termin18januar skriver:
Okay... troede bare det var "mere end det"
Hvordan var de næste besøg - med dit første barn ?
Giver de mening?
Hvad er jordemoderens funktion..... ja altså udover ved fødslen... (og måske forberedelserne helt op til...)
Besøgene længere henne i graviditeten er mere "brugbare" hvis man kan sige det sådan.
Man får lyttet efter hjertelyd, målt symfyse-findus mål, som mål for din livmoder - som igen er en indikator for om barnet vokser som det skal.
Og så får man tjekket sin urin, for at tjekke at alt er som det skal være. Besøgene sidst i graviditen er ikke så lange men er gode til lige at få bekræftet at alt er som det skal være.
Og som æblekage siger så at få hilst på hinanden.. jo, det er det måske, men her i Århus er sandsynligheden for at man kommer til at føde ved sin konsultationsjm meget lille, så det er ikke én man kommer til at "kende" som sådan eller kommer til at bruge til noget... følte jeg ikke. Hurtigt ind, tjekke de ting der er, få snakket om evt. problemer man har eller ting omkring fødslen og så ud igen. Jeg følte ikke det var én jeg fik et fortrolighedsforhold til på nogen måde, og er ikke sikker på jeg vil kunne kende hende igen, hvis jeg får den samme her anden gang.
Men jeg tager helt sikkert de sidste besøg. Men det første er for mit vedkommende bare en "sludder-for-en-sladder".
AG
Anmeld