vitamin-spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

479 visninger
6 svar
0 synes godt om
19. august 2010

otlitrom

spørgsmål 4729 fra min side

Hvilke vitaminer tager I, i forbindelse med behandling. Jeg har købt dem fra Matas; Vitamin mineral til gravide, med 400 mikrogram folsyre. Er de OK? Jeg glemte at spørge på klinikken igår, havde ellers glasset med i tasken. Nå, skidt.

Da jeg spurgte i Matas, om jeg kunne tage dem inden graviditet var svaret: Ja, det kan du godt, der skal bare ikke gå for længe inden du bliver gravid... Var ved at losse hende over skinnebenet, for hvem kan sætte tid på, hvornår de bliver gravide. Nå, hormonella viser sig allerede

Nogle gode råd eller ting man ikke skal gøre??

Knus spørge-Jørgen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2010

Kløver

kitty skriver:

spørgsmål 4729 fra min side

Hvilke vitaminer tager I, i forbindelse med behandling. Jeg har købt dem fra Matas; Vitamin mineral til gravide, med 400 mikrogram folsyre. Er de OK? Jeg glemte at spørge på klinikken igår, havde ellers glasset med i tasken. Nå, skidt.

Da jeg spurgte i Matas, om jeg kunne tage dem inden graviditet var svaret: Ja, det kan du godt, der skal bare ikke gå for længe inden du bliver gravid... Var ved at losse hende over skinnebenet, for hvem kan sætte tid på, hvornår de bliver gravide. Nå, hormonella viser sig allerede

Nogle gode råd eller ting man ikke skal gøre??

Knus spørge-Jørgen

Jeg brugte gravitamin, og det må man godt ta inden man er gravid, den erstatter jo bare en alm vitaminpille, og giver det ekstra folsyre, og sikke da en kommentar at komme med, hun burde da få et kursus i ukrontrollerede upassende sætninger og lære lidt alm pli

Anmeld

19. august 2010

otlitrom

Maja84 skriver:

Jeg brugte gravitamin, og det må man godt ta inden man er gravid, den erstatter jo bare en alm vitaminpille, og giver det ekstra folsyre, og sikke da en kommentar at komme med, hun burde da få et kursus i ukrontrollerede upassende sætninger og lære lidt alm pli

Tak for svar.

Kan du huske hvor meget folsyre det er man skal have inden, og også når man er gravid? Er der forskel??

Anmeld

19. august 2010

Kløver

kitty skriver:

Tak for svar.

Kan du huske hvor meget folsyre det er man skal have inden, og også når man er gravid? Er der forskel??

nej det er det samme, og det er de 400, og der er man dækket ind i gravitaminen, synes de er gode da man kun skal tage 1 pille om dagen, som jo bare svarer til en vitaminpille, så det er nemt at overkomme, de råder dog til man fra 10 uge får jern, og der har de gravijern, hvor man kun skal tage 1 af dem også

Anmeld

20. august 2010

smokin

Altså hvorfor køber du ikke bare almindelig folsyre og spiser en multivitamin ved siden af? Billigere i længden og har samme effekt

Anmeld

20. august 2010

otlitrom

Zette skriver:

Altså hvorfor køber du ikke bare almindelig folsyre og spiser en multivitamin ved siden af? Billigere i længden og har samme effekt

Fordi jeg synes det er nemmere med én pille, der er rigeligt med andre ting jeg skal til at huske. Og når jeg alligevel skal bruge 3500 på medicin, så kan de 100 kr ærlig talt være lidt ligemeget.

Anmeld

20. august 2010

MM1987

Jeg synes du skulle have losset hende over skinnebenet. Det er da en lortekommentar, og hvis man selv kunne bestemme det havde du nok valgt at blive det lidt før... (Og jeg er ikke engang på hormoner endnu)...

Jeg tager kun folinsyre, og ar taget det siden november nu, så tror jeg har plus på den konto Ved godt jeg sikkert burde tage andre os, men det har jeg aldrig gjort før så. Det er også det eneste jeg har fået afvide jeg skal tage fra sygehuset. 

Kunne forestile mig at de andre bare er "almindelige" vitaminpiller tilsat det gravide skal have...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.