Åhh Anja, du prikker til min store frygt, at det nu netop er mig der kommer til at stå med et kæmpe ansvar, og i mit kommende job, vil mine faglige vurderinger og handlinger have betydning for om forældre for lov til at beholde deres børn eller ej. Så jo det er i HØJ grad nervepirrende.
Men når det så er sagt, så fik jeg endnu et godt indtryk af stedet. Jeg var inde hos lederen af afdelingen i 45 min. og det gik rigtig fint. Hun ansatte mig jo uden at have set mig, så det fik hun chancen for i dag. Men kommunen her er meget kendt for, at have orden i sagerne og de lægger op til høj grad af medarbejderindflydelse, hvilket jo er en god ting, hvis det bliver administreret ordentligt.
Afdelingen og egentlig også kommunen generelt tager sig godt af deres nye medarbejdere, og har skabeloner og manualer for alt hvad der skal gøres, så der er god hjælp at hente. De har fået udviklet en masse af et konsulentfirma, så jeg kommer til at starte med et godt grundlag, selvom jeg er en uvidende nyuddannet. ;)
Jeg får en uge med overlap sammen med hende hvis stilling jeg skal overtage, så jeg bliver sat godt ind i tingene, inden hun går fra.
Jeg har en rigtig god fornemmelse i maven, så jeg er sikker på, det er et godt sted at være. Glæder mig endnu mere end før til at starte, så det er dejligt at kunne se frem til.
Jeg fik ingen lektier for derinde. Da jeg surgte, om der var noget jeg kunne forberede mig lidt på, så sagde lederen med store bogstaver NEJ NEJ NEJ, hold din ferie og kom frisk og veloplagt om en måned. Så skønt skønt. Men mon ikke lige jeg skal have tygget serviceloven igennem. Det er dælme længe siden jeg har beskæftiget mig med den.
God weekend.
st.
PS Anja, hvordan går det med at teste og alt det der? har du haft det skrevet et sted, jeg kan ikke lige huske det.
Anmeld