Legeværelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.460 visninger
11 svar
0 synes godt om
23. august 2010

Heidi B

Hej Piger

Vi skal igang her i efteråret med at lave et værelse om til legeværelse. Der skal stå en seng til overnattende gæster, men ellers legeværelse med tv og video til drengene. Må jeg ikke se jeres børns værelser for at få inspiration???

PS, ville det være strengt at tage det store værelse fra Ida, og give hende et mindre. Ikke det mindste, der sover drengene, for det er lige ved vores soveværelse. Men det hun har er firkantet, og det andet er aflangt, tænker bare der er mere plads på gulvet, når nu man SKAL have en gæsteseng stående....Hun er ikke hos os så meget for tiden , for hun træner 3 gange om ugen, så hun vil helt kun komme i weekenderne, så måske en weekend om måneden, og så nogle enkelte dag på hverdagene.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2010

g.seerup

lyder lækkert med et legeværelse, det ku vi godt bruge hos os hvis vi havde pladsen

Synes helt klart sagtens i kan bytte idas værelse, især når hun ikke er hos jer mere end hun er.

(mine 2 søstre og jeg delte et lille værelse hos vores far, dengang vi var hver anden weekend hos ham, så synes det er rigtig flot at hun har et for sig selv )

Anmeld

23. august 2010

Munder

Jeg har vist sagt før, at I sagtens kan bytte rundt på værelserne. Evt lade Ida være med til at indrette det nye værelse i sort (eller hvad hendes teenagehormoner foreskriver)

Jeg har billeder af Andrea's værelse, men jeg tror absolut ikke, at det kan give dig noget inspiration, da det er mere lyserødt end lyserødt.

I denne tråd er der lidt billeder: https://www.baby.dk/debat/27669pi1/moedre-august/andreas-vaerelse.aspx

Nu er der så kommet en stor seng i stedet for tremmesengen og lyserøde Hello Kitty gardiner for at fuldføre billedet

Anmeld

23. august 2010

Stumpen

Så vidt jeg mindes så har du vidst spurgt om det med Idas værelse og ja jeg synes godt at I kan gøre det, men samtidig synes jeg hun skal have en gulerod for at "miste" sit værelse...

F.eks så er Mathildes værelse jo større end Victorias og om et par år har Victoria nok mere legetøj end Mathilde.. (Piger stopper hurtigt med at lege) Så jeg har tænkt mig at spørge Mathilde til den tid og hun vil bytte og så få en køjeseng med hule under eller noget i den stil.....

Jeg tror ikke jeg har billeder liggende af Mathildes værelse...

Anmeld

23. august 2010

Heidi B

Jeg har spurgt før, men ovenpå hendes reaktion igår, følte jeg mig (igen) som den onde stedmor. Men tror bare hun er forkælet, men det er irriternde at få den følelse.

Men tak fordi i gider svare.... igen......

Anmeld

23. august 2010

Stumpen

Heidi B skriver:

Jeg har spurgt før, men ovenpå hendes reaktion igår, følte jeg mig (igen) som den onde stedmor. Men tror bare hun er forkælet, men det er irriternde at få den følelse.

Reaktion i går?? Har jeg misset et indlæg??

Anmeld

23. august 2010

Munder

Heidi B skriver:

....den "onde" stedmor længe leve. Tager hatten af for dig, det må være svært at stå i den situation!

Anmeld

23. august 2010

Heidi B

Stumpen skriver:

Reaktion i går?? Har jeg misset et indlæg??

Nej. Har ikke skrevet om det.

Ida var hos os igår og jeg snakkede så med hende om det, og hun blev sgu sur over det, og kunne ikke se det. For så havde de to værelser. Og nu havde hendes far lige malet sort på væggen (mod min vilje), og alle hende ting kan ikke være på det andet værelse(passer ikke). hun blev Ida 4 år. 10 min før havde hun ellers lige snakket om at hun kun kunne komme ned til os i nogle weekender i år, for hun træner håndbold 3 gange om ugen, arbejder 2 dage og går også til præst. Og veninder skal også passes. Så måske kommer hun en weekend om måneden, højst 2. Så derfor fangede jeg hende lige og sagde at jeg havde overvejet at lave hendes værelse om til legeværelse/gæsteværelse og så skal hun have det andet. Tror bare jeg skal lade være at spørge, men bare informere.

Anmeld

23. august 2010

Heidi B

Munder skriver:

....den "onde" stedmor længe leve. Tager hatten af for dig, det må være svært at stå i den situation!

Tak Dorte. Men det var det eneste sammenstød igår. Hun var sød og hjælpsom. Så der er også gode timer. Og mine drenge elsker deres storesøster højt!

Anmeld

23. august 2010

Stumpen

Heidi B skriver:

Nej. Har ikke skrevet om det.

Ida var hos os igår og jeg snakkede så med hende om det, og hun blev sgu sur over det, og kunne ikke se det. For så havde de to værelser. Og nu havde hendes far lige malet sort på væggen (mod min vilje), og alle hende ting kan ikke være på det andet værelse(passer ikke). hun blev Ida 4 år. 10 min før havde hun ellers lige snakket om at hun kun kunne komme ned til os i nogle weekender i år, for hun træner håndbold 3 gange om ugen, arbejder 2 dage og går også til præst. Og veninder skal også passes. Så måske kommer hun en weekend om måneden, højst 2. Så derfor fangede jeg hende lige og sagde at jeg havde overvejet at lave hendes værelse om til legeværelse/gæsteværelse og så skal hun have det andet. Tror bare jeg skal lade være at spørge, men bare informere.

Jeg tror at hendes reaktion er typisk teenager-agtig... (og jeg har 2 TO piger  !!!! )

Men hvad jeg ikke fatter er hvorfor din mand ikke valgte at lade den sorte væg være en gulerod til hendes nye værelse...  og så synes jeg ikke det lyder som om han er skide god til at tage de der konflikter, men ofte lader dig være den onde... Eller måske tager jeg fejl...

Jeg er også skillsmissebarn og husker tydeligt hvor lidt jeg egentlig havde på mit værelse hos min far, så nej, det er ikke fair at hun råder bod på det største, hvis hun er der 3-6 dage i måneden...

Så på med vanten og giv hende en hyggelig hule og drengene en lækker tarzan-rum

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.