Astmatisk bronkitis - forebyggende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

952 visninger
8 svar
0 synes godt om
20. august 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Lina fik i efteråret 2009 konstateret astmatisk bronkitis og har fået forebyggende 2 gange om dagen og astmaspray efter behov.

Hun blev ramt hver gang når det regnede med hvæsen, host osv.

Hun har intet haft i over 2 mdr. - heller ikke de sidste 3 uger, hvor det har været rigtig dårligt vejr

Jeg var til børnelægen for 1 mdr. siden i forbindelse med noget andet og hun sagde, at jeg skulle prøve at tage det forebyggende fra hende. Jeg var til 15 mdr.s undersøgelse (lidt forsinket) hos egen lægen, hvor jeg fortalte, hvad børnelægen havde foreslået. Han rynkede lidt på næsen og sagde, at vi skulle prøve det et par uger og evt. starte igen.

Er der nogen som har erfaring med, at tage det forebyggende væk? og hvor lang tid går der før, at det er uden af kroppen?

Lina hoster nogen dage om aften, men det kan være et tilfælde, at hun er ved, at få lidt snue.

Kh. Katja

P.s Lina er snart 1 år og 5 mdr.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2010

MoarHvidovre

Slet ingen??

Anmeld

22. august 2010

tumle81

Vi har ofte styret Victorias medicin selv, i sommerperioder har hun ofte været medicinfri i de sidste par år (hun er nu 6&frac12 og er vist ved at være vokset fra ab :-)

Jeg ville prøve mig frem, man kan altid starte op igen. Vi går dog mod efterår/vinter og risikoen for at hun skal bruge medicin igen er større...

Knus Kathrina

Anmeld

22. august 2010

quar20

Min søn får også forbyggende og anfald.. Og vi har været indlagt og han har det rigtig svært med hans astmatisk bronkitis..!!

Vi fik også at vide da hans "næsten" forsvandt at vi sku prøve at stoppe..! Vi frygtede bare at det ville blive meget værre..!! men vi prøvede først i 1 uge at vende ham til 1 gang om dagen - og ugen efter prøvede vi at stoppe.. Det gik desværre kun 2 uger så måtte vi igang igen..!!

Syntes i skal føle hvad i mener er rigtigt..!! Det er jer der har hende hver dag, og jer der kender hendes rutiner.. jeg fortryder inderligt at vi forsøgte at stoppe lige på det tidspunkt..!!

Vi havde hund men hende måtte vi gå af med, og idag får han langt fra maske hver dag..!! Derud over støvsuger vi 1 gang om dagen, og sorger for at skifte sengetøj hver 3 dag..!! Det har også hjulpet rigtig meget på Tino..

Men igen så er det SÅ forskelligt fra barn til barn.

Anmeld

22. august 2010

MoarHvidovre

Jeg synes, at det er rigtig svært om det er det rigtige, at vi tager den forebyggende fra hende. Børnelægen sagde det ene og vores egen læge sagde noget andet.

Hun har dog ingen anfald haft mens det har været rigtig dårligt vejr og hun er enda begyndt, at blive snottet. Det var ellers i foråret typisk tegn på, at hun ville hun få anfald.

Men ja, vi må bare starte op igen, hvis hun begynder, at få anfald igen - det er den kedelige tid vi går i møde for astmabørn

Anmeld

22. august 2010

Mumto3

Åh.....tør næsten ikke svare.

Så du må gerne betragte dette som et skod indlæg og så glemme alt om det.

Here it comes:

Er du HELT sikker på hun har asmatisk bronkitis??? For medicinfabrikant har desværre været rigtig rigtig effektive i forhold til en kampange de har kørt over for de praktiserede læger. Det er lykkedes at bilde lægerne ind, at man roligt kan tage det forebyggende, og hvis det så hjælper, så er det fordi det var AB, og ellers kan man bare toppe med det. Men virkeligheden er en anden. Medicinen kan fremkalde AB, og så fortsætter folk jo gerne med medicien. Jeg ved godt det lyder helt vildt, og egentlig ville jeg ønske at BT eller Ekstra Bladet tog historien op og fik gravet i den.

Men jeg ville klart tage medicinen fra hende, og så iøvrigt lytte meget mere på børnelægen end på den praktiserende læge!

Lad mig lige understrege at lægen ikke gør det af ond vilje!!! De har jo netop fået at vide hvor godt og fantastisk dette medicin var!

Jeg ville ønske jeg kunne huske hvor jeg har det fra. Det kom fra for ca. 3-4 år siden. og siden da har jeg selv sagt 'nej tak' til AB medicin hvergang min læge (og jeg har skifte læge  3 gange undervejs) har sagt at mine børn skulle have AB medicin. Ingen af minde børn har haft et anfald! (men gad vide om de ikke have haft det hvis de havde fået næsesprayen)

(øv, jeg tør næsten ikke trykke send. Er bange for en byge af vrede mødre. Jeg skriver ikke dette for at genere nogen!!! -og hvis I mener det er løgn og latin det hele, så er det fint med mig. Jeg orker ikke at starte en diskussion om det. Nu har jeg sagt hvad jeg ved, og så er det op til jer, at tro hvad I vil!)

God søndag til alle!

Anmeld

22. august 2010

MoarHvidovre

Mumto3 skriver:

Åh.....tør næsten ikke svare.

