Hjælp!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

533 visninger
9 svar
0 synes godt om
20. august 2010

CamillaSoefelt

Jeg har en søn som er fra den 13/7-10.. Det har lige fra starten fungeret fint med amning osv..

Men nu her for halvanden uges tid siden( måske længere siden ?) er han begyndt og blive extremt gal og sur om dagen når han skal spise, han sparker og stritter imod og bare græder og er helt ulykkelig. Når han så endelig vil ta fat sutter han maks 3min og så bliver han helt ulykkelig igen..;(.

Om natten har vi ingen problemer, der blir han bare lagt til når han vågner og sutter omkring 10min, nogen gange længere.. Og tit falder vi også bare i søvn sammen..

Men hvad søren skal jeg gøre med om dagen og amning? Det er ikke sådan så man ikke kan trøste ham når han er blevet sur og ked af det, men det tager omkring en 20-25min før han falder til ro, og for det meste falder i søvn oppe hos mig.

Håber I har nogen gode løsninger eller at der måske er nogen som har prøvet det samme?

Kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2010

Tanja1

Umiddelbart ville jeg gætte på 5 ugers tigerspring, du kan se info om tigerspring på Vores Børns hjemmeside.

Anmeld

20. august 2010

CamillaSoefelt

Tanja1 skriver:

Umiddelbart ville jeg gætte på 5 ugers tigerspring, du kan se info om tigerspring på Vores Børns hjemmeside.

Har læst lidt om det i "vidunderlige uger".. Men når det har stået på SÅ længe?

Anmeld

20. august 2010

Tanja1

CamillaSoefelt skriver:

Har læst lidt om det i "vidunderlige uger".. Men når det har stået på SÅ længe?

Det er jo individuelt med hvornår de starter og hvor længe de varer, er bare beskrevet sådan fordi sådan reagerer de fleste børn.

Har han det ellers godt, virker ikke syg eller noget? Og du har ikke spist noget som måske gør mælken lidt sur i smagen eller noget?

Anmeld

20. august 2010

CamillaSoefelt

Tanja1 skriver:

Det er jo individuelt med hvornår de starter og hvor længe de varer, er bare beskrevet sådan fordi sådan reagerer de fleste børn.

Har han det ellers godt, virker ikke syg eller noget? Og du har ikke spist noget som måske gør mælken lidt sur i smagen eller noget?

Det er nok det så?!

Han er helt frisk - intet og sætte en finger på der... Og nej, har ikke spist noget anderledes end hvad jeg plejer..?

Anmeld

20. august 2010

Skruk

Hej Camilla.

Jeg har en søn, som er fra d. 12/7-2010. Amningen gik også fint i starten, men vi har været ude for nøjagtig det samme som dig. Mit råd til dig er, at holde øje med om dit barn har nogle gode fyldte bleer, for så får han det han skal. Jeg blev så frustreret fordi vores søn ammede så lidt, og oppe på barselsgangen havde de fortalt, at man skulle amme omkring 25 min. for at barnet blev ordentligt mæt. Men vi har sikret os, at der var fyldte bleer, og så har vi fået ham vejet et par gange og han tager fint på, så vores barn har bare ikke behov for at ligge så længe ved brystet.

Hvad det skyldes er ikke rigtig til at vide, men jeg havde rigtig meget mælk, så han kunne slet ikke følge med, og når først han så slugte lidt forkert, så blev han så ulykkelig og jeg kunne slet ikke ligge ham til igen. Sommetider kørte det i hårdknude for os, fordi vi blev ved at ligge ham til, når han var faldet til ro, og så startede det hele ellers forfra og vi var ved at blive helt ude af den, fordi det ikke handlede om andet herhjemme, og man bliver da også frustreret som mor. Men måske var han bare ikke mere sulten? Nu sikrer vi os, at der går min. 1 1/2 - 2 timer mellem måltiderne, for så er han ordentlig sulten og kan bedre tage fra. Det skal så siges, at mælken har reguleret sig, så jeg ikke har ligeså meget mælk. Men lad det ikke gå i hårdknude, så foretag jer evt. noget helt andet med jeres barn, når han begynder at græde så både I og jeres barn kommer på andre tanker.

Håber snart det bliver bedre, for det er så opslidende.

