Tommie Tippee bidestav

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

835 visninger
5 svar
0 synes godt om
19. august 2010

Mor til L&S

Hej piger!

Hjælp mig lige her!!

Har købe overstående Tommie tippee bidestav, men har lige læst dette:

Men så ville jeg lige læse hvad der stod på indpakningen, og kan se at bidestaven er lavet af polycarbonat dvs. at den indeholder bisphenol A (BPA).

BPA står på EU's liste over hormonforstyrrende stoffer, og i Danmark står stoffet på listen over Miljøstyrelsen såkaldte uønskede stoffer. BPA er forbudt i Danmark i produkter som er rettet mod 0-3 årige, men det var tiladt at sælge gamle varer med BPA frem til d. 1. juli 2010. Så grund til at man ikke kan finde flere bidestave i DK er, at de er blevet fjernet fra hylderne, da stoffet er forbudt.

Men det er åbenbare kun ved 100 grader at det frigives... Hmm, men jeg ville jo lige koge den inden hun får den..

Hmm hvad gør man??? Og Jer der har den hvad gjorde i??

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2010

Valle81

Rollo skriver:

Hej piger!

Hjælp mig lige her!!

Har købe overstående Tommie tippee bidestav, men har lige læst dette:

Men så ville jeg lige læse hvad der stod på indpakningen, og kan se at bidestaven er lavet af polycarbonat dvs. at den indeholder bisphenol A (BPA).

BPA står på EU's liste over hormonforstyrrende stoffer, og i Danmark står stoffet på listen over Miljøstyrelsen såkaldte uønskede stoffer. BPA er forbudt i Danmark i produkter som er rettet mod 0-3 årige, men det var tiladt at sælge gamle varer med BPA frem til d. 1. juli 2010. Så grund til at man ikke kan finde flere bidestave i DK er, at de er blevet fjernet fra hylderne, da stoffet er forbudt.

Men det er åbenbare kun ved 100 grader at det frigives... Hmm, men jeg ville jo lige koge den inden hun får den..

Hmm hvad gør man??? Og Jer der har den hvad gjorde i??

Knus

Av - gad vide om derse flasker indeholder det - dem har vi nemlig - ej de sælger dem stadig i Bilka - så mon ikke de er ok:0)

Anmeld

19. august 2010

Mor til L&S

Valle81 skriver:

Av - gad vide om derse flasker indeholder det - dem har vi nemlig - ej de sælger dem stadig i Bilka - så mon ikke de er ok:0)

Pas

Aner ikke om jeg tør give hende den bidestav, men har bare hørt SÅ meget godt om den.... Hmm!!

Anmeld

19. august 2010

Valle81

Ja det har jeg også:0) Hmm - måske ikke koge den men vaske den godt med sæbe og skylle den godt - man behøver jo ikke koge tingene efter 4 mdr:0)

Anmeld

19. august 2010

Mor til L&S

Valle81 skriver:

Ja det har jeg også:0) Hmm - måske ikke koge den men vaske den godt med sæbe og skylle den godt - man behøver jo ikke koge tingene efter 4 mdr:0)

Ja kan godt være jeg bare skal prøve det. Ved at de kommer med en ny til efteråret uden BPA. De har trukket den her tilbage, så den blir ikke solgt længere

Åh for dælen også da!! Måske man bare skal vente til den "nye" kommer....

Anmeld

19. august 2010

Valle81

Rollo skriver:

Ja kan godt være jeg bare skal prøve det. Ved at de kommer med en ny til efteråret uden BPA. De har trukket den her tilbage, så den blir ikke solgt længere

Åh for dælen også da!! Måske man bare skal vente til den "nye" kommer....

Ja det ville jeg nok også gøre:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.