Madpakker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

981 visninger
11 svar
0 synes godt om
26. august 2010

Joan ( Smallie )

Nomalt får Niels mad i børnehaven men om torsdagen skal de have madpakke med til middag.

Til jer der laver madpakker til ungerne hvor meget giver i dem med?

Her idag lavet jeg 3 hele stykker rygbrød til Niels 10 cm agurk og en kvart rød peber og sørme om ikke det hele var væk da jeg hentet ham. Jeg syntes det er helt vildt han spiser så meget bare til middag og i næste uge bliver jeg da nød til at lave mere for er ikke sikker på om han er mæt han skal jo snart have en større madkasse.

Joan som har en knægt der elsker rugbrød

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2010

Mie A

Simon får 3 hele stykker rugbrød med i sin madpakke sammen med agurk, gulerødder og lidt tørret frugt. Til eftermiddagsmad får han 1 helt stykke rugbrød, et æg og en figenstang.

Anmeld

26. august 2010

Muffinmus

generelt 2 stk rugbrød, og af ekstra der kommer i der lidt forskelligt at vælge i mellem:

babyagurker

babygulerødder

Rosinpakke

Figenstang

Ostahaps eller lign ting:-)

Og ja, det er spist, men når det er sagt ved jeg et alm barn IKKE skal spise mere, for de får både morgenmad, formiddagsmad, frokost og frugt og aftensmad...det er ALT rigeligt til børn på 3 år:-)

Anmeld

26. august 2010

Anja

Elias får 4 halve skiver rugbrød med varieret pålæg med. Som ekstra er der altid grønt (fx agurk, peberfrugt, gulerod). Derudover får han 1 -2  ekstra ting med som fx kan være et stk grov knækbrød med ost, 1 rugkiks, 1 pk rosiner, 1 ostehaps, ½ figenstang, 1 riskage eller en rest fra aftensmaden (frikadeller o lign).

Han har som regel ½ skive rugbrød med hjem og lidt rester af grønt.

Anmeld

26. august 2010

Plysbjørnen

Laura har 3 skiver rugbrød med... Det er Levebrød fra Schulstad, de er lidt mindre i skiven en de andre...

Der til kommer 1/4 - ½ agurk skåret i stænger, og peberfrugt... det er somregel spist op... men ikke altid...

Anmeld

26. august 2010

Joan ( Smallie )

MariaE skriver:

generelt 2 stk rugbrød, og af ekstra der kommer i der lidt forskelligt at vælge i mellem:

babyagurker

babygulerødder

Rosinpakke

Figenstang

Ostahaps eller lign ting:-)

Og ja, det er spist, men når det er sagt ved jeg et alm barn IKKE skal spise mere, for de får både morgenmad, formiddagsmad, frokost og frugt og aftensmad...det er ALT rigeligt til børn på 3 år:-)

Vil du dermed sige at han ikke skal have hvad han kan spise til middag og at han kun skal have 2 stykker med?

Anmeld

26. august 2010

Grynt

Freja får en skive rugbrød med varieret pålæg, 3 små cherry tomater, lidt peber eller agurk, et stk varieret frugt og sommetider et meget lille bæger yoghurt (taget fra en 1L yoghurt = meget mindre sukker   ) med.

Anmeld

26. august 2010

Muffinmus

Joan ( Smallie ) skriver:

Vil du dermed sige at han ikke skal have hvad han kan spise til middag og at han kun skal have 2 stykker med?

hi hi, nej nej, hvis han kan spise 3 så er det fint nok, men du sulter ham ikke ved kun at give ham 3 stk med, det er mindst lige så meget som en voksen spiser:-)Og husk alt det andet de bliver proppet med derovre i huset. De mangler IKKE mad:-)

Heller ikke selv om Niels er en madglad dreng:-)og Anne for den sags skyld...Selv om Tor efterhånden godt kan tage godt fra, tror sgu de æder om kap derovre nogle gange:-)

Anmeld

26. august 2010

bette

mikkel får 2 skiver rugbrød med pålæg på 

eller 1 grovbolle med pålæg og 1 skive rugbrød med pålæg. 

og så får han gerne endten rosiner, figenstang, eller ostehaps med. 

vi prøver at give ham agurk eller tomat eller lign med.. men det kommer altid retur. 

derudover får de jo frugt i børnehaven og sådan lidt når de bager og lign. 

Anmeld

26. august 2010

Joan ( Smallie )

MariaE skriver:

hi hi, nej nej, hvis han kan spise 3 så er det fint nok, men du sulter ham ikke ved kun at give ham 3 stk med, det er mindst lige så meget som en voksen spiser:-)Og husk alt det andet de bliver proppet med derovre i huset. De mangler IKKE mad:-)

Heller ikke selv om Niels er en madglad dreng:-)og Anne for den sags skyld...Selv om Tor efterhånden godt kan tage godt fra, tror sgu de æder om kap derovre nogle gange:-)

Ja men jeg fatter det bare ikke for her hjemme spiser han jo slet ikke så meget. Der sker det ikke ret tit han spiser 2 stykker til middag.

Og Anne spiser ikke ret meget syntes jeg og jeg ved ikke hvor meget hun spiser over ved Sonja men har hjemme syntes jeg ikke hun spiser ret meget. Det er kun ½ stukke til middag og det er jo ikke vildt på nogen måde.

Annes hovede måltid ligger om morgen og Niels ligger til middag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.