Kram herfra...

Anmeld

20. august 2010

Tanja1

CamillaSoefelt skriver:

Det er nok det så?!

Han er helt frisk - intet og sætte en finger på der... Og nej, har ikke spist noget anderledes end hvad jeg plejer..?

Jeg synes også at kunne huske, at Alex reagerede bl.a. sådan omkring de tidspunkter, hvor der sker tigerspring. Han fik også soveproblemer HVER gang. Men det gik jo over igen i løbet af et par uger. Efterhånden begyndte vi mentalt at forberede os allerede et par uger inden, vi kunne forvente et tigerspring, og huskede hinanden på, at det går over igen. På den måde var de nemmere at komme igennem. Og bagefter var det jo bare fantastik at opdage, hvad han havde lært.

Hvornår skal han ses af sunhedspjersken igen? Så kan I jo se med hans vægt, om han får nok mad. Og mon ikke han gør det.

Anmeld

20. august 2010

Tanja1

Skruk skriver:

Hej Camilla.

Jeg har en søn, som er fra d. 12/7-2010. Amningen gik også fint i starten, men vi har været ude for nøjagtig det samme som dig. Mit råd til dig er, at holde øje med om dit barn har nogle gode fyldte bleer, for så får han det han skal. Jeg blev så frustreret fordi vores søn ammede så lidt, og oppe på barselsgangen havde de fortalt, at man skulle amme omkring 25 min. for at barnet blev ordentligt mæt. Men vi har sikret os, at der var fyldte bleer, og så har vi fået ham vejet et par gange og han tager fint på, så vores barn har bare ikke behov for at ligge så længe ved brystet.

Hvad det skyldes er ikke rigtig til at vide, men jeg havde rigtig meget mælk, så han kunne slet ikke følge med, og når først han så slugte lidt forkert, så blev han så ulykkelig og jeg kunne slet ikke ligge ham til igen. Sommetider kørte det i hårdknude for os, fordi vi blev ved at ligge ham til, når han var faldet til ro, og så startede det hele ellers forfra og vi var ved at blive helt ude af den, fordi det ikke handlede om andet herhjemme, og man bliver da også frustreret som mor. Men måske var han bare ikke mere sulten? Nu sikrer vi os, at der går min. 1 1/2 - 2 timer mellem måltiderne, for så er han ordentlig sulten og kan bedre tage fra. Det skal så siges, at mælken har reguleret sig, så jeg ikke har ligeså meget mælk. Men lad det ikke gå i hårdknude, så foretag jer evt. noget helt andet med jeres barn, når han begynder at græde så både I og jeres barn kommer på andre tanker.

Kram herfra...

Ja, det også en god idé at holde øje med bleerne - det havde jeg jo glemt allered (er jo et stykke tid siden...). Jeg mener, at der var noget med at der skulle være omkring 6 tunge tissebleer pr.døgn...

Anmeld

21. august 2010

CamillaSoefelt

Tanja1 skriver:

Jeg synes også at kunne huske, at Alex reagerede bl.a. sådan omkring de tidspunkter, hvor der sker tigerspring. Han fik også soveproblemer HVER gang. Men det gik jo over igen i løbet af et par uger. Efterhånden begyndte vi mentalt at forberede os allerede et par uger inden, vi kunne forvente et tigerspring, og huskede hinanden på, at det går over igen. På den måde var de nemmere at komme igennem. Og bagefter var det jo bare fantastik at opdage, hvad han havde lært.

Hvornår skal han ses af sunhedspjersken igen? Så kan I jo se med hans vægt, om han får nok mad. Og mon ikke han gør det.

Du har nok ret så... Han har lige været til 5 ugers undersøgelse og tager fantastisk på.. og tissebleer har vi også masser af..

Anmeld

21. august 2010

CamillaSoefelt

Skruk skriver:

Hej Camilla.

Kram herfra...

Ih hvor rart og høre at jeg ikke er den eneste med det problem.. . Og da lidt sjovt at din søn er en dag ældre end min.. Ku da være lidt hyggeligt måske og mødes? Kan dog se du er fra vestsjælland.. så måske lidt langt væk..;(?

Men jo, tissebleer er der nok af... Tror endda vi har mere end 6 meget tunge i døgnet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.