Mellemørebetændelse- øret flyder nu

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.405 visninger
11 svar
0 synes godt om
22. august 2010

aarhusmor

Hej piger,

Min søn ligger med mellemørebetændelse lige nu. Han har haft 39,2 i feber hele natten på trods af medicin. Han er knap 4 år. Han fik dræn i da han var lille og vi ved ikke om det stadig er der.

I løbet af natten er øret lækket, og der flyder gul stads ud.

Lige nu har han fået en panodil i rumpen og det har taget temperaturen.

Er det rigtigt forstået at vi ikke behøver at gå til læge med mindre temperaturen stiger igen? eller behøver vi det stadig ikke? forsvinder feberen normalt når øret lækker?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2010

twinboys

aarhusmor skriver:

Hej piger,

Min søn ligger med mellemørebetændelse lige nu. Han har haft 39,2 i feber hele natten på trods af medicin. Han er knap 4 år. Han fik dræn i da han var lille og vi ved ikke om det stadig er der.

I løbet af natten er øret lækket, og der flyder gul stads ud.

Lige nu har han fået en panodil i rumpen og det har taget temperaturen.

Er det rigtigt forstået at vi ikke behøver at gå til læge med mindre temperaturen stiger igen? eller behøver vi det stadig ikke? forsvinder feberen normalt når øret lækker?

Mener at når øret løber så er der gået hul på trommehinden... når den sprænger så stiger feberen og efter den er sprunget så falder feberen igen...

Så jeg ville da alligevel få en tid hos ørelægen så han kan se om der stadig er dræn i og om man måske skal få lagt et nyt, især hvis man tit har mellemøresbetændelse

Majbritt

Anmeld

22. august 2010

aarhusmor

Tak Majbritt. Det tror jeg der er en god idé. Det vil jeg gøre

Anmeld

22. august 2010

twinboys

aarhusmor skriver:

Tak Majbritt. Det tror jeg der er en god idé. Det vil jeg gøre

og god bedring...

Anmeld

22. august 2010

aarhusmor

Tusind tak *ss*

Lige nu er feberen væk og han maler

Anmeld

22. august 2010

Lady Marion <3

Altså hvis drænene stadig fungere skal i have øredråber ,, ellers stopper drænene til ...  Går i ikke til jævnlig kontrol hos ørelæge pga dræn ?? Sådan noget skal der være tjek på , vi går 2-4 gange pr år

Anmeld

22. august 2010

aarhusmor

Nej det gør vi ikke. Ørelægen beder ham altid komme efter 3 mdr. og der siger hun så at vi ikke behøver komme igen.

Men jeg må så sige at hun er på listen over læger der laver fejl, så jeg ved jo ikke om det er godt nok.

Måske skal vi prøve en anden

Anmeld

22. august 2010

mor_sabina

Falder drænene ikke ud efter ca 9 mrd? Jeg ville tage et smut til ørelægen og få set på det. Men det er vel positivt at det kommer ud i det mindste!?

God bedring.

Anmeld

22. august 2010

charlottekri

mor_sabina skriver:

Falder drænene ikke ud efter ca 9 mrd? Jeg ville tage et smut til ørelægen og få set på det. Men det er vel positivt at det kommer ud i det mindste!?

God bedring.

normalt siger de et halvt år, men har hørt om både nogle der faldt ud efter 3 mdr og nogle der holdt 1½ år... min datters holdt i ca. 13 - 14 mdr.

Anmeld

22. august 2010

aarhusmor

Jeg har godt hørt at de falder ud selv. Men de her bliver bare siddende. De var der stadig for 6 mdr siden, så det er 2,5 år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.