Legekammerater med hjem?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

527 visninger
5 svar
0 synes godt om
24. august 2010

Anja

Er I begyndt på det med legekammerater fra børnehaven?

Elias har fået en rigtig god ven, det er en pige som går på samme stue i børnehaven som ham, hun er 2 mdr ældre end ham og så bor hun på samme vej som os. De sidste 2 uger har hun nok været her og lege hver anden dag  - hun har været her alt fra 1 time til en halv dag. De leger super godt og det fedt at opleve ham i det legeunivers, de har sammen.

Elias har en enkelt gang bedt om at komme over til pigen, men efter knap ½ time ville han gerne hjem igen  - men så have pigen med hjem  Det fik han lov til.

Venskabet har børnene selskabt og de får lov at lege, når de selv efterspørger det. Synes det er tidligt, at han har det behov, men det er fedt at se hvordan han nyder det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2010

Kaufie

Vi er ikke begyndt - men overvejer det.

William har nemlig også en han leger fast med i børnehaven. De kommer ca samtidig - og så bliver Casper hentet mellem 12 og 13, hvorefter William går lidt kold (og nogen gange falder i søvn i en pædagogarm...)

Så så snart de selv spørger efter det er det ok for mig.

Anmeld

24. august 2010

Marco2

Ja, Emily har haft et par piger med hjem. Hver for sig dog. Det havde hun allerede i vuggestuen. I sommerferien havde vi også en af pigerne som hun leger meget med i Tivoli Friheden.

De hygger sig big time og stort set hver dag hvor jeg kommer op og henter, laver de nye aftaler om at komme med hinanden hjem. Men vi forældre har ikke fået aftalt så meget … og man tager jo ikke bare et barn med hjem som ikke er ens eget

AG

Anmeld

24. august 2010

Muffinmus

næ, jeg laver sgu stadig playdates for min søn:-)

Men bliver spændende at se hvem han vælger at få med hjem først.-)

Anmeld

24. august 2010

Mary

Annika har endnu ikke leget med nogen, men dem Juliane har med hjem kender Annika jo også fra børnehaven. Jeg har endnu ikke lyst til at lade Annika lege et andet sted uden vores tilstedeværelse, bare kald mig hønemor, men jeg synes ikke hun er klar til det  Vi startede også med at lave aftaler med moren til Julianes første veninde, men det var også en god måde at lære dem godt at kende på. Så havde jeg fx besøg af veninde + venindes mor. Så mon ikke vi gør det samme med Annika, der er bare ikke noget bestemt endnu hvor det virker naturligt at de skal til at lege hjemme også  Så det tager vi stille og roligt. 

Men jeg synes det lyder helt fantastisk når jeres unger allerede er klar til det, og leger så godt! Tro mig, jeg ser frem til det!!! 

Anmeld

25. august 2010

Helle30

Sofie har ikke leget med nogen fra børnehaven endnu, men hun har et par drenge og en pige, som hun altid leger med i bh, og hun har et par gange sagt (i weekenden) at hun gerne vil lege med x eller x, så der går nok ikke så længe.

- Helle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.