Overtøj til de små..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

411 visninger
5 svar
0 synes godt om
17. august 2010

Millebasse

Vi er så heldige (efter en kamp med pladsanvisningen) at have fået den vuggestueplads til Clara som vi gerne ville have. Nu sidder jeg så og tænker lidt på hvad hun skal have med af overtøj.. Hun skal starte sidst i oktober..

Hun får en flyverdragt med og så de der dunfutter med regnstof udenpå.

Men hvad med regntøj? Eller fleecetøj?? Eller ville det være smart med det der regntøj med fleece indeni?? Eller er det penge ud af vinduet??

Hmm, det er da ikke nemt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2010

Kaufie

William startede i dp i april - og det var med regntøj med fleecefor - så han kunne holdes varm, men også kunne fortsætte med at bruge regntøjet i den lidt varmere periode. Når vejret nu går den modsatte retning, så ved jeg ikke om det er nødvendigt, at fleeceforet kan tages af.

Kan hun ikke bruge flyverdragt med mindre tøj under - fx i body og strømpebukser? Eller thermodragt - ved ikke om de også er vandtætte?

Jeg ville nok spørge vuggestuen til råds.

Anmeld

17. august 2010

Millebasse

Kaufie skriver:

William startede i dp i april - og det var med regntøj med fleecefor - så han kunne holdes varm, men også kunne fortsætte med at bruge regntøjet i den lidt varmere periode. Når vejret nu går den modsatte retning, så ved jeg ikke om det er nødvendigt, at fleeceforet kan tages af.

Kan hun ikke bruge flyverdragt med mindre tøj under - fx i body og strømpebukser? Eller thermodragt - ved ikke om de også er vandtætte?

Jeg ville nok spørge vuggestuen til råds.

Ja, det er jo lige det, når vejret kun blivere koldere nu om hun så vil få brugt regntøjet eller bare kun vil bruge flyverdragt, for ellers er det dælme mange penge at ofre..

Termodragter tror jeg desværre ikke er vandtætte..

Anmeld

17. august 2010

Marco2

Tror ikke jeg ville købe regnetøj med fleece i. Vi købte alm. regntøj og et termosæt til Emily. Og så selvfølgeglig flyverdragt.

Så kan hun få termosættet på når det var køligt men ikke koldt nok til flyverdragt på - og selvfølgelig tørt i vejret. Hvis det var koldt, fik hun bare regnsættet ovenpå termosættet. Og når vejret var rigtig godt med fugtigt kuø hun bare få regntøjet på alene.

Så med 3 seperate sæt, var valgmulighederne større.

AG

Anmeld

17. august 2010

Millebasse

Marco2 skriver:

Tror ikke jeg ville købe regnetøj med fleece i. Vi købte alm. regntøj og et termosæt til Emily. Og så selvfølgeglig flyverdragt.

Så kan hun få termosættet på når det var køligt men ikke koldt nok til flyverdragt på - og selvfølgelig tørt i vejret. Hvis det var koldt, fik hun bare regnsættet ovenpå termosættet. Og når vejret var rigtig godt med fugtigt kuø hun bare få regntøjet på alene.

Så med 3 seperate sæt, var valgmulighederne større.

AG

Du har ret i at valgmulighederne er større med tre sæt.. Nok det jeg ender med så.. Tror måske hun kan passe Bastians gamle termosæt, så sparer jeg jo lidt der

Anmeld

17. august 2010

Muffinmus

Hmm, jamen nu har jeg jo altid rigeligt med kluns til ungerne. Men da Victoria startede i januar fik hun flyverdragt med og 2 mdr snere termosæt og regntøj. Alt blev brugt og gør det igen nu her, regntøjet især. Er dog ikke fan af fleecen da jeg synes det er nemmere bare at give en ekstra trøje på eller lade være alt efter hvor koldt det er.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.