Frigg's første børnefødselsdag <3

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

625 visninger
4 svar
0 synes godt om
19. august 2010

CM

Jeg har egentligt lyst til at fortælle jer om Frigg's første børnefødselsdag for børnehaven som jeg holdte for hende i søndags. Jeg havde inviteret hele hendes børnehavegruppe som i alder ligger fra lige under 3 år og op til 4 år ... Jeg var drøn spændt på hvordan det gik.

Jeg havde lavet pizza snegle, pølsehorn og grønsagsstænger til frokost og så fik de "rødvin" eller "hvidvin" (saft) at drikke. Efter de havde spist der legede de på pigernes værelse og udenfor ... Og jeg havde fået lavet diskotek inde i stuen med spejlkugle og lys i forskellige farver der blinkede ... Vi dansede stopdans og numsedans og det var bare så sjovt og de var så søde.

Jeg havde lavet kagekone og kagemand med lidt slik som pynt og så frugtspyd. Frugtspyd var en større succes end kagen og slikket. Så det spiste vi ... Bagefter forsøgte jeg at samle dem til ballondans men det var helt umuligt efter kagen. Så vi gik alle i haven til fri leg.

Jeg havde inviteret forældrene på kaffe og overskudskage når børnene blev hentet og stort set alle blev og den sidste gik kl. 17.15 til trods for at ungerne skulle hentes kl. 15.

Det var bare lige lidt erfaring, i tilfælde nogen ikke helt tør kaste sig ud i det. Det var bare så vellykket og frigg nød det

De var her i øvrigt fra kl. 12 til 15.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2010

Cwurtz

Lyder som en dejlig dag...

Jeg skal selv have flokken hjem til 4 års fødselsdag om 14 dage. Vi har inviteret til sørøverfest, med pizzaer til frokost, kage, frugt og så skal have skattejagt og finde guldmønter...jaaaa....!

Forældreidéen er super! Har tænkt at det kunne være sjovt at samles med de andre forældre under "hjemlige" omstændigheder. Det magter jeg dog ikke lige på dagen, da vi også skal have familien på besøg om aftenen. En anden dag....

Dejligt med lidt erfaringsdeling... C.

Anmeld

23. august 2010

st

Det lyder som en rigtig dejlig dag.

God ide med forældrene. Den idé tror jeg skal bruges her næste år.

Anmeld

23. august 2010

Smølf

Uh... Sikke en en fin dag du har fået holdt for Frigg! Meget overskudsagtigt! Jeg er helt inspireret til at lave noget lignende med forældrene næste år, når Sebastian har fødselsdag. Det er bare en god ide.

KH Neta

Anmeld

25. august 2010

CM

Tak for jeres svar :-)

Det med at invitere forældre til kaffe kræver naturligvis lidt overskud, men det lønner sig at give det ekstra, for det styrker ens egne sociale relationer i børnenes institutioner og børnene oplever det også som noget positivt.

Igennem hele Maia's inst. Og skoletid har jeg været den forælder der har siddet ved siden af alt og ikke været med i samtaler voksne imellem osv. Og jeg har aldrig brudt mig om det, da jeg gerne ville være med i de der sociale relationer og det har også fraholdt mig fra at vi deltog i initiativer uden for skolens regi.

Men det skal være slut nu!! Og allerede den kaffe i forrige uge har båret frugt i og med at et par mødre har ringet for at hører om det går fint osv. Og jeg skal hjælpe en mor med en børnefødselsdag på søndag etc.

Så gør det. Det er skønt at kende ens børns venners baggrund!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.