første undersøgelse :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

758 visninger
4 svar
0 synes godt om
25. august 2010

ismo

Så har jeg lige været til første undersøgelse på fertilitents klinikken og det var rigtig positivt, de var meget søde og meget forstående overfor mit valg om at vil have et barn alene. Og det bedste af det hele er at jeg allerede kan starte næste gang jeg har min menstration.

Men jeg har lige et spørgsmål til jer der har været igennem det her, har i fået lavet en undersøgelse hvor man undersøger passagen i æggelederne og hvem har udført den. Jeg fik at vide jeg kunne få den lavet på klinikken men det kostede penge, så jeg ville hører om i ved om man kan blive henvist i det offentlige.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2010

sus73

ismo skriver:

Så har jeg lige været til første undersøgelse på fertilitents klinikken og det var rigtig positivt, de var meget søde og meget forstående overfor mit valg om at vil have et barn alene. Og det bedste af det hele er at jeg allerede kan starte næste gang jeg har min menstration.

Men jeg har lige et spørgsmål til jer der har været igennem det her, har i fået lavet en undersøgelse hvor man undersøger passagen i æggelederne og hvem har udført den. Jeg fik at vide jeg kunne få den lavet på klinikken men det kostede penge, så jeg ville hører om i ved om man kan blive henvist i det offentlige.

Hej Ismo.

Tænk jeg troede egentlig at man altid som det første skulle til sin læge, også selvom man vælger insemination på en privat klinik. For der er jo en række blodprøver der skal tages inden behandlingen går igang - men måske du har fået taget dem på den private klinik.

Hvis du skal henvises til at få undersøgelsen af æggelederne foretaget i det offentlige, må det være igennem din læge at du skal have en henvisning.

Anmeld

25. august 2010

dorthemus

Jeg fik lavet min hsg på en røngtenklinik på Trianglen efter henvisning fra egen læge

Anmeld

25. august 2010

Meliora

Hmm, er det ikke det de undersøger når de scanner en forneden (med det der meget lange instrument)?

Vi har også lige været til samtale/undersøgekse på fertilitetsklinikken på Riget, og der scannede de mig og snakkede med os i en times tid. Det eneste vi nu skal gøre er at få taget blodprøver (Hiv+Hep b+c) og så skal vi ellers bare ringe når vi vil i gang:-)

Anmeld

26. august 2010

ismo

sus73 skriver:

Hej Ismo.

Tænk jeg troede egentlig at man altid som det første skulle til sin læge, også selvom man vælger insemination på en privat klinik. For der er jo en række blodprøver der skal tages inden behandlingen går igang - men måske du har fået taget dem på den private klinik.

Hvis du skal henvises til at få undersøgelsen af æggelederne foretaget i det offentlige, må det være igennem din læge at du skal have en henvisning.

Nej man behøver faktisk ikke at have sin læge med ind over. Man kan få en henvisning af sin læge, men min læge ville ikke give mig det da hun synes jeg var for ung. Jeg er 27 år. 

Men de lavede alle de andre undersøgelser på privat klinikken.

Men jeg vil kontakte min læge på mandag og få en henvisning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.