min hjemmefødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.356 visninger
34 svar
0 synes godt om
24. august 2010

BinaMor

jeg har siden min 1. fødsel ønsket at næste gang skulle det være hjemme. jeg havde ikke lyst til at genopleve en fødsel som min første. selvom det var det man kalder en "nem" fødsel sys jeg den hospitalsstue skræmmer mig. så vi gjorde klar til hjemmefødsel denne gang. vi lejede ikke badekar osv og var lige flyttet. men pyt. baby vil jo sikkert være ligeglad over puslebord pt er en skænk

nå men fik mange plukveer om natten til den 22 aug.

om morgen blev det til småveer og nu vidste jeg hun var på vej

så vi gjorde rent. fik hentet gabriella og mandens weekend børn. fandt håndklæder, lagner og voksdug til afdækning. og så bagte jeg æblekage med nye æbler fra haven. hehe.

det begyndte at gøre temmelig avs og jm kom kl 12.

der fik vi en lang næse. nøj hvor jeg blev skufftet. blev undersøgt på sofaen og fik afvide jeg var ikke i aktiv fødsel livmorhalsen var kun halvvejs udslettet..
så jm ville nok køre igen indtil det gik hurtigere fremad. jeg sagde det ikke ku passe for det gjorde så ondt.. det mindede om min forrige hurtige fødsel... og så gav hun det en time og fik en kop te.  
kl. 13 ved undersøgelsen sagde hun: hold da op. jo det er du da nu. jeg kan godt forstå det gik stærkt sidst.

der var livmorhalsen væk og jeg var 2 cm.
men jeg vidste jo hun snart kom. så godt jm ikke kørte.

og så fik jm og manden lidt salat mens jeg gik rundt i stuen og mærkede veerne blev værre og værre. fik desuden lavement og en nål i panden for bedre at ku trække vejret (akupuntur)

jeg gik i brusebad og så blev det hårdt. jeg endte nede på gulvet hvor jeg lå og mærkede veerne komme så forfærdelig tæt på hinanden. jeg ku i baggrunden høre manden og jm sidde og snakke om alt muligt og det beroligede lidt. samtidig tænkte jeg på min datter der løb smilende rundt og det nye barn jeg snart ville få. "en ve mindre at komme igennem" var min 1 tanke hver gang den der snurrende optakt til en ve begynder.

jeg kom ind på sofaen og der var kl. ca 15.30 og der var jeg 8 cm åben. manden kom ned og vi holdte hånd og han massserede min ryg mens jeg klarmede mig desperat til sofaen jm tog vandet for mig og kl 16 fik jeg lov at presse. stod på alle 4 i sofahjørnet og puttede hovedet ind til manden. hold op hvor alt drev af mig. men hvor var det intenst. der var kun jeg og manden i denne verden. ledsaget af jm´s stemme. det var sådan en fantastisk oplevelse at stå helt primitivt med sin mand og føde et barn.

kl. 16.23 sagde det smut og så fandt der en lille baby ud mellem mine ben. først kunne jeg ikke finde hende for havde kjole på. hehe. men fik reven kjolen til siden og hev så den smukkeste lille pige op. fik vendt mig om og så tudede jeg og manden. hun var så fin og ren og det hele havde været så intenst. nårhh

hun er 49 cm og vejer 3300 gr. hendes navn bliver nok Madelina

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2010

Shibby

Åh cool..en hjemmefødsel

Tillykke med den dejlige datter ^^

Hvordan var det at gå hjemme og vide at ens barn skal fødes på den der sofa? Syntes det lød afslappene og roligt

Anmeld

24. august 2010

XXSS

Stort tillykke med prinsessen det lyder som en dejlig fødsel

Anmeld

24. august 2010

Mira0911

Fantantisk FB.... Stort tillykke...

Anmeld

24. august 2010

Ni-ko-li-ne

årh søde...

tillykke med jeres smukke smukke datter!!! hvor er hun fik.... jeg fik lige en tåre i øjet da jeg læset beretningen! det er så fedt at i fik en god oplevelse denne gang!!!

endnu en gang tillykke!!

Anmeld

24. august 2010

Pia.

Tillykke til verdens sejeste mor med den skønneste lille prinsesse...

Hvor er hun yndig og fin...

Sikke en dejlig fødsel du havde der og hvor er det skønt du fik det lige som du ønskede...

