Tjuhl skriver:
Jep! sølle 7 uger til vi når terminsdato...og under en måned til vi når "nu kan du bare komme" datoen (d. 22. september). Det er bare ikke meget!! Jeg er helt splittet imellem at jeg overhovedet ikke kan vente med at møde det her lille menneske vi har ruget på hele det her år - og så at jeg har lyst til at være gravid for evigt (helst i 2. trimester - uden kvalme og opkastninger
), det er så skønt at mærke sit barn inde i maven, det kan simpelthen ikke beskrives og jeg tænker at det er noget jeg kommer til at savne når den først er kommet ud. Nu melder tankerne sig også om det her mon blir den eneste graviditet for vores vedkommende. Vi kan jo - men kan vi?? Det er måske blot et udslag af mere vil ha mere, jeg ved det ikke, men jeg vil frygteligt frygteligt gerne være gravid igen!
Men nu tar vi lige denne her baby først! 
Søren er begyndt at synes at arbejdet er hårdt. Dvs. han har altid hadet at gå på arbejde, ligesom jeg selv hader at gå på arbejde (det bedste sted jeg har arbejdet var på Louis Tussauds voksmuseum i kbh, for der måtte vi sidde og læse bøger i billetlugen når der ikke var kunder), men nu begynder det at føles som tid VÆK fra nogen han tusind gange hellere vil bruge sin tid på. Jeg tror det blir rigtig slemt når Baby Juhl først er ude i verden! Min mor sagde for nylig "stakkels Søren, han kommer til at tude hele vejen på arbejde den første dag han skal afsted efter barsel" - og selvom han sir nejnej, det er han for mandig til, så tror jeg det også! En af hans kollegaer havde rådet ham til at putte en af forældreorlovsugerne bagpå barselsugerne, så han var hjemme 3 uger efter fødslen istedet for 14 dage, for "der sker bare så meget og man vil bare gerne være dér". Så det går han lidt og tygger på. Han skal have talt barselsplanlægning med arbejdet i slutningen af ugen, men det er jo svært at sige "der og der" skal den ligge, når man ikke ved hvad for et barn der kommer ud og hvad den har brug for. Indtil videre ser det ud til, at han er hjemme 14 dage-3 uger lige efter fødslen, og så igen en 6-8 uger efter jul og så tager han de sidste uger (6-4 stykker) når Baby skal indkøres i dagpleje til næste efterår. Det blir "hans job" og det er vist rigtig rart at vide, at det er noget Far gør ALENE, tror jeg
Min mor - pædagogen - sir også at mænd er bedre til at køre børn ind end kvinder 
I mandags købte vi autostol :-O Søren kunne ikke lade være med at gå med et skælmsk smil ud til bilen - gummirøjsere i den ene hånd og autostol i den anden, jøsses hvor BORGERLIGT :-P Men selvom han fik vabler af de lidt for små gummistøvler, så tror jeg alligevel han var temmelig glad for at have dem på igår da han tog på hyttetur/introtur og de skulle gå over noget vadehavsagtigt noget ud til hytten!! Åh den hyttetur! Om mandagen havde nogle af 1.g eleverne spurgt om det var rigtigt, at der skulle være nøgenløb og tøjkæde på introturen. Søren havde allerede sagt til mig, at det ville han simpelthen ikke tillade, for han var den voksne og ville ikke have der stod nogen og følte sig tvunget til noget eller var kede af de ting der var foregået. Så han sagde, at nej, det var ikke rigtigt. En af drengene spurgte kækt "og hvad vil du gøre hvis jeg pludselig smider alt mit tøj?". Søren kiggede på ham med sit sureste fjæs og sagde: "melde dig til polititet for blufærdighedskrænkelse!". YIKES! Men jeg synes jo han er sej - altså Søren - at han er så striks med den slags. Indtil videre er han sluppet udenom at blive sendt på studieture med klasserne, men han er temmelig sikker på, at det er fordi han har meldt ud, at hvis han kommer med, så blir der nul-alkohol politik, for han vil ikke tage ansvar for alle de unger hvis de render fulde rundt i en eller anden by i et eller andet land. Så vil de blive sendt direkte hjem - for egen regning. basta!
Gode mand!!
