ingen mælk om aftenen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.562 visninger
6 svar
0 synes godt om
18. august 2010

CHD

Jeg har en søn på lidt over 1 md, og ammer fuldtid. Jeg har om natten og i løbet af dagen rigelig med mælk, men de sidste dage har jeg næsten ikke haft noget mælk om aftenen. Det betyder at han om aftenen er utidig og ikke kan falde til ro. Jeg lægger ham til hele tiden, for at øge min produktion af mælk, men mine brystvorter er bare blevet vildt ømme.

Hvor lang tid går der før min krop har øget produktionen af mælk, så det passer med hans efterspørgsel? Jeg har nemlig meget lyst til at købe noget MME i dag og så acceptere at jeg er nødt til at kombinere. Det er jo synd at han skal sulten i seng

Carina, mor til Sebastian

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2010

missie20

Der kan jo ske det, at han kan afvise dit bryst, hvis du begynder på flaske, da det er så meget nemmere for dem at sutte på flaske. Men syntes ikke om han skal sulten i seng. Begyndte selv af samme årsag at starte op med MME og han sove bare flere timer om natten og i løbet af dagen, tror det ligger meget tungere i maven 

Så mit råd er at du skal give ham en flaske MME til natten, så han ikke går sulten i seng.

Anmeld

18. august 2010

Mette.

CHD skriver:

Jeg har en søn på lidt over 1 md, og ammer fuldtid. Jeg har om natten og i løbet af dagen rigelig med mælk, men de sidste dage har jeg næsten ikke haft noget mælk om aftenen. Det betyder at han om aftenen er utidig og ikke kan falde til ro. Jeg lægger ham til hele tiden, for at øge min produktion af mælk, men mine brystvorter er bare blevet vildt ømme.

Hvor lang tid går der før min krop har øget produktionen af mælk, så det passer med hans efterspørgsel? Jeg har nemlig meget lyst til at købe noget MME i dag og så acceptere at jeg er nødt til at kombinere. Det er jo synd at han skal sulten i seng

Jeg havde præcis samme problem, dog opstod det først da min datter var cirka 3 måneder. Jeg forsøgte at øge produktionen, men det ville bare ikke blive nok.

Vi købte derfor de der så NAN brikker og hun har siden fået cirka 100 ml om aftenen. Det har aldrig været et problem at hun ikke vil tage brystet og får det den resterede tid. Hun har fået aftenflaske i cirka 1 måned nu og det fungere rigtig godt.

Så hvis du har mod på det, så prøv, hvis mælken ikke er blevet øget indenfor 1 uges tid. Det fik jeg hvertfald afvide af min SP at det ville tage cirka den tid at øge den, hvis det var muligt. Det behøver hvertfald ikke betyde han ikke vil tage bryst, selvom du supplere om med MME.

Anmeld

18. august 2010

Tulle28

CHD skriver:

Det er meget normalt at brysterne føles tomme om aftenen og det er også helt normalt at de hænger i brysterne i timevis, især om aftenen. Hvis jeg var dig ville jeg ikke begynde på flasken - så længe din bebs ellers trives og tager på.

Hvis du har mod på at læse artikler på engelsk, så læs her: http://www.kellymom.com/bf/supply/index.html

http://www.kellymom.com/babyconcerns/fussy-evening.html

Knus Tulle

Anmeld

18. august 2010

millesofie

CHD skriver:

prøv at giv MME i en kop om aftenen

Anmeld

18. august 2010

baby2010

Fraråder MME. Dine bryster tilpasser sig hans behov - udbud og efterspørgsel. Hvis du giver din søn MME producerer dine bryster det mindre! Det er en farlig spiral og så bliver du nødt til altid at supplere med MME. Det du oplever nu er nok et appetitspring, men der går altså ikke ret meget mere end en lille uges tid, før din bryster følger med, og du har nok mælk - så "hang in there"!

Julie (som har en søn der nærmest ÆDER alt hvad jeg har i mig!)

Anmeld

18. august 2010

Anne85

lad vær med at begynd på flaske... uden at kunne vide det med sikekrhed så tænker jeg ikke du har mindre mælk om aftenen - men de fleste børn melder sig bare hyppigere om aftenen for at "tanke op" til natten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.