Knus fra Pia.

Anmeld

24. august 2010

CamillaSoefelt

gabriellasmor skriver:

jeg har siden min 1. fødsel ønsket at næste gang skulle det være hjemme. jeg havde ikke lyst til at genopleve en fødsel som min første. selvom det var det man kalder en "nem" fødsel sys jeg den hospitalsstue skræmmer mig. så vi gjorde klar til hjemmefødsel denne gang. vi lejede ikke badekar osv og var lige flyttet. men pyt. baby vil jo sikkert være ligeglad over puslebord pt er en skænk

nå men fik mange plukveer om natten til den 22 aug.

om morgen blev det til småveer og nu vidste jeg hun var på vej

så vi gjorde rent. fik hentet gabriella og mandens weekend børn. fandt håndklæder, lagner og voksdug til afdækning. og så bagte jeg æblekage med nye æbler fra haven. hehe.

det begyndte at gøre temmelig avs og jm kom kl 12.

der fik vi en lang næse. nøj hvor jeg blev skufftet. blev undersøgt på sofaen og fik afvide jeg var ikke i aktiv fødsel livmorhalsen var kun halvvejs udslettet..
så jm ville nok køre igen indtil det gik hurtigere fremad. jeg sagde det ikke ku passe for det gjorde så ondt.. det mindede om min forrige hurtige fødsel... og så gav hun det en time og fik en kop te.  
kl. 13 ved undersøgelsen sagde hun: hold da op. jo det er du da nu. jeg kan godt forstå det gik stærkt sidst.

der var livmorhalsen væk og jeg var 2 cm.
men jeg vidste jo hun snart kom. så godt jm ikke kørte.

og så fik jm og manden lidt salat mens jeg gik rundt i stuen og mærkede veerne blev værre og værre. fik desuden lavement og en nål i panden for bedre at ku trække vejret (akupuntur)

jeg gik i brusebad og så blev det hårdt. jeg endte nede på gulvet hvor jeg lå og mærkede veerne komme så forfærdelig tæt på hinanden. jeg ku i baggrunden høre manden og jm sidde og snakke om alt muligt og det beroligede lidt. samtidig tænkte jeg på min datter der løb smilende rundt og det nye barn jeg snart ville få. "en ve mindre at komme igennem" var min 1 tanke hver gang den der snurrende optakt til en ve begynder.

jeg kom ind på sofaen og der var kl. ca 15.30 og der var jeg 8 cm åben. manden kom ned og vi holdte hånd og han massserede min ryg mens jeg klarmede mig desperat til sofaen jm tog vandet for mig og kl 16 fik jeg lov at presse. stod på alle 4 i sofahjørnet og puttede hovedet ind til manden. hold op hvor alt drev af mig. men hvor var det intenst. der var kun jeg og manden i denne verden. ledsaget af jm´s stemme. det var sådan en fantastisk oplevelse at stå helt primitivt med sin mand og føde et barn.

kl. 16.23 sagde det smut og så fandt der en lille baby ud mellem mine ben. først kunne jeg ikke finde hende for havde kjole på. hehe. men fik reven kjolen til siden og hev så den smukkeste lille pige op. fik vendt mig om og så tudede jeg og manden. hun var så fin og ren og det hele havde været så intenst. nårhh

hun er 49 cm og vejer 3300 gr. hendes navn bliver nok Madelina

Wauw, hvor flot.. Tillykke med hende..

Anmeld

24. august 2010

Kamilla-m

hvor er hun dog skøn, stort tillykke <3

Anmeld

24. august 2010

Corn

Åhhhh.... Tillykke med hende.

Efter selv at have født vores tredje barn hjemme i stuen, så fortæller jeg om det, vidt og bredt, for det føles bare så super godt

Anmeld

24. august 2010

Svane83

Sikke en dejlig fødselsberetning, sidder tilbage med en fornemmelse af at hjemmefødsler da bare er den eneste rigtige måde at føde børn på.... desværre så tror jeg ikke at jeg har mod på det første gang, men hver gang jeg læser en beretning om hjemmefødsel bliver jeg overbevist om at hvis alt går som det skal første gang så bliver det nok en hjemmefødsel næste gang.

Tillykke med jeres dejlige pige og hvor er det dog et smukt navn

Carina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.