Men her 7 uger før termin var det slet ikke sjovt at sige farvel til hinanden, selvom det kun var for een nat. Det var nok især det med, at hvis der nu skete noget, så kunne han bare ikke komme hjem så længe der er højvande. Men nu er han på vej tilbage til gymnasiet med busser og elever, så nu er man helt rolig igen 
Ellers går det mest af alt bare fremad... Det blir tungere og tungere og sværere og sværere at komme rundt og hvis jeg glemmer mine jernpiller får jeg den ondeste forstoppelse (I ved, der hvor man virkelig føler man skal skide, men man kan simpelthen ikke når man sidder på toilettet). Jeg akn ikke spise ret meget ad gangen, lige knap en hel skive rugbrød til frokost - og aftensmad. youghurt til morgenmad. Det trykker op i lungerne og et par gange har jeg oplevet at det føltes som der stod een og trykkede på ryggen og på brystkassen samtidig - æv, det gjorde ondt!! Men nu hvor baby ligger med hovedet nedad, så er trykket på lænden heldigvis ikke slemt længere, så det er altid noget. Kvalme har jeg stadig, det er åbenbart bare my thing i den her graviditet, men opkastninger har der ikke været siden jeg gik ind i 3. trimester (woot wooot!). Søren er så flink til at give massager. Selv klokken halv tolv om aftenen på dage hvor han skal op halv syv næste morgen, sidder han med søvn i øjnene og gir mig grundige rygmassager når jeg beder om det <3 og så blir der flere gange om dagen råbt ind i maveskindet: "Baaabyyyyy, Faaaar eeeeeelskeeeer diiiiiiig!" (og et hurtigt "og dig, August!" bagefter
). Min vægt er løbet tør for batterikræfter. Eller...det er sådan jeg tolker dens "lo" i displayet når jeg stiger op på den... det kan jo også være jeg simpelthen er umålbar :-S Aj men, sidst den virkede (for en uge siden), der var jeg på minus 5 kg fra pre-graviditetsvægt og plus 3 kg fra uge 8 vægt, så det er fint. Jeg har ikke nogen gener som sådan, intet vand i kroppen osv., men der er jo altid noget når man når så langt som nu! Det ER tungt og det ER en byrde for kvindekroppen, og ja, det er naturligt og vi er skabt til at bære vores børn, men det ændrer skismer ikke ved faktum!! Jeg vil i hvert fald ingen steder resten af min graviditet, det kan jeg slet ikke overskue - hverken københavn eller jylland. Jeg vil bare være herhjemme og trumle rundt og nyde de sidste uger sammen med Søren
(og læse bøger - jeg får åndenød når folk sir til mig, at jeg skal læse NU, for snart er tiden ikke til det!).
Denne uge er der nøgenbilleder på programmet, uhuuuuu! jeg har beskåret dem, så de skulle gerne være fri for bryst og fis... men lidt numse slipper I ikke for 
Sikke et godt og dejligt langt indlæg.... kunne ikke lade være at smile. At være gravid er fantastisk! Så fantastisk, at jeg stadigt savner følelsen af lille babyen inde i maven, selvom det jo er rarere at have hende ude, naturligvis. Så ved man hvor man har hende. Lige nu ligger hun med feber, fordi hun er ved at få to tænder i undermunden
. Man bliver så følsom...piv, fordi hun har det bare rigtigt skidt!! Men det jeg ville sige er, at jeg savner så meget, at være gravid, så nyd det....!! Jeg tror du kommer til at savne det, he he!!
Jeg tænker det samme som dig - man har knapt fået den ene baby ud, før man bekymrer sig om der nogensinde kommer en mere. Man ved det jo ikke...og jeg skal også tage mig selv i at lade være med at bekymre mig, men i stedet glæde mig over det vi allerede har!!
He he...sjov beskrivelse om Søren, der taler til babyen. Men så kender baby Hjul jo allerede sin fars stemme, når den kommer ud. Jeg vidste ikke helt, om jeg troede på det i starten, men det gør jeg nu. Smilla har aldrig været bange for vores enormt larmende støvsuger, noget der tit har undret sig. Mon ikke det var fordi jeg havde rengøringsvanvid i graviditeten?? Den kørte jo konstant, fnis...
FLOTTE billeder af mavsen og ellers tak for et godt indlæg med dertilhørende godt grin
! Held og lykke med den lille, som snart kommer til verden! Det bliver så stort!
Ha en dejlig dag :-)