Så måtte jeg lige en tur på fødegangen i går aftes.
Jeg har de sidste par dagen haft en frygtelig krampe, efterfulgt af et brændende fornemmelse i undlivet, lige over skambenet indeni.
Og jeg har slet ikke kunnet finde ro om natten, og er vågnet med smerter,
så igår ringede jeg til dem,og skulle lige komme ind og blive tjekket.
Så efter den store undersøgelse, scanning og hjertestrimmel konstaterede de at de er lidt bange for at det er min livmoder som er ved at give sig i det gamle kejsersnitar, som følge af at lille pigen for ca 3 uger allerede har lagt sig ned og fast.
Da lægen begyndte at snakke indlæggelse kunne jeg slet ikke overskue det, da jeg jo havde barnepige hjemme i de par timer jeg var afsted, samt bilen holdt korttidsparkeret.
Så i samråd med lægen, og en overlæge blev vi enige om at jeg tog hjem, og kom igen hvis det blev værrere, eller ved.
Ellers så tjekker de mig igen tirsdag når jeg skal til vækstkontrol.
Og her ligger de så også en plan om hvad der skulle ske, men jeg skulle indstille mig på en tidligere forløsning, da et evt brud på livmoderen kan være faretruende for den lille, hvilket også er grunden til den foretrak at beholde mig.
Men hvad gør man uden muligheder for at arrangere pasning.
Jeg har jo længe haft ondt, og har forsøgt at få hjælp af min mor, som bestemt har vigtigere ting at lave, så som at gøre rent på krydderrihylden, eller hvad ved jeg af lamme undskyldninger hun er kommet med.
Kærestens familie har stået på hænder for at hjælpe, med alt rengøring og havearnejde samt indkøb og så har de været søde til at tage den lille så jeg lige har haft et par timers ro.
Nu kommer kæresten heldigvis til Danmark mandag nat,
så kan jeg slappe lidt af og overlade roret til ham.
Hilsen Berit
Anmeld