Overvejer at blive hjemmegående.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.639 visninger
3 svar
0 synes godt om
20. august 2010

Anonym trådstarter

Hvordan gjore i da i gik med overvejleser om at blive hjemme gående??

Den med at man kan gi manden sit fradrag har jeg fået med, men er der mere og er der mulighed for at søge noget friplads hvis man har børn i børnehave der bare skal afsted halvtid??

Håber der er nogen der kan hjælpe, sys godt nok det er en jungle.

Nogen der ved om det er noget de kan hjælpe med i banken hvis man går der ind??

Er ano da der endnu ikke er nogen der skal vide overvejelserne er der.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2010

Anonym trådstarter

slet ingen??

Anmeld

21. august 2010

Plysbjørnen

jeg satte mig ned med alle vores papirer og gik i gang med at lave et budget skema, så jeg havde 100 % styr på vores udgifter, og så gav jeg mig til at regne på hvad manden ca ville få udbetalt ekstra ved at få mit fradrag...

Det efter satte jeg mig ned og nærstuderede det hele, for at se om det kan lade sig gøre...

www.housewife.dk her kan du se hvad du bør tage højde for, når du lægger budget, der enkelte ting hvor du tænker gud ja, fordi det er noget du ikke tænker over at du betaler til...

Hvad ang. friplads, så regner vi stærkt med at søge (er ikke hjemmegående endnu), og regner da også med at kunne få lidt... Men kan vi ikke, så tager vi dem på halvtid...

Hvis du vil vide mere så skriv endelig og spørg...

Anmeld

22. august 2010

Mi

Jeg startede også med at lave et grundigt budget, og udregne hvad min mand ca ville få udbetalt mere ved at få mit fradrag.

Så finder du ud af, hvad dit rådighedsbeløb bliver og kan vurdere om i kan leve af det. Det koster jo nogle ofre; ferier, dyr mad, dyrt tøj, fritidsaktiviteter, så kan man jo opveje, hvad man mener er vigtigst for ens selv og familien.

Hos os går den yngste fx ikke i vuggestue mere, og de store går ikke i SFO. Vi kan heller ikke rejse eller bygge på vores hus. Vi har også kun en bil nu, så jeg cykler de 6 km frem og tilbage til legestue, bibliotek m.v. Til gengæld har vi altid god tid og overskud.

Mvh Marianne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.