En realitet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.149 visninger
15 svar
0 synes godt om
23. august 2010

linefun

En realitet at jeg også kan tilslutte mig denne gruppe.

Jeg har læst meget med på sidelinien i netop denne gruppe, og kan fornemme der er en stærk opbakning og støtte, hvilket jeg synes er imponerende og fantastisk.

Min og kærestens forløb har for så vidt ikke været langt, men det har været en følelsemæssig rutchjetur.
Vi startede hos egen læge først i juli, hvor jeg fik taget blodprøver, desuden har jeg fået lavet en HSG, som der ikke var noget at komme efter. Og kærestens sædkvalitet er også i top.

I dag er vi så netop blevet erklæret uforklarlige barnløse på fertilitetsklinikken på OUH.

Det er svært at forklare, hvordan man lige føler med den besked, men egentlig er vi begge ved godt mod og tror på det nok skal lykkes.

Vi er blevet tilbudt en IUI - behandling, hvilket vi har valgt at tage imod.

Med dette indlæg tror jeg bare jeg ville "hilse" på Jer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

linefun skriver:

En realitet at jeg også kan tilslutte mig denne gruppe.

Jeg har læst meget med på sidelinien i netop denne gruppe, og kan fornemme der er en stærk opbakning og støtte, hvilket jeg synes er imponerende og fantastisk.

Min og kærestens forløb har for så vidt ikke været langt, men det har været en følelsemæssig rutchjetur.
Vi startede hos egen læge først i juli, hvor jeg fik taget blodprøver, desuden har jeg fået lavet en HSG, som der ikke var noget at komme efter. Og kærestens sædkvalitet er også i top.

I dag er vi så netop blevet erklæret uforklarlige barnløse på fertilitetsklinikken på OUH.

Det er svært at forklare, hvordan man lige føler med den besked, men egentlig er vi begge ved godt mod og tror på det nok skal lykkes.

Vi er blevet tilbudt en IUI - behandling, hvilket vi har valgt at tage imod.

Med dette indlæg tror jeg bare jeg ville "hilse" på Jer.

Hej og velkommen til. Det er rigtig at der er en ENORM stor opbakning til hinanden herinde. Så selv om det ikke er så sjovt at være i denne kategori, så hjælper det at kunne dele sorger og glæder med andre i samme situation. Og så er det SÅ dejligt med SÅ mange skønne kvinder herinde.

Jeg er faktisk selv i den famøse "Uforklarlige barnløse" kategori om man vil. Så kan sagtens følge hvordan i har det. Har været igennem IUI 1 uden hormoner, dog uden resultater, og skal igang med IUI 2 uden hormoner nu.

Anmeld

23. august 2010

linefun

Alexis skriver:

Hej og velkommen til. Det er rigtig at der er en ENORM stor opbakning til hinanden herinde. Så selv om det ikke er så sjovt at være i denne kategori, så hjælper det at kunne dele sorger og glæder med andre i samme situation. Og så er det SÅ dejligt med SÅ mange skønne kvinder herinde.

Jeg er faktisk selv i den famøse "Uforklarlige barnløse" kategori om man vil. Så kan sagtens følge hvordan i har det. Har været igennem IUI 1 uden hormoner, dog uden resultater, og skal igang med IUI 2 uden hormoner nu.

Tak for din velkomst

Det er nemlig rart at kan dele erfaringer, sorger, bekymringer med andre der forstår hvad det vil sige.

Men forhåbentlig kan vi i sidste ende også dele glæder

Hvordan kan det være du/ I fravælger homonbehandlingen, hvis jeg må spørge??

Jeg for jeres IUI 2 går godt.

Anmeld

23. august 2010

Tak for din velkomst

Det er nemlig rart at kan dele erfaringer, sorger, bekymringer med andre der forstår hvad det vil sige.

Men forhåbentlig kan vi i sidste ende også dele glæder

Hvordan kan det være du/ I fravælger homonbehandlingen, hvis jeg må spørge??

Jeg for jeres IUI 2 går godt.

Du må meget gerne spørge

Tja, vi har valgt hormoner fra indtil videre, fordi vi ingenting fejler. Alle vores tal er fine, jeg får min ægløsning hver gang, cyklus er stabil osv.

Så vi valgte at vi ville prøve uden hormoner et par gange først. Også for at vi lige kunne vende os til at være i behandling.

Jeg vil gerne undgå at "forstyrre" kroppen for meget hvis muligt, men jeg vil ikke fraskrive at vi går over til hormonbehandling, hvis der ikke er gevinst denne gang.

Jeg tror ikke det ene er mere rigtigt end det andet. Tror bare det vigtigeste er, at følge sin mavefornemmelser.

