Uge 36??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.087 visninger
4 svar
0 synes godt om
21. august 2010

Anonym trådstarter

Har prøvet at lede under 'for tidlig fødte' med personer der har født i uge 36 eller lige før, men uden 'held'. Er i nogle som vil fortælle om forløbet?

Knus herfra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2010

Anonym trådstarter

Slet ingen??

Anmeld

22. august 2010

TbCp

Jeg fødte i uge 35 +2. Hvad er det præcist du gerne vil høre om? Graviditeten, fødslen, den efterfølgende tid?

Anmeld

22. august 2010

Anonym trådstarter

TbCp skriver:

Jeg fødte i uge 35 +2. Hvad er det præcist du gerne vil høre om? Graviditeten, fødslen, den efterfølgende tid?

Gerne det hele. Hvorfor for tidligt, vægten, sygehusforløbet - hvor længe og hvorfor, var der noget at mærke efterfølgende derhjemme og er der noget på sigt?

Anmeld

22. august 2010

TbCp

Anonym skriver:

Gerne det hele. Hvorfor for tidligt, vægten, sygehusforløbet - hvor længe og hvorfor, var der noget at mærke efterfølgende derhjemme og er der noget på sigt?

Min graviditet forløb rigtig fint... dog blev jeg allerede sygemeldt omkring uge 25-26 (mener jeg det var, husker det ikke helt) da jeg havde rigtig rigtig mange plukveer. En dag efter arbejde kom de med under 5 min. mellemrum i flere timer og gjorde ondt... der røg jeg på sygehuset, fik en vehæmmende pille, blev indlagt og herefter sygemeldt pga. risiko for for tidlig fødsel.
Resten af graviditeten tog jeg den så med ro.

Men i uge 35 + 2 gik vandet så pludselig, jeg havde intet mærket i dagene op til.
Da Liva ikke stod fast skulle jeg lægge mig ned og blev så hentet af falck.
Liva var stjernekigger og ville ikke bore sig rigtigt ned i mit bækken, da hun endelig kom længere ned sad hun skævt og hun sad fast... så efter ca. 15 timer endte det med akut kejsersnit.

Hun røg på neonatal og jeg skulle på svangerafsnittet da de desværre ikke havde plads til mig nede hos Liva... det var virkelig hårdt!!!!
Samtidig havde jeg ondt af kejsersnittet så kunne ikke selv gå ned og besøge hende, men måtte hver gang køres af en portør.

Jeg fødte fredag aften og først søndag sidst på dagen havde de plads til at jeg kunne ligge sammen med Liva.

Lige efter fødslen havde hun fået lidt cpap da hun havde lidt problemer med vejrtrækningen, men den var dog allerede taget fra hende da jeg så hende første gang 3 timer efter fødslen.

Hun var meget træt og kunne ikke spise ordentligt ved mig, derfor fik hun sonde de første 12 dage hvor vi så også var indlagt. Hun skulle vækkes hver 3. time og have mad.
På 12. dagen tog hun endelig ordentlig fat ved mig og dagen efter fik vi lov at komme hjem.

Hun var 48cm og vejede 2670g da hun blev født... en pæn størrelse selvom det var 5 uger før tid.

Hun har altid reageret mig på forandringer og mange nye mennesker. F.eks. har hun haft det rigtig svært her ved børnehavestart da det ikke er de samme ting der sker hver dag... det er ikke de samme pædagoger der er der om morgenen osv.
Ellers er der intet at mærke på hende, hun er som en 3 årig skal være

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.