sovetid...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

735 visninger
5 svar
0 synes godt om
19. august 2010

M.O.A.R.

Er der nogen der har nogle gode råd ang at ligge den lille i seng??

Min dreng på 3 mdr vil ikke sove mere end 30 - 45 min ad gangen her de sidste par dage, så vågner han, græder lidt og når vi tager ham op, lysvågen og pludrende som havde han soet hele natten/dagen.. i går nat fik vi ham ikke til at sove før kl 3, men det var også kun fordi vi lod ham blive i vores seng..

han har haft kunne sove alene i sin egen seng mange gange, både om dagen og om natten, men nu vil han simpelthen ikke, og vi ved virkelig ikke hvad vi skal gøre.. for vi kan ikke bare lade ham ligge og græde, det gør for ondt at høre på

Hvad kan vi gøre? håber virkelig der er nogen der kan give lidt råd..

Nu var han ellers blevet dygtig til at sove i sin seng, hvor vi kunne ligge ham ind ved 10-11 tiden og så sov han til en 3 - 4 tiden, nogengange mere.

Jeg er så træt og bliver så ked af når jeg får talt hårdt til ham, selvom han ikke forstår hvad jeg siger .. men elsker den lille gøj mere end noget andet..

Malene, mor til Simon 08.05.2010

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2010

Nina&Naya

jeg har været igennem det samme med min lille datter.. hun kunne også sove i sin seng hele natten igennem, men ligepludselig stoppede det.. Og hun vågnede op igen om natten..

prøv istedet for at tage ham op, så give ham sutten. og hvor alt i verden ikk snak til ham, sådan han vender til han skal sove om natten.. Det tager tid, men min datter sover igennem nu... Så synes da det er værd at prøve.. Håber det lykkes

Anmeld

19. august 2010

M.O.A.R.

Nina&Naya skriver:

jeg har været igennem det samme med min lille datter.. hun kunne også sove i sin seng hele natten igennem, men ligepludselig stoppede det.. Og hun vågnede op igen om natten..

prøv istedet for at tage ham op, så give ham sutten. og hvor alt i verden ikk snak til ham, sådan han vender til han skal sove om natten.. Det tager tid, men min datter sover igennem nu... Så synes da det er værd at prøve.. Håber det lykkes

vi har gjort det med bare at give ham sutten igen, men det bliver til hysterisk gråd, og det kan mit moderhjerte ikke bære..

men vil prøve igen, og se hvornår det hjælper.. men tusind tak for dit svar.

har lige puslet ham, og hjulpet ham af med en masse luft. lige nu "snakker" han og vil bare helst gå rundt.
- men ved ikke om han måske er lidt syg, for han hoster faktisk tit..

Anmeld

19. august 2010

M.O.A.R.

ikke flere der har nogle råd

Anmeld

20. august 2010

TbCp

Måske har han i en periode brug for at sove hos jer? Så han rigtig kan mærke og dufte jer.
Jeg synes vi har været igennem mange perioder hvor Liva har været lidt ekstra tryghedssøgende og så har vi opfyldt det behov. Efter noget tid er det gået over igen og vi har kunne putte hende i hendes egen seng.

Anmeld

20. august 2010

quar20

Tino startede med at sove i vores seng til han var 5 uger gammel - så kom han i vuggen - dernæst tremmesengen da han var omkring 3 måneder..! Det kunne han simpelthen ikke li, så vi købte en ekstra TYK sengerand så sengen ikke virkede så stor..! Derefter købte vi en himmel til tremmesengen - for han ville ha huleseng ligesom en lift..!!

Da han havde vendt sig til at sove i tremmesengen EFTER vi havde invisteret i alle de nye ting - gik det okay - men KUN hvis han sov lige op af min.. Altså tremmesengen HELT op til mig.. Også sov jeg sådan jeg havde hovedet ud mod ham så han rigtig ku høre vores vejrtrækninger osv..!! Det beroligede ham..!!

Da han blev 8 måneder og han var kommet på sit eget værelse osv - fik han pludselig en trang til at sove imellem os.. Vi tænkte at det kunne være en fase han sku igennem så han fik lov efter jeg havde været oppe i 5 dage i trækt med MAX.6 timers søvn i alt..! Da vi så prøvede igen at lægge ham i tremmesengen SKREG han fra han var i tremmesengen indtil vi tog ham op..! En sen aften/nat blev vi Så trætte at vi slog hans rejseseng op og satte i fodenden af vores seng..! Så han sov inde ved os..! Han sov lige 10 timer i træk den nat.. =)

Vi har siden prøvet flere gange at lægge ham i tremmesengen men nu virker det faktisk som om at han har en forbi for den tremmeseng.. Så nu sover han i sin rejseseng på sit eget værelse.. den er ikke just køn - men han sover fra ca. 19.00 til kl. 06.00 hvor vi skal op..!!

Hvad med mad? er han sulten osv? er rummet HELT mørkt? Nogen små kan godt li at have en vågenlampe og andre kan li at have det helt mørkt..!! Prøv at lægge en trøje fra dig nederst i sengen hos ham..! Det kan være det kan berolige ham.

Held og lykke..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.