Hvornår skal JEG teste?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.193 visninger
10 svar
0 synes godt om
17. august 2010

Low

Ja i må gerne kalde mig dum for det er hvad jeg har været. Jeg fødte den 1 juli og har i sidste uge haft ubeskyttet sex med Alexanders far 2 gange... jeg blev revet med af stemningen og tænkte slet ikke over det for havde ikke haft sex siden jeg var i uge 32 i min graviditet. Jeg har nu mailet med min læge og han skriver til mig at jeg skal hurtigst muligt tage en test, enten hos ham eller en man køber. Så tænker jeg at det da er for tidligt at teste eller hvordan? Jeg har ikke haft mens efter jeg har født så det kan jeg ikke gå ud fra..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2010

L.J.L

altså jeg har da altid hørt at man kan teste dagen efter man har haft ubeskyttet sex. Og tror også at du har større chance for at teste positiv når du lige har født...

Så jeg ville teste idag hvis det var mig

Anmeld

17. august 2010

Low

linselouise skriver:

altså jeg har da altid hørt at man kan teste dagen efter man har haft ubeskyttet sex. Og tror også at du har større chance for at teste positiv når du lige har født...

Så jeg ville teste idag hvis det var mig

Nåe okay. Det må der også være noget om nu hvor lægen skriver at jeg skal teste hurtigst muligt.. Det lyder bare tidligt når jeg høre om folk der først tester når deres mens er udeblevet.. men så vil jeg da købe en test med hjem fra netto i dag nu hvor jeg alligevel skal handle . Takker for svar

Anmeld

17. august 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Normalt kan man ikke teste dagen efter, men mange kan efter ca 14 dage. Din læge beder dig nok teste nu, fordi det er noget tid siden i dyrkede sex, og fordi din mens ikke er kommet endnu.

Anmeld

17. august 2010

bagger26

Har aldrig hørt om man kan teste dagen efter man har haft ubeskyttet sex, det tager nogle dage før ægget har sat sig fast, og der efter skal der dannes nok hcg til at kunne give udslag på en test.. Det normale er at man kan teste 14 dage efter ægløsning, altså den dag man har forventet mens, nogle kan også teste positiv lidt før, men tror det er umuligt at gøre det dagen efter sex..

Men nu er det lidt svært at sige hvornår du har haft ægløsning når du endnu ikke har haft din mens efter fødslen, og om du overhovedet har haft ægløsning endnu.. Men syntes også det lyder som en god ide at teste nu, bare for en sikkerhedsskyld...

Anmeld

17. august 2010

Low

Alexis skriver:

Normalt kan man ikke teste dagen efter, men mange kan efter ca 14 dage. Din læge beder dig nok teste nu, fordi det er noget tid siden i dyrkede sex, og fordi din mens ikke er kommet endnu.

Det var i sidste uge så det er nok 5 dage siden ca er det ikke tidligt? Jeg har overhoved ikke haft min mens siden jeg fødte.

Det er helt pinligt at jeg ikke har tænkt mig beder om

Anmeld

17. august 2010

Low

bagger26 skriver:

Har aldrig hørt om man kan teste dagen efter man har haft ubeskyttet sex, det tager nogle dage før ægget har sat sig fast, og der efter skal der dannes nok hcg til at kunne give udslag på en test.. Det normale er at man kan teste 14 dage efter ægløsning, altså den dag man har forventet mens, nogle kan også teste positiv lidt før, men tror det er umuligt at gøre det dagen efter sex..

Men nu er det lidt svært at sige hvornår du har haft ægløsning når du endnu ikke har haft din mens efter fødslen, og om du overhovedet har haft ægløsning endnu.. Men syntes også det lyder som en god ide at teste nu, bare for en sikkerhedsskyld...

Det var også det jeg tænkte.. Skal jeg så tage den imorgen tidlig eller vil det ikke betyde noget?

Anmeld

17. august 2010

bagger26

Low skriver:

Det var også det jeg tænkte.. Skal jeg så tage den imorgen tidlig eller vil det ikke betyde noget?

Når det kun er en uge siden, så ville jeg vente til i morgentidlig.. Men tror altså det bliver svært allerede nu at få et realistisk svar, men den største chance vil være i morgen tidlig.

Men selvom den er negativ så ville jeg teste igen om en uge eller 2, hvis ikke du har fået mens..

Anmeld

17. august 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Low skriver:

Det var i sidste uge så det er nok 5 dage siden ca er det ikke tidligt? Jeg har overhoved ikke haft min mens siden jeg fødte.

Det er helt pinligt at jeg ikke har tænkt mig beder om

Den slags sker jo. Kan godt forstå det når det var så længe siden sidst. Selv om det måske var lidt "ups" Skal du da ikke være flov over, selv om du tager dig lidt til hovedet.

Jo vil mene det er for tidligt at teste, da der gerne går ca. 5-7 døgn fra samleje til ægget sætter sig fast, og men hvis der er usikkerhed omkring din ægløsning så ville jeg nok vælge at teste alligevel.

Nogle gange fungerer kroppen på mystisk vis.

Om ikke andet, så test for at få ro i sindet.  Er din mens så stadig ikke dukket op om halvanden uges tid, så test igen.

Anmeld

17. august 2010

Low

bagger26 skriver:

Når det kun er en uge siden, så ville jeg vente til i morgentidlig.. Men tror altså det bliver svært allerede nu at få et realistisk svar, men den største chance vil være i morgen tidlig.

Men selvom den er negativ så ville jeg teste igen om en uge eller 2, hvis ikke du har fået mens..

Ja jeg synes også at det virker meget tidligt. Jeg skal til 8 ugers undersøgelse den 30 i denne månede så jeg ved ikke om jeg skal vente med at komme til lægen den dag eller gøre som han skrev: Hurtigst muligt... han kan vel heller ikke teste ordenligt før der er gået 14 dage.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.