Mette. skriver:
Vi har talt med SP netop om det - vi har den der Baby Bjørn bæresele, med rygstøtte.
Vi fik afvide så længe Emilie er glad og tilpas må hun gerne sidde mere end 20 min.. Jeg støtter hende altid under numsen og på ryggen, når jeg går, hvis jeg ikke lige skal bruge hænderne til andet
- Det er dog rigtigt at de ikke må sidde alt for lang tid i Baby Bjørn selen, men en time skulle ikke være et problem hvis hun er tilfreds..
Der tror jeg altså din SP er rigtig meget galt på den - altså med mindre du konstant har en arm under numsen på hende - hvormed du jo sådan set lige så godt kan lade være med at bruge selen.
Problemet med Babybjörn og tilsvarende seler, er at de ikke støtter helt ud i barnets knæhaser, hvormed ryggen overbelastes.
Du kan groft sagt sammenligne det lidt med at voksne mennesker jo også bliver tung i benene hvis vi fx sidder på en bom eller en cykelsaddel og lader benene hænge ned. Forskellen på voksne mennesker og små babyer, er at vi har muskler i maven og ryggen som gør det muligt for os at vippe lidt på ballen, eller ryste benene lidt, så vi på den måde stadig holder gang i blodomløbet og forebygge kramper og den slags. Det kan små babyer ikke, og derfor er det pokkers vigtigt at man overholder de tidsrammer der gælder for den slags seler.
Anmeld