Frugtpose???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.290 visninger
9 svar
0 synes godt om
17. august 2010

Anja

I Elias´ børnehave laver de fra 1. sep om på eftermiddagsmaden. Hidtil har det været sådan, at alle tog et stykkefrugt med og lagde i en frugtkurv. Der blev så om eftermiddagen (kl. 14) lavet et par frugtfade med udskåret frugt som alle børnene kunne tage frugt fra.

Nu skal børnene have en pose med eget frugt med. I posen kan der jo så også være andet end frugt fx brød o.lign. Nu er det jeg tænker, om der findes smarte poser til formålet. Tror ikke Elias vil kunne finde sin egen pose, hvis det bare er en frostpose med navn på.

Nogen der kender til noget smart?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2010

Millebasse

Hjemmesyede poser som han selv kan være med til at designe

Anmeld

17. august 2010

Anja

Millebasse skriver:

Hjemmesyede poser som han selv kan være med til at designe

Det kræver vist flair for håndarbejde og en symaskine  - og det er vist nogle af de ting Elias´ mor ikke er i besiddelse af

Anmeld

17. august 2010

Kaufie

SKAL det være en pose?

Kan det ikke være en lille bøtte, så "blød frugt" ikke bliver smattet?

Ellers en smart ordning de havde før med at dele det de havde med.

I williams børnehave giver vi 71 kr/md for at han får øko frugt/brød om eftermiddagen.

Anmeld

17. august 2010

Anja

Kaufie skriver:

SKAL det være en pose?

Kan det ikke være en lille bøtte, så "blød frugt" ikke bliver smattet?

Ellers en smart ordning de havde før med at dele det de havde med.

I williams børnehave giver vi 71 kr/md for at han får øko frugt/brød om eftermiddagen.

Jeg har ikke spurgt om det kan være en bøtte, men der stod i nyhedsbrevet, at det skulle være en pose med navn. Du har ret i, at frugten ikke smatter i bøtte, men tror Elias vil have lettere ved at åbne en pose end en bøtte, de skal jo helst være selvhjulpne.

Vi har også altid været glade for den gamle ordning (Jonas har jo gået i samme børnehave de sidste 3 år), det er lidt ærgeligt, at de laver det om.

Anmeld

17. august 2010

ka li ja

i vore bh har de selvsyede frugtposer. jeg syntes det er lidt klamt at ha frugt i stof....

så jeg putter arthurs frugt i en frysepose, og så skriver vi hans navn på. og så er han selv med til at ligge den et sted hvor han kan finde den.

alexander fik også små tegninger på så han kunne kende hans

Anmeld

17. august 2010

bette

det er da lidt en sær ordning.. 

i mikkels børnehave har drengene frugt med i de ulige uger.. det kan være en vandmelon eller nogle druer eller æbler osv. og det har alle drengene så den uge så er der frisk frugt hele ugen og man skal ikke tænke på mer. altså dvs jeg fx hvis jeg husker det aflevere en pose æbler om mandagen og så er det det. 

og det samme med pigerne i de lige uger. 

Anmeld

17. august 2010

heaven

bette skriver:

det er da lidt en sær ordning.. 

i mikkels børnehave har drengene frugt med i de ulige uger.. det kan være en vandmelon eller nogle druer eller æbler osv. og det har alle drengene så den uge så er der frisk frugt hele ugen og man skal ikke tænke på mer. altså dvs jeg fx hvis jeg husker det aflevere en pose æbler om mandagen og så er det det. 

og det samme med pigerne i de lige uger. 

hehe, så må vi da håbe at kønsfordelingen er nogenlunde lige

hehe, ikke sjovt med 17 drenge og 4 piger, hehe...

Jannie

Anmeld

17. august 2010

bette

heaven skriver:

hehe, så må vi da håbe at kønsfordelingen er nogenlunde lige

hehe, ikke sjovt med 17 drenge og 4 piger, hehe...

Jannie

haha nej okay.. men jo den er nogenlunde lige.... 

Anmeld

17. august 2010

ivfmarie

I vores børnehave giver vi 100 kr om måneden pr barn, og så får de morgenmad(hvis de har lyst), formiddagsfrugt, eftermiddagsmad (både kl 14 og kl 16) bestående af frugt og noget godt brød med sundt pålæg!

Vi skal bare sørge for at ungerne har madpakke til frokosten med!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.