Skal der være en fotograf under Jeres førdsels??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Overvejer I en fotograf (en fra familien) til at tage billeder af Jeres fødsels??

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

821 visninger
7 svar
0 synes godt om
18. august 2010

Nadia&Daniel

Tænker meget på det med at have taget billeder under fødselsen. Min mor fik det selv gjort med mig - og min svigermor det samme med min forlovede. Men ved ikke om jeg er så vild med ideen eller om det er pres fra sviger..

Hvad vil I??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2010

Bebsen

Jeg skal føde "lige om lidt", og har bestemt mig for at der skal tages alle de billeder der overhovedet kan Havde til at starte med bestemt mig for at der kun skulle tages "over navlen" billeder, men da min veninde (fotografen)  og jeg snakkede om det, og hun spurgte ind til om hvor meget hun måtte tage billeder af, blev vi enige om at hun bare sku tage billeder af ALT, for billederne er jo alligevel kun til mig, jeg styrer selv hvem der skal se dem, og hvilke billeder jeg evt vil slette Så synes hellere jeg vil have det hele med, og så evt sortere i hvad jeg vil beholde af billeder

Knus Ida, 41+5

Anmeld

18. august 2010

Mumto3

Ved første fødsel kunne jeg slet ikke forholde mig til billeder, så det skulle jeg ikke have noget af NEJ TAK!!!

Ved anden fødsel ville jeg gerne have billeder, og fik et enkelt hvor hovedet står kronet. Vildt fedt billede som KUN mig og min mand og mor har set. Ingen andre får det nogen sinde at se.

Ved trediefødsel havde jeg fået lyst til at få det på video, og fik en jordemoder (privatpraktiserede) som vi betalte for at være med til fødslen, til at tage video af det. Hun var jo ikke 'bange' for at se en fødsel, så da jeg bad om at få 'det hele med', ja så optog hun det hele. Det var SÅ FEDT!!! Det er den vildeste filmstump at se. Hvergang jeg har set den er jeg helt åndeløs i spænding over hvordan det går. (selvom jeg jo godt ved det!!!) men den film er lige overraskende på mig hver gang. At det virkelig var sådan!! Jeg glemmer hvor lang tid det tog (at presse hende ud) hvor ondt veerne gjorde osv. Igen det er en vidoe INGEN må se!!!! men jeg er lykkelig for at have den!!!

-og nej ingen af mine børn skal nogen sinde se nogetsomhelst fra deres fødsel!!!

Anmeld

18. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Vi fik filmet og fotograferet hele forløbet og jeg har set den video 100 gange allerede og ELSKER den!!!! Stortuder stadigvæk og er helt væk når han endelig kommer ud (uden for kameraets vinkel - dumme mormor!!!) og man kan høre på mig hvor overvældet jeg er...

Jeg har endnu aldrig talt med en mor der ikke fortrød at hun ikke fik taget billeder og film under sine børns fødsler... Det var nok det råd jeg fik hyppigts: "SØRG nu for at få taget masser af billeder - så kan du altid smide dem ud senere"

Jeg er overhovedet heller ikke blufærdig omkring den (er ellers ret blufærdig normalt - dog ikke under graviditet/fødsel) og flere veninder, svigermor m.m. har set videoen.

Anmeld

18. august 2010

Nadia&Daniel skriver:

Tænker meget på det med at have taget billeder under fødselsen. Min mor fik det selv gjort med mig - og min svigermor det samme med min forlovede. Men ved ikke om jeg er så vild med ideen eller om det er pres fra sviger..

Hvad vil I??

Jeg er normalt meget blufærdig, men når du ligger med veer og smerter, så bliver du SÅ ligeglad med hvem der ser dig nøgen..griner..

Så da jeg fødte, for 3mdr. siden, havde jeg min kæreste med og han har taget billeder under hele forløbet.. Ikke billeder lige op i skrevet, men ellers af alt andet...Og det er jeg super glad for i dag, for der var flere ting jeg ik lige huskede bagefter, før jeg sad og kiggede på billederne..

Det er ikke billeder jeg viser frem, og du kan jo bare slette dem bagefter når du har set dem, hvis du ik kan holde det ud!

Anmeld

18. august 2010

Nanna1985

Fik kun taget en smule billeder under veerne og resten efter de var kommet op på maven.. Har INTET behov overhovedet, for at have billeder af ens barn kommer ud ellers tak

Anmeld

18. august 2010

Trolde_mor

Vi har desværre ikke nogen tæt nok på. Men kæresten skal tage en masse billeder og så har vi endnu et kamera vi regner med at stille til at filme når jeg skal ligge i fødekaret (hvor jeg meget håber på at føde vores lille dreng )

Så billeder - helt klart! Så mange som overhovedet muligt.

En fra familien - nej...

Anmeld

19. august 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg har slet ikke haft behov for, at få billeder under fødslen af vores børn og fortryder SLET IKKE, at der ikke blev taget noget. Det første billede af vores prins og prinsesse blev taget når de kom op på maven af mig første gang

Samtidig synes jeg, at fødslerne kun var for min mand og mig, og ville ALDRIG have andre med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.