Nutramigen MME med på tur - hvordan?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.103 visninger
5 svar
0 synes godt om
17. august 2010

K&S

Hej hej

Min lille bøvs er 14 dage nu - men jeg har endnu ikke mælk nok i babserne til at han bliver mæt, så han får supplerende MME - vi har valgt Nutramigen, da jeg er meget allergisk - men nu mangler jeg lidt hjælp til hvordan jeg tager pulver + vand med på tur?!

Herhjemme koger jeg vandet, lader det afkøle i køleskabet, hælder op til en flaske ad gangen, opvarmer vandet og fylder pulver i - men hvordan klarer jeg lige det med det varme vand på tur?!

Jeg har virkelig prøvet at tænke logisk, men den står HELT stille lige for tiden....!

Håber at det, jeg har skrevet, giver mening...!

Katja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2010

Lise

Medbring kogt varmt vand i en termokande, og doser mme - så er det lige til at blande ude i det fri

Når jeg skal ud, så laver jeg gerne en alt for varm flaske, og så putter jeg den ned i sådan en flaske-termo-dims der fulgte med pusletasken. Den kan holde flasken varm i flere timer.. og jeg synes altid at flasken har den rette temperatur når jeg skal bruge den - det er genialt!  Har ladet mig fortælle at man også kan pakke den ind i avispapir med samme effekt.

God tur!

Anmeld

17. august 2010

Livas mor

Vores Liva fik også nutramigen fra fødslen og indtil hun var 7 måneder  Når vi skulle på tur med hende, så tog jeg enten en flaske med kold nutramigen med og varmede den med denne flaske http://www.babytorvet.dk/shop/iiamo-go-sutteflaske-130c1.html den er lidt dyr, men så tit er det jo heller ikke at man skal på tur, hvor der overhoved ikke er en mikroovn i miles nærhed.

Eller også købte jeg en termotaske, som kunne holde flasken varm 1-2 timer, hvis jeg varmede den meget i mikroovnen inden jeg tog hjemmefra.

Knus Rikke og Liva (nu 9 ½ måned)

Anmeld

17. august 2010

Vidunderligeunger

jeg plejede at tage afkølet vand i flasken med (bare hele flasken fyldt op, så en termoflaske med kogende vand og så blandede jeg det til det havde den rigtige temperatur. Min pusletaske har termolommer, så det kan holde sig kold/varm. det har jeg brugt rigtig meget... 

ellers har jeg købt drikkeklarMME, men det laver de måske ikke?

Anmeld

17. august 2010

birthee

Jeg har også brugt det med at tage en flaske med, som jeg havde varmet godt i mikro-ovnen... Indtil min sundhedsplejerske gjorde mig opmærksom på at hvis man varmer mme for hårdt, slår man nogle af næringsstofferne ihjel - den mister simpelthen noget næring i forhold til hvad barnet skal have... Mener faktisk også det står på pakken... Men ellers har jeg gjort det at jeg har taget en færdig flaske med, en termokande med kogende vand, og så har jeg haft en lille skål hvor jeg har stillet flasken ned i, sammen med det kogende vand... det går alligevel pænt stærkt med at det bliver drikkeklar i temperatur... og ellers kogt kold vand i flasken og så supplere med kogt vand til den rette temperatur...

god tur!!!

Anmeld

26. august 2010

K&S

Tusind tak for alle jeres tips  jeg har lige indkøbt en termoflaske til ud-i-det-grønne-ture...!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.