Hormonspiral

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.927 visninger
11 svar
0 synes godt om
24. august 2010

Corn

Min læge har rådet mig til at få hormonspiral, den der hedder MIRENA.

Blandt andet pga mine kraftige og smertefulde menstruationer har hun tilrådet denne, da den skulle kunne mindske blødning og smerter...

Nogen der har erfaringer med den???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2010

SpunkenJo

Macaab skriver:

Blandt andet pga mine kraftige og smertefulde menstruationer har hun tilrådet denne, da den skulle kunne mindske blødning og smerter...

Det ku være mig der havd oprettet det her indlæg for et år siden

jeg har omtalte spiral, og er meget glad for den. Har stortset ikke menstruation mere, og INGEN smerter mere.
- jeg har haft så stærke smerter, jeg har ligget i fostersirilling med kramper i op til 48 timer....

Det første halve år med spiral var der mens on/off uden regelmæssighed, pletblødning og udflåd. Til sidst ebbede det helt ud, og nu ingenting.

Det gjorde ondt at få den sat op. Ligesom veer. Men det var ovre efter 30 minutter.

Har kun haft glæde af at have fået min hormonspiral

måske du blir ligeså glad for din?
Knus Jo

Anmeld

24. august 2010

Mikkelmusen

Jeg har og den virker fint. Jeg har meget sjældent blødning. Og hvis jeg har er det meget sparsomt og slet ikke smertefuldt. Kan kun anbefale den.

Anmeld

24. august 2010

Grynt

Hvor sjovt, jeg loggede lige nettop på for, at spørge om det samme  Jeg har idag været ude og fået fortaget forundersøgelse til at få lavet en sterilisation og der spurgte lægen meget ind til, om jeg havde overvejet en hormon spiral.

Jeg er med på en lytter her

Anmeld

24. august 2010

Monica

Jeg fik sat min op den 11.11.09, der gik laaang tid inden jeg holdt op med at pletbløde - ca 3-4 mdr. Men det er stoppet nu. bløder lidt engang imellem, men det kan klares med et trusseindlæg og ikke en mega tampax + bind som førhen. Har ingen smerter mere - før måtte jeg proppe mig m piller, bare for at kunne holde ud af gå på arbejde...

SÅ...

Monica

Anmeld

24. august 2010

Corn

jamen det ser ud til at Mirena er valget.

Kan se bivirkninger er bla. vægtøgning og depression, har I haft nogen bivirkninger????? 

Anmeld

10. oktober 2010

Bayze

Macaab skriver:

Jeg fandt lige denne gamle tråde - må jeg spørge om du fik den og i så fald hvad du synes om den? Ved du om den kan bruges hvis man evt skal have flere børn?

Anmeld

10. oktober 2010

Svei

Macaab skriver:

Ja, jeg har haft sådan en i 2½¨år og jeg bløder ikke meget, faktisk kun  plet, men det er tilgengæld tre uger og en uges pause og så forfra igen, så jeg skal bare tage mig sammen til at få den ud, gider ikke mere. Får også svamp konstant af den.

Anmeld

10. oktober 2010

Corn

Bayze skriver:

Jeg fandt lige denne gamle tråde - må jeg spørge om du fik den og i så fald hvad du synes om den? Ved du om den kan bruges hvis man evt skal have flere børn?

Jeg afventer lige en mens, men så vil jeg have den. Jeg vil gerne have flere børn, men vil også gerne lige vente ca 3 år.

Men ellers kan den jo sidde i 5 år.

Så jeg vil have den, de 1200 kr er jo givet godt ud, hvis jeg så tilgengæld slipper for piller...

Så alt efter hvor lang tid du regner med at ville have mellem dine unger, så er den da værd at overveje.

Anmeld

10. oktober 2010

Corn

Jbk skriver:

Ja, jeg har haft sådan en i 2½¨år og jeg bløder ikke meget, faktisk kun  plet, men det er tilgengæld tre uger og en uges pause og så forfra igen, så jeg skal bare tage mig sammen til at få den ud, gider ikke mere. Får også svamp konstant af den.

lyder ikke godt. Jeg tåler ikke minipiller pga svamp, men min læge tilrådede så denne istedet... Selvom det er samme hormon.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.