Barn og uddannelse...!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

920 visninger
6 svar
0 synes godt om
26. august 2010

mth1987

Hej alle sammen
jeg er halvvejs gennem mit studie og fik for to mdr siden en dejlig datter.
nu er det bare sådan at sommerferien er slut og lillepigen er ikke gammel nok til at komme i institution, så derfor bliver jeg nødt til at skulle have hende med på skolen hvilket ikke er helt optimalt. Efter planen skulle farmoren have passet de dage hun kunne, men det gik ikke lige helt efter planen.
Heldigvis læser jeg virtuelt og skal kun på skole to gange hver 14. Dag.
Er der nogle af jer der har været ude for lignende?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2010

Niiina

Du har jo mulighed for at tage et års fri fra uddannelsen og så vende tilbage derefter

Nu er jeg bare hønemor, men jeg var overhovedet ikke klar til at smutte fra min søn da han var to måneder.

Håber du finder en løsning.

Anmeld

1. september 2010

mth1987

Har ikke mulighed for at tage et år fri da jeg så ska på ny ordning.
Jeg har skam også rigtig svært ved at sku ha hende passet. Det hårdt nok selvom det bare er min mor der lige passer et par timer.
Men har ikk andre muligheder

Anmeld

1. september 2010

MariaJ

Jeg har ikke været i samme situation, men har haft min nu fire måneder gamle datter med til møder på mit arbejde. Det er sådan set gået udmærket, men det er blevet sværere nu, hvor hun er mere vågen, og man skal være opmærksom på at man "fylder" rigtig meget for alle de andre, hvis man har baby med. Jeg har kun oplevet at folk har været søde og imødekommende, selvom jeg har rendt lidt til og fra, vugget baby på skødet og haft babyalarmen under bordet, men et eller andet sted tror jeg jo alligevel at det må være irriterende for de andre, så man skal nok ikke trække deres tålmodighed for langt.

Skal du være i skole i mange timer? Er det en mulighed at vænne din datter til at sove på de tidspunkter, du har timer, så hun kan stå udenfor klasselokalet og du bare skal have babyalarmen med ind? Måske kan du betale dig fra at få nogen til at trille en tur med barnevognen mens du har timer?

Held og lykke med det

Maria

Anmeld

14. september 2010

Angelspot

mth1987 skriver:

Hej alle sammen
jeg er halvvejs gennem mit studie og fik for to mdr siden en dejlig datter.
nu er det bare sådan at sommerferien er slut og lillepigen er ikke gammel nok til at komme i institution, så derfor bliver jeg nødt til at skulle have hende med på skolen hvilket ikke er helt optimalt. Efter planen skulle farmoren have passet de dage hun kunne, men det gik ikke lige helt efter planen.
Heldigvis læser jeg virtuelt og skal kun på skole to gange hver 14. Dag.
Er der nogle af jer der har været ude for lignende?

Jeg har ikke været ude for noget lignende personligt, men jeg går selv på studie og har oplevet nogle gange at en studiekammerat har følt sig nødsaget til at taget sin datter med i skole.

Dette har, i mit tilfælde, været en stor forstyrrelse for hele klassen, da fokus er mest rettet mod de skønne pludrelyde, hulk, vræl osv, der kommer fra barnevognen. Og selvom moderen var meget hurtig til at komme ud med barnet når hun blev ked af det, er det nok til at hele klassen bliver forstyrret i det tidsrum. Det har intet med moderen at gøre, hun er den sødeste pige, men hvor meget man end kan rumme andre, så er det lige rigeligt, fordi børn, som bekendt, tager rigtig meget fokus fra alt andet

Desuden kan jeg ikke forestille mig at man får noget som helst ud af undervisningen når man skal aktivere sit barn, trøste det eller give det mad.

Håber du kan bruge den erfaring til noget, jeg håber du finder en løsning som passer dig og dit barn

Anmeld

15. september 2010

Sofia

Du kan jo tage barsel fra studiet? Jeg regner med at tage barsel i ca. 8 måneder fra mit studie, når jeg har født til marts

Anmeld

15. september 2010

mth1987

Som jeg har skrevet længere oppe har jeg ikk mulighed for barsel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.