amning på amning!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.212 visninger
12 svar
0 synes godt om
27. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Ja, jeg vidste ikke lige hvad jeg skulle skrive om emne

Jeg sad lige lidt i min egen verden (med ømme bryster fordi batterierne var fulde) og kom så til at tænke på en ting. Hvis vi lige sætter et scenarie op her...

Jeg har lige født barn nr. 1... Jeg ammer fuldt og bliver gravid da barn nr. 1 er 2 måneder! Jeg fortsætter med at amme og føder barn nr. 2 som jeg så OGSÅ ammer.. hvad sker der så med mælkeproduktionen osv når barn nr. 2 også går i gang? Det stakkels lille pus må da drukne i mælk når nu produktionen er tilpasset barn nr. 1? Og det siges jo at mælken tilpasser sig barnets behov (skide smart), men hvordan kan den det med to SÅ forskellige ammebørn?

Jah... det var et svært spørgsmål, hva'!?

Knus Caroline

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2010

BinaMor

dvs at barnet er ca. 13 måneder når lille ny kommer. der ammer man jo ikke fuldt ud så der vil ikke være for meget mælk i forhold til hvor meget der kommer på 3. dagen efter fødsel når man ikke ammer i forvejen. brysterne producerer efter hvad der spises og reguleres hele tiden.

Anmeld

27. august 2010

Joan ( Smallie )

Baby nr 1 vil nok holde op med at amme når der kommer rå mælk igen for det kan den ikke lide.

Anmeld

27. august 2010

Moderator

gabriellasmor skriver:

dvs at barnet er ca. 13 måneder når lille ny kommer. der ammer man jo ikke fuldt ud så der vil ikke være for meget mælk i forhold til hvor meget der kommer på 3. dagen efter fødsel når man ikke ammer i forvejen. brysterne producerer efter hvad der spises og reguleres hele tiden.

Nej, forhåbentlig ammer man da ikke fuldt

Jeg tænker mere på sammensætningen i mælken.. den skulle jo ændre sig efter barnets behov (og alder) og hvis der pludselig er 13 måneders forskel kunne det da godt skabe lidt problemer?

Det er et meget flyvsk spørgsmål, I know... og det er jo ikke aktuelt for mig Kom bare til at tænke på det

Anmeld

27. august 2010

Moderator

Joan ( Smallie ) skriver:

Baby nr 1 vil nok holde op med at amme når der kommer rå mælk igen for det kan den ikke lide.

men kommer der råmælk igen? for hele den der proces hvor mælken skal løbe til må da blive forvirret?

Anmeld

27. august 2010

Anja

Jeg blev gravid da vores søn var 6 mdr og jeg fik at vide af læge og jdm at mælken ville ændre smag og han derfor sikkert ikke ville ønske at blive ammet mere et stykke henne i graviditeten. Så med andre ord vil man ofte ganske naturligt stoppe med at amme nr 1 inden det bliver aktuelt med nr 2.

Anmeld

27. august 2010

Moderator

Anja skriver:

Jeg blev gravid da vores søn var 6 mdr og jeg fik at vide af læge og jdm at mælken ville ændre smag og han derfor sikkert ikke ville ønske at blive ammet mere et stykke henne i graviditeten. Så med andre ord vil man ofte ganske naturligt stoppe med at amme nr 1 inden det bliver aktuelt med nr 2.

okay så... Jamen det er sikkert også meget godt at naturen afgør man ikke skal amme 2 forskellige størrelser på én gang

Det var også en underlig ting pludselig at komme til at tænke over, I know

Anmeld

27. august 2010

JulieE

Caroline86 skriver:

Ja, jeg vidste ikke lige hvad jeg skulle skrive om emne

Jeg sad lige lidt i min egen verden (med ømme bryster fordi batterierne var fulde) og kom så til at tænke på en ting. Hvis vi lige sætter et scenarie op her...

Jeg har lige født barn nr. 1... Jeg ammer fuldt og bliver gravid da barn nr. 1 er 2 måneder! Jeg fortsætter med at amme og føder barn nr. 2 som jeg så OGSÅ ammer.. hvad sker der så med mælkeproduktionen osv når barn nr. 2 også går i gang? Det stakkels lille pus må da drukne i mælk når nu produktionen er tilpasset barn nr. 1? Og det siges jo at mælken tilpasser sig barnets behov (skide smart), men hvordan kan den det med to SÅ forskellige ammebørn?

Jah... det var et svært spørgsmål, hva'!?

Knus Caroline

Det kaldes at kryds-amme (mener jeg) og det skulle kunne lade sig gøre. Jeg så et program om langtidsmaning for nogle år siden og der var en der ammende både en nyfødt og en stor. Hvordan det rent praktisk lod sig gøre kan jeg ikke huske, men kroppen kan jo nogle fantastiske ting   Måske har Zafir styr på det...??

Anmeld

27. august 2010

Moderator

JulieE skriver:

Det kaldes at kryds-amme (mener jeg) og det skulle kunne lade sig gøre. Jeg så et program om langtidsmaning for nogle år siden og der var en der ammende både en nyfødt og en stor. Hvordan det rent praktisk lod sig gøre kan jeg ikke huske, men kroppen kan jo nogle fantastiske ting   Måske har Zafir styr på det...??

Ja, du har ret.. kroppen kan meget selv! Kan være der er én babs til baby og én til den anden!?

Anmeld

27. august 2010

JulieE

Caroline86 skriver:

Ja, du har ret.. kroppen kan meget selv! Kan være der er én babs til baby og én til den anden!?

Ok.. jeg retter lige mig  selv. det hedder tanddems-amning.

Du kan kikker her... Hvis du scroller lidt ned kan du se et billede af en der tanddems-ammer

http://www.ammenet.dk/wiki/langtidsamning

Jow jow... naturen og kroppen er forunderlig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.