Barnedåb opdate

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2010

Kløver

forældre-til-Asta skriver:

Jamen du kan da få det som buffet både medforret,  hovedret og dessert.. ved da vores buffeter ligger på 157 og opefter... Og det synes jeg bestemt ikke er galt..

Nej vi kunne kun få buffet hvor der også var forret og dessert inkluderet, men det er jo så til en pris af 198 pr person, så nej synes ikke det er så galt igen, var nok bare mest bekymret for drikkevarerne, da det på kro, oftest er der, det løber løbsk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2010

mariamiss6

Maja84 skriver:

Ja nu har vi så langt om længe fået plads både i kirken og vi har nu et sted at holde det hele

Vi skal holde det på en kro, og min veninde somfør har arbejdet på kro anbefalede at man satte et maks antal genstande på, hvad folk må få at drikke, mm de selv vil punge ud, men virker det for snoldet

Gæsterne vil få velkomstdrinks, der vil stå vand på bordene folk kan drikke så meget de vil, og der vil være en 3 retters menu + der vil være kaffe/the bagefter med dåbskage

forslaget lyder så at mna begrænser antallet af genstande til 3 stk pr mand og folk må selv vælge mellem vin, øl og sodavand, men hvad synes i, virker det for snoldet, min veninde som har arbejdet på kro, har bare oplevet at hver gang der ikke var en eller anden form for begrænsning, kom folk af med en formue fordi folk udnyttede "fri bar" konceptet, og er jo ikke fordi vi vil være fedtede, for kommer i forvejen til at bruge over 10.000 kr på barnedåben, og ja er jo delvis vores valg, men kunne ikke rigtig gøre dte anderledes, men ja virker det for snoldet at lave en begrænsning på feks 3 eller måske 4 genstande pr person (mit forslag var 3)

Hvad med at lave begrænsninger på HVAD folk må bede om... For eksempel kun øl og sodavand....

S bliver der serveret vin til maden,og så slut færdig... ikke noget med at bestille cognac til kaffen og hvad ved jeg...

Anmeld

28. august 2010

Mette+Mathias

Maja84 skriver:

Ja nu har vi så langt om længe fået plads både i kirken og vi har nu et sted at holde det hele

Vi skal holde det på en kro, og min veninde somfør har arbejdet på kro anbefalede at man satte et maks antal genstande på, hvad folk må få at drikke, mm de selv vil punge ud, men virker det for snoldet

Gæsterne vil få velkomstdrinks, der vil stå vand på bordene folk kan drikke så meget de vil, og der vil være en 3 retters menu + der vil være kaffe/the bagefter med dåbskage

forslaget lyder så at mna begrænser antallet af genstande til 3 stk pr mand og folk må selv vælge mellem vin, øl og sodavand, men hvad synes i, virker det for snoldet, min veninde som har arbejdet på kro, har bare oplevet at hver gang der ikke var en eller anden form for begrænsning, kom folk af med en formue fordi folk udnyttede "fri bar" konceptet, og er jo ikke fordi vi vil være fedtede, for kommer i forvejen til at bruge over 10.000 kr på barnedåben, og ja er jo delvis vores valg, men kunne ikke rigtig gøre dte anderledes, men ja virker det for snoldet at lave en begrænsning på feks 3 eller måske 4 genstande pr person (mit forslag var 3)

Det synes jeg ikke man kan, - man er inviteret til fest og forventer vel at få det man kan spise og drikke?

Desuden er en barnedåb jo ikke en fest hvor man typisk drikker sig fuld? - og hvis nogen er ekstra tørstige burde de nok kunne få en 4. sodavand?

Jeg er klar over det er mange penge, - men vil du have at folk skal se dig som nærig, pga. en merudgift på måske 500-1000 kr? (1000 kr er vel = cirka 30 stk. drikkevarer - som jo så er udover de 3 I allerede forventer at de drikker).

Anmeld

28. august 2010

Mette+Mathias

mariamiss6 skriver:

Hvad med at lave begrænsninger på HVAD folk må bede om... For eksempel kun øl og sodavand....

S bliver der serveret vin til maden,og så slut færdig... ikke noget med at bestille cognac til kaffen og hvad ved jeg...

God idé!

Anmeld

28. august 2010

Mor-til-asta-09

Maja84 skriver:

Nej vi kunne kun få buffet hvor der også var forret og dessert inkluderet, men det er jo så til en pris af 198 pr person, så nej synes ikke det er så galt igen, var nok bare mest bekymret for drikkevarerne, da det på kro, oftest er der, det løber løbsk

Ja det er rigtigt. men så må i sætte begrænsning på... Men synes generelt ikke folk drikker så meget til barnedåb... Og man kunne f.eks undvære hvidvin og øl.. Så man kan få rødvin og sodavand.. Også er der jo altid vand på bordene... Så løber det ikke så hurtigt op..

Anmeld

29. august 2010

Kløver

Mette+Mathias skriver:

Det synes jeg ikke man kan, - man er inviteret til fest og forventer vel at få det man kan spise og drikke?

Desuden er en barnedåb jo ikke en fest hvor man typisk drikker sig fuld? - og hvis nogen er ekstra tørstige burde de nok kunne få en 4. sodavand?

Jeg er klar over det er mange penge, - men vil du have at folk skal se dig som nærig, pga. en merudgift på måske 500-1000 kr? (1000 kr er vel = cirka 30 stk. drikkevarer - som jo så er udover de 3 I allerede forventer at de drikker).

Nu vil folk slet ikke få lov at få spiritus, for det kan hurtigt tage overhånd, og gider ik hvis folk risikerer at blive fulde ( nogle kan ikke styre sig desværre)

Vi har snakket om hvordan og hvorledes, og synes nu ikke det er uretfærdigt hvis filk ud over the/kaffe og velkomstdrink kan få feks 3 øl eller sodavand på en 2-3 timer ( det er altså en hel liter vi snakker om ud over fri vand) men vi har nu stort set bestemt at der ikke skal være begrænsning på, men synes nu absolut ikke man er nærig, hvis man giver feks 3 øl,sodavand, glas vin

Vi snakkede dog om at vi for at begrænse folk bare åbner flere flasker vin til min 150 kr flasken, at folk skal hente vin ved et bord, ligesom med øl og sodavand, for står det ikke på bordene, kigger folk mere efter om der er mere i flasken før der bare bliver åbnet en ny

men er overrasket over folk vil mene det er direkte nærrigt, når vi giver 3 retters menu, velkomstdrink, kaffe/the og kage + drikkevarer, når det "kun" er en barnedåb

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.