Anmeld

24. august 2010

TbCp

Kære Line

Jeg ved godt jeg ikke hører til i denne kategori, men ville alligevel komme med en kommentar.

Til jer andre, så kender jeg Line, og har fulgt med i hende og kærestens kamp.

Det gør mig både glad og ked af det at læse det. Glad fordi der jo så intet er galt med nogle af jer og at det burde kunne lykkes på natur-måden (Som Trine.... at lave en øko-baby)
Ked af det fordi i stadig kæmper...
Jeg ved hvor stort jeres ønske er og i bliver de perfekte forældre!

Jeg ønsker så meget for jer at det lykkedes meget meget snart!

Knus Tina

Anmeld

24. august 2010

oo

velkommen til! - et sted hvor man ikke har lyst til at være, men når det nu SKAL være, så er det et rigtig godt sted

Vi var også uforklarligt barnløse - og i behandling på OUH (nogle utrolig søde og professionelle mennesker efter vores oplevelse). Vi gik igennem 6 IUI behandlinger og da vi så holdt pause inden IVF, så skete miraklet helt naturligt. så nogle gange er "uforklarligt barnløse" alligevel en god kategori at ryge i

Anmeld

24. august 2010

linefun

Alexis skriver:

Du må meget gerne spørge

Tja, vi har valgt hormoner fra indtil videre, fordi vi ingenting fejler. Alle vores tal er fine, jeg får min ægløsning hver gang, cyklus er stabil osv.

Så vi valgte at vi ville prøve uden hormoner et par gange først. Også for at vi lige kunne vende os til at være i behandling.

Jeg vil gerne undgå at "forstyrre" kroppen for meget hvis muligt, men jeg vil ikke fraskrive at vi går over til hormonbehandling, hvis der ikke er gevinst denne gang.

Jeg tror ikke det ene er mere rigtigt end det andet. Tror bare det vigtigeste er, at følge sin mavefornemmelser.

Det lyder også som en god idé, eftersom tallene m.m er og ser fine ud, og desuden har kroppen mulighed for at følge med.

Det er fint nok at have muligheden for homonerne, hvis dét lige er det der skal til

Pøj pøj med det.

Anmeld

24. august 2010

linefun

TbCp skriver:

Kære Line

Jeg ved godt jeg ikke hører til i denne kategori, men ville alligevel komme med en kommentar.

Til jer andre, så kender jeg Line, og har fulgt med i hende og kærestens kamp.

Det gør mig både glad og ked af det at læse det. Glad fordi der jo så intet er galt med nogle af jer og at det burde kunne lykkes på natur-måden (Som Trine.... at lave en øko-baby)
Ked af det fordi i stadig kæmper...
Jeg ved hvor stort jeres ønske er og i bliver de perfekte forældre!

Jeg ønsker så meget for jer at det lykkedes meget meget snart!

Knus Tina

Tak kære ven.

Jeg er overrasket over hvor mange føleleser der vælter rundt i en, både de gode og de dårlige. Det hele er en smule overvælende.
Du har jo heldigvis været der rigtig meget for mig og det regner jeg med du stadig vil være

Inderst inde så er troen der jo på at alting nok skal lykkes.

Jeg satser desuden på at gøre Trine kunsten efter

Anmeld

24. august 2010

linefun

Tjuhl skriver:

velkommen til! - et sted hvor man ikke har lyst til at være, men når det nu SKAL være, så er det et rigtig godt sted

Vi var også uforklarligt barnløse - og i behandling på OUH (nogle utrolig søde og professionelle mennesker efter vores oplevelse). Vi gik igennem 6 IUI behandlinger og da vi så holdt pause inden IVF, så skete miraklet helt naturligt. så nogle gange er "uforklarligt barnløse" alligevel en god kategori at ryge i

Hvor er det bare fantastisk, og så når man mindst venter det.

Jeg håber det samme sker her

Line

Anmeld

24. august 2010

linefun skriver:

Det lyder også som en god idé, eftersom tallene m.m er og ser fine ud, og desuden har kroppen mulighed for at følge med.

Det er fint nok at have muligheden for homonerne, hvis dét lige er det der skal til

Pøj pøj med det.

Lige præcis, min mavefornemmelse sagde mig, at jeg ikke var tilfreds med "kun" at prøve en gang inden hormonopstart. Jeg mister ikke nogle IUI forsøg på at gøre det uden til en start, så det er skønt ikke at skulle overveje tingene på den måde.

Jeg håber du/i finder ud af hvad mavefornemmelsen siger. Så er det blot at følge den, håbe og krydse fingre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.