Ideer til mad med svinefars?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. august 2010

Sommerfuglelarven

Forleden dag fik vi "frækkedeller" (nej, ikke frikadeller). Jeg havde også taget svinefars op uden at vide hvad jeg skulle lave, og da jeg stod og skulle lave maden kom ideen til mig.

Bland farsen med hakket/smuldret feta tern, 1-2 æg, fuldkorns hvedemel, 1 revet løg, 2 mellemstore revne gulerødder, ca 1 spsk. hvedemel, salt og peber (jeg brugte 500 gram fars til dette) - lav dem så som du ellers laver frikadeller.

Dertil fik vi en lækker pastasalat, og pitabrød der er skåret over i halve, fyldt med cheddar (eller mozerella), smør lidt olie på brøddet og kom noget krydderi på, og varm dem så i ovnen i ca 5 minutter.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2010

bagger26

JulieE skriver:

I den opskrift jeg har linket til lægger man et par skiver to ind i piroggen. Det giver lidt mere fugt. Så plejer jeg også at smide et par revede gulerødder og evt også lidt revet squash i og mine plejer ikke at blive tørre

ja det kunne jo sagtens hjælpe på det, syntes nemlig det var synd de blev så tørre, fordi de smagte rigtig godt.. Der var også soltørrede tomater og basilikum i mine, men ingen friske tomater..

Anmeld

19. august 2010

JulieE

bagger26 skriver:

ja det kunne jo sagtens hjælpe på det, syntes nemlig det var synd de blev så tørre, fordi de smagte rigtig godt.. Der var også soltørrede tomater og basilikum i mine, men ingen friske tomater..

Ja, de mnå ikke blive tørre :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.