Nogen der ved... barselspenge fra hvor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

607 visninger
3 svar
0 synes godt om
25. august 2010

Malonde1985

Jeg er sygemeldt fra min udd. pga graviditeten og har så lige talt med min skole. De siger så at jeg kun vil få løn til min kontrakt slutter, hvilket jo er klart. Men så er det jeg tænker hvor jeg så skal få penge fra? Jeg bor I Sverige, men er jo på en måde stadig tilknyttet det danske uddannelsessted eller hvad? Fik at vide jeg skulle ringe til københavns kommune og til min fagforening, men de har begge lukket idag, og jeg er bare lidt lost lige nu, for ved jo ingenting .. Får løn til oktober med, og så ved jeg ikke hvem der skal hjælpe mig..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2010

serinasmor

hmmm .. bliver din kontrakt ikke forlænget når du starter barsel .. eller holder kontrakten ikke til termin ??

min søster er udlært dyrepasser i sverige og gik på barsel under sin uddannelse.. mener bare hun fik sin kontrakt forlænget sådn at hun fik løn under barsel .. dog nedsat løn - men løn

Anmeld

26. august 2010

Tanni

Hmm, nu ved jeg ikke lige hvordan det er når du bor i Sverige... men inden din kontrakt udløber skal du kontakte din a-kasse og din kommune som du har fået besked på, så er der nogle papirer som skal ordnes, og så skulle du meget gerne kunne få barsel dagpenge når din kontrakt er udløbet

Anmeld

26. august 2010

Malonde1985

Tanni skriver:

Hmm, nu ved jeg ikke lige hvordan det er når du bor i Sverige... men inden din kontrakt udløber skal du kontakte din a-kasse og din kommune som du har fået besked på, så er der nogle papirer som skal ordnes, og så skulle du meget gerne kunne få barsel dagpenge når din kontrakt er udløbet

Ja ringer til kommunen her kl. 10 og hører ad hvordan det foregår. Om jeg får fra DK eller fra Sverige.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.