Så du må gerne betragte dette som et skod indlæg og så glemme alt om det.

Here it comes:

Er du HELT sikker på hun har asmatisk bronkitis??? For medicinfabrikant har desværre været rigtig rigtig effektive i forhold til en kampange de har kørt over for de praktiserede læger. Det er lykkedes at bilde lægerne ind, at man roligt kan tage det forebyggende, og hvis det så hjælper, så er det fordi det var AB, og ellers kan man bare toppe med det. Men virkeligheden er en anden. Medicinen kan fremkalde AB, og så fortsætter folk jo gerne med medicien. Jeg ved godt det lyder helt vildt, og egentlig ville jeg ønske at BT eller Ekstra Bladet tog historien op og fik gravet i den.

Men jeg ville klart tage medicinen fra hende, og så iøvrigt lytte meget mere på børnelægen end på den praktiserende læge!

Lad mig lige understrege at lægen ikke gør det af ond vilje!!! De har jo netop fået at vide hvor godt og fantastisk dette medicin var!

Jeg ville ønske jeg kunne huske hvor jeg har det fra. Det kom fra for ca. 3-4 år siden. og siden da har jeg selv sagt 'nej tak' til AB medicin hvergang min læge (og jeg har skifte læge  3 gange undervejs) har sagt at mine børn skulle have AB medicin. Ingen af minde børn har haft et anfald! (men gad vide om de ikke have haft det hvis de havde fået næsesprayen)

(øv, jeg tør næsten ikke trykke send. Er bange for en byge af vrede mødre. Jeg skriver ikke dette for at genere nogen!!! -og hvis I mener det er løgn og latin det hele, så er det fint med mig. Jeg orker ikke at starte en diskussion om det. Nu har jeg sagt hvad jeg ved, og så er det op til jer, at tro hvad I vil!)

God søndag til alle!

Ja, jeg er ret sikker på, at hun har AB. Allerede før vi begyndte på det forebyggende hvæsede hun, hostede aften/nat, havde tung vejrtrækning mv. og det var typisk så snart, at det regnede bare lidt.

Jeg kender umiddelbart ikke til det du skriver, men nu må vi se om det hjæper, at tage det forebyggende fra hende. Har været en del i tvivl, da børnelægen og  min egen læge sagde to forskellige ting. Men valgte, at lytte til børnelægen, da hun har bedre erfaring med børn.

Kh.

Katja

Anmeld

22. august 2010

Mumto3

MoarHvidovre skriver:

Ja, jeg er ret sikker på, at hun har AB. Allerede før vi begyndte på det forebyggende hvæsede hun, hostede aften/nat, havde tung vejrtrækning mv. og det var typisk så snart, at det regnede bare lidt.

Jeg kender umiddelbart ikke til det du skriver, men nu må vi se om det hjæper, at tage det forebyggende fra hende. Har været en del i tvivl, da børnelægen og  min egen læge sagde to forskellige ting. Men valgte, at lytte til børnelægen, da hun har bedre erfaring med børn.

Kh.

Katja

Der  findes der børn der rent faktisk har AB, og derfor behøver medicin, og det lyder også til at I er sikre på at det er rigtig nok. 

Jeg kan godt forstå det er forvirrende når lægerne modsiger hinanden, men jeg ville nu også mest lytte til børnelægen.

Held og lykke med det!

Anmeld

23. august 2010

Mor til Frederic og Freya

MoarHvidovre skriver:

Lina fik i efteråret 2009 konstateret astmatisk bronkitis og har fået forebyggende 2 gange om dagen og astmaspray efter behov.

Hun blev ramt hver gang når det regnede med hvæsen, host osv.

Hun har intet haft i over 2 mdr. - heller ikke de sidste 3 uger, hvor det har været rigtig dårligt vejr

Jeg var til børnelægen for 1 mdr. siden i forbindelse med noget andet og hun sagde, at jeg skulle prøve at tage det forebyggende fra hende. Jeg var til 15 mdr.s undersøgelse (lidt forsinket) hos egen lægen, hvor jeg fortalte, hvad børnelægen havde foreslået. Han rynkede lidt på næsen og sagde, at vi skulle prøve det et par uger og evt. starte igen.

Er der nogen som har erfaring med, at tage det forebyggende væk? og hvor lang tid går der før, at det er uden af kroppen?

Lina hoster nogen dage om aften, men det kan være et tilfælde, at hun er ved, at få lidt snue.

Kh. Katja

P.s Lina er snart 1 år og 5 mdr.

Vi er tilknyttet børne amb (udredning - tests - ab + vægt kontrol) og kører også med forebyggende 2 pust morgen og aften + den blå ved behov.

Vi fik at vide i dec at vi skulle prøve at sætte ham ned i medicin til 1 pust morgen og aften - se om det havde nogen forskel.

Det er forskelligt fra barn - barn hvordan og hvornår de reagere på at blive sat ned. Ville dog aldrig fjerne den helt fra den ene dag til den anden.

Her begynder han ca efter 2 dage at hoste igen og vi satte ham op igen. Dette prøved vi en del gange og hver gang begyndte han at hoste.

Så ved den næste kontrol fik vi at vide at nu skulle han have ro sommeren over. Vi skal til ab+ vægt kontrol her på fredag.

Mange siger at de sommeren over kan klare sig med mindre medicin pga vejret.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.