Lidt opmuntring...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

609 visninger
4 svar
0 synes godt om
22. august 2010

birthee

Er bare blevet ramt af mega kvalme og træthed... Absolut ikke fedt, når jeg skal aflevere eksamens-opgave på fredag (uge 34)   det var meningen jeg skulle blive færdig med den igår, men der lå jeg i sengen det meste af dagen...

Problemet er, at jeg ikke rigtig kan spise noget i løbet af dagen - men aftensmaden går okay.. hvad dælen gør jeg???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2010

Omonigho

Åh nej, stakkels dig. Det er bare slet ikke sjovt! Jeg døjer med det samme, og frygter studiestarten efter sommerferien i næste uge for vildt!

Jeg tror det er vigtigt at du ikke stresser dig selv for meget, og tager et hvil når du har brug for det, og arbejder når du kan Så er det mest effektivt! Har du prøvet at lægge et par tørre kiks på dit natbord, og spise dem, samt drikke lidt vand INDEN du overhovedet står ud af sengen om morgenen? Det kan nogle gange forhindre kvalmen i at opstå. Hvis du så kan spise en masse bittesmå måltider i løbet af dagen, kan det også hjælpe med at holde kvalmen nede!

Held og lykke med det hele!

Anmeld

22. august 2010

birthee

Lige så snart jeg fandt ud af jeg var gravid, var jeg nede og købe marie-kiks... det levede jeg også af en uges tid dengang jeg ventede frederik - og så kryddere med smør og mælk til   det går heldigvis lidt bedre nu... det jeg frygter mest, er at komme tilbage på arbejde efter skrive-ferie og alm. ferie her i uge 34... jeg starter lige ud med en 12 timers vagt... mit mål er bare at holde i hvert fald indtil jeg har været til eksamen i uge 40... hvis jeg så bliver mere skidt derefter, så er jeg færdig med min eksamen osv... så er det bare at klare de sidste 12 uger af uddannelsen... så må jeg bare håbe min chef kan forstå at jeg er nødt til at holde en lille pause ind imellem for lige at få en kiks og et glas vand...

Anmeld

22. august 2010

Rødhætte

Uha kender det godt! Har haft mega kvalme de sidste par dage og har også svært ved at overskue tingene. Det hjælper mig hvis jeg spiser lidt hver 2 time. Tror det er vigtigt du slapper af og prøver at tage en time af gangen! Held og lkke med det hele.

Anmeld

25. august 2010

Nat

Ja den anstrengende kvalme!!

Jeg er i uge 12 nu, og døjer stadig med meget kvalme. Det har været så slemt, at jeg har måtte indlægges og ha væske. Nu får jeg nogle piller, som hedder Zofran, som hjælper på det hele, og jeg har ikke kastet op siden i lørdags (kastede ellers op i perioder 10-20 gange om dagen)

Men tilbage til dig, og for at give dit et par mulige råd med på vejen:

Halsbrandtabletter er helt uskadelige og virker utroligt godt for kvalme (ofte forsaget af for meget mavesyre). Alminox eller Balancid kan tages af gravide. Forsøg at tygge en tablet og skylle med lidt vand. Det virker næsten øjeblikkeligt for mig og særligt ved natkvalme.

Jeg forsøger at småspise chips, kan drikke ginger ale og sprite og synes, at det er rart med lidt chips med salt. En gulerod, en kogt kartoffel eller kartoffelmos. Det er vigtigt at finde mad, der er basisk for ikke at provokere for meget mavesyre.

Håber dette hjælper lidt:-)

Mange hilsner Nat

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.