Sut og amning hjælp!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

930 visninger
6 svar
0 synes godt om
24. august 2010

lollandpigen

Hej Piger...

Min søn på snart 1 måned ammer jeg og det går bare rigtigt godt. Han tager fint fat, tager fint på, og vil gerne ammes 10 gange daglig...

Mit problem er bare at han rigtigt gerne vil sutte også selvom han lige har fået mad og faktisk ikke er sulten.

Om natten ligge rjeg ned og ammer med det resultat at vi begge falder i søvn og jeg vågner senere ved at han ligger i mellem kæresten og mig.....

Je ghar så hørt at problemet måske kan være at han genre vil sutte hele tiden er at han skal have dækket sit sutte behov.. Jeg synes det er super rart at amme men ikke hvis jeg skal til at amme 30 gange om dagen og flere timer hvergang fordi han bare ikke er sulten men bare skal have nærhe dog sit sutte behov dækket....

Nu er det så jeg vil høre om det er dumt at give ham sut for at han kan få dækket sit sutte behov på den måde??

Vi har slet ikke prøvet at tilbyde ham sutten da jeg ikke ved om det er godt.....

Nogle råd??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2010

Frøken Sørensen

Jeg synes sagtens du kan prøve at tilbyde sutten!

Min dreng havde også et meget STORT suttebehov og fik at vide af min SP at det var en god ide at tilbyde den.. Og han tog den med det samme. Og det resulterede i at jeg kun skulle amme hver tredje time!

Anmeld

24. august 2010

SHERO

lollandpigen skriver:

Hej Piger...

Min søn på snart 1 måned ammer jeg og det går bare rigtigt godt. Han tager fint fat, tager fint på, og vil gerne ammes 10 gange daglig...

Mit problem er bare at han rigtigt gerne vil sutte også selvom han lige har fået mad og faktisk ikke er sulten.

Om natten ligge rjeg ned og ammer med det resultat at vi begge falder i søvn og jeg vågner senere ved at han ligger i mellem kæresten og mig.....

Je ghar så hørt at problemet måske kan være at han genre vil sutte hele tiden er at han skal have dækket sit sutte behov.. Jeg synes det er super rart at amme men ikke hvis jeg skal til at amme 30 gange om dagen og flere timer hvergang fordi han bare ikke er sulten men bare skal have nærhe dog sit sutte behov dækket....

Nu er det så jeg vil høre om det er dumt at give ham sut for at han kan få dækket sit sutte behov på den måde??

Vi har slet ikke prøvet at tilbyde ham sutten da jeg ikke ved om det er godt.....

Nogle råd??

Jeg ville helt klart give ham en sut.. Elias brugte også mig som sut længe, fik præsenteret sutten til ham for sent, så han gad den slet ikke... Og nu har han suttet tommelfinger siden han var knap 2 måneder...

Anmeld

24. august 2010

SpunkenJo

Du ender med at blive hans sut, hvis ikke du får styr på at vise ham hvornår det er sutte-mad og hvornår det bare er sutte-hygge.

- det kan blive frygtelig svært at komme ud af jo ældre og mere bevidste de bliver.

Knus Jo
- som tænker lidt at 10 amninger i døgnet lyder af lidt meget.... Men måske det bare er mig der ikke kan huske hvor ofte det var

Anmeld

24. august 2010

lollandpigen

Meget tit gylper han fordi han simpelhen er overmæt og når han slipper har han mælk i munden han ikke har slugt....

Vi prøvede den anden dag at give sutten men han ville ikke have den... Nogle råd til det??

Anmeld

24. august 2010

Frøken Sørensen

lollandpigen skriver:

Meget tit gylper han fordi han simpelhen er overmæt og når han slipper har han mælk i munden han ikke har slugt....

Vi prøvede den anden dag at give sutten men han ville ikke have den... Nogle råd til det??

Ligesom SpunkenJo skriver skal du vise ham hvornår det er sutte-mad og hvornår det bare er sutte-hygge.... Hvis du har styr på hvornår han ligesom kalder på sutte-hygge, så tilbyd sutten i stedet for og bliv ved.... På et tidspukt skal han nok tage den!

Du ender med at blive hans sut og bliver svært at vende ham af med jo ældre han bliver. Og jo længere du venter med sutten jo sværere bliver det at vende ham til en sut. Og så kan du jo ende med at han bliver et af de børn som sutter på tommelfinger... Og det skulle jo være RIGTIG svært at vende dem af med...

Anmeld

25. august 2010

Mig med maven

Gitte85 skriver:

Jeg synes sagtens du kan prøve at tilbyde sutten!

Min dreng havde også et meget STORT suttebehov og fik at vide af min SP at det var en god ide at tilbyde den.. Og han tog den med det samme. Og det resulterede i at jeg kun skulle amme hver tredje time!

Samme her, ammede desværre ikke så længe, men sutten gjorde at hun og jeg kunne få søvn!

Held og lykke med det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.