orden og den røde numse væk 

Hejsa... Du skal ikke give ham mælkeprodukter. Det holder maven i fast i "sygdommen"... Kun cultura, kan måske ligefrem afhjælpe problemet lidt, og genoprette tarmfloraen

I øvrigt, siger min leder i vuggestuen, at havregrød, og lidt Kamillethe at drikke skulle være godt....

Revet æbler kan også være rigtig godt....

Til numsen
Kogtvandsklude (eller gagebind, som jo er sterilt når du åbnerpakken) vædet i stærk kamillethe... Så lækker du lige en klud i hver ble, og så skulle det meget gerne afhjælpe den røde numse....

Anmeld

27. august 2010

Malene84

Drop alt det andet der virker besværligt... du skal købe Inotyol på apoteket. Det skal smøres på 1-3 gange dagligt OG DET HJÆLPER. Det fjerner alt det røde og efterlade en blød babynumse

Anmeld

27. august 2010

klmf

Malene84 skriver:

Drop alt det andet der virker besværligt... du skal købe Inotyol på apoteket. Det skal smøres på 1-3 gange dagligt OG DET HJÆLPER. Det fjerner alt det røde og efterlade en blød babynumse

Var faktisk afsted i dag efter det, men de havde UDSOLGT Grrrrr...... Så føler man verden er én stor konspiration, ha ha....

Men jeg prøver et andet i morgen, for det her holder morens hjerte ikke til...

Anmeld

27. august 2010

klmf

Tak for svar allesammen - må på apoteket i morgen efter salve. Og så skærer vi ned på mælkeprodukterne og kører løs med havregrøden

Anmeld

27. august 2010

LLN

Malene84 skriver:

Kan også kun anbefale inotyol. Det virker hurtigt.

Anmeld

27. august 2010

klmf

LLN skriver:

Kan også kun anbefale inotyol. Det virker hurtigt.

Tak. Må på et andet apotek i morgen og få det

Anmeld

27. august 2010

sarahb

hannetheis skriver:

et gammelt husmor råd, jeg fik da min søn døjede med dårlig mave.

klip en stofble i små stykker og hæld noget kogende vand på, når kludene er kølet godt ned kan du tage et stykke og ligge i bleen. det hjælper på den røde numse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.