MA marts, SA juli og nu gravid igen - testes igennem eller??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.474 visninger
10 svar
0 synes godt om
16. august 2010

Smilendesussi

Som overskriften siger, har vi oplevet en MA og en SA. Nu er vi så gravide igen og jeg havde håbet på, at lægen ville tage nogle prøver osv.

Men han sagde, at det kendte han ikke noget til og vidste ikke, hvad man skulle teste for. Så mit spørgsmål er; Er I blevet testet af MA/SA og hvordan? Gennem scanninger, blodprøver eller urinprøver?

Jeg er rhesus negativ og fik en spøjte i marts, men ikke i juli, da jeg ikke var så lang henne (6+2).

Han indvilligede dog i at ringe til hospitalet og høre, om de mente man kunne tage nogle prøver. Ellers håber jeg bare at det babyklister virker

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2010

Lon1976

Smilendesussi skriver:

Som overskriften siger, har vi oplevet en MA og en SA. Nu er vi så gravide igen og jeg havde håbet på, at lægen ville tage nogle prøver osv.

Men han sagde, at det kendte han ikke noget til og vidste ikke, hvad man skulle teste for. Så mit spørgsmål er; Er I blevet testet af MA/SA og hvordan? Gennem scanninger, blodprøver eller urinprøver?

Jeg er rhesus negativ og fik en spøjte i marts, men ikke i juli, da jeg ikke var så lang henne (6+2).

Han indvilligede dog i at ringe til hospitalet og høre, om de mente man kunne tage nogle prøver. Ellers håber jeg bare at det babyklister virker

Jeg kender ikke til nogen prøver, men her 3. gang blev jeg scannet løbende. Første gang da jeg var 6+3, 8+3 og igen 9+2 - alle 3 gange fik vi hjerteblik at se.

3. gang var så på en klinik som min læge havde henvist mig til, for så kunne jeg mere eller mindre selv aftale tid for tid. På hospitalet var det jo via lægen hver gang, at jeg kom der ud, og der var det på akutafd., så for at de ikke skulle blive trætte af os, henviste han mig til klinikken.

De testede ikke i den forstand, men blev fulgt løbende om alt var vel og det giver da en trykhed på en måde.

Knus

Anmeld

17. august 2010

oo

uden at jeg ved det 100%, så mener jeg, at hvis du mister 3 gange, så undersøger de dig - når du ikke er gravid vel at mærke. hvis du først er gravid, tror jeg ikke der er så meget at gøre andet end at krydse fingre for at denne gang blir den der. men prøv at få trumfet igennem, at du skal have nogle tidlige scanninger! jeg håber den sidder der denne gang og er sund og stærk  det må være så barskt at miste om og om igen

Anmeld

18. august 2010

Smilendesussi

Så vendte lægen tilbage i dag. Man gør ikke noget ved det, ingen prøver, ingen tidlige scanninger.

Han kunne ligeså godt have sagt; gå hjem og se om det lykkes denne gang eller om I skal i den følelsesmæssigekarrusel igen

Anmeld

22. august 2010

Minigus

Hejsa.

Jeg er ny her i dette forum, men vil da meget gerne svare.

Jeg selv har lige været igennem en Spontan Abort ( SA ) i uge 5+5.

Det var en hård omgang og havde meget ondt, og derfor blev jeg fulgt meget på sygehuset, da man troede jeg havde en graviditet uden for livmoderen, men det var det så ikke. Jeg har fået taget HCG tallet helt fra jeg kom ind med smerter og så hver 2 dag indtil det var nede på 6, for så er det sikker på at det hele er som det skal være.

Så jeg forstår ikke din læges svar, og dog alligevel. Jeg har 5 SAér bag mig og det er ikke alle gange jeg er blevet fulgt sådan.

knus minigus

Anmeld

22. august 2010

Smilendesussi

Minigus skriver:

Hejsa.

Jeg er ny her i dette forum, men vil da meget gerne svare.

Jeg selv har lige været igennem en Spontan Abort ( SA ) i uge 5+5.

Det var en hård omgang og havde meget ondt, og derfor blev jeg fulgt meget på sygehuset, da man troede jeg havde en graviditet uden for livmoderen, men det var det så ikke. Jeg har fået taget HCG tallet helt fra jeg kom ind med smerter og så hver 2 dag indtil det var nede på 6, for så er det sikker på at det hele er som det skal være.

Så jeg forstår ikke din læges svar, og dog alligevel. Jeg har 5 SAér bag mig og det er ikke alle gange jeg er blevet fulgt sådan.

knus minigus

Jeg er rigtig ked af det på dine vegne. Det er rigtig øv, at skulle igennem og virkelig en følelsesmæssig karrusel.

Jeg er slet ikke blevet testet på nogen måde. Eller sidste gang tog de mit blodtryk, for det havde lægen bedt om. Jeg har aldrig fået taget blodprøver for HCG tal eller andet, kun en scanning for at se om det hele var ude.

Jeg har så bestilt en scanning på et privathospital på torsdag. Jeg kan simpelthen ikke vente i uvished indtil lægebesøget og den første normale scanning. Det kan godt være, at de ikke kan vise eller sige ret meget, men jeg håber bare på blink - det er alt.

Lægen tror heller ikke jeg er særlig langt henne enten 5 eller 6 uger, så det kan jeg sikkert få mere vished om på torsdag. Og så vil jeg selvfølgelig høre, om de har nogle gode råd eller prøver, som de ville anbefale.

Jeg forsøger jo med babyklister og det har i hvert fald givet lidt ro, ikke meget, men lidt. Og det er også værd at tage med.

Anmeld

22. august 2010

LISBETH:-)

Jeg har mistet 3 gange og alligevel blev jeg ikke testet yderligere da jeg så blev gravid igen efter 3 sa/ma. Jeg blev dog gravid med tvillinger hvor af den ene døde i 11. uge der fik jeg 2 ex scanninger men efter scanningen i 20. uge fortog de sig ikke yderligere.

Jeg fik afvide at man skal have mistet 3 gange i træk (altså uden at have fået et barn i mellem tiden) så kan man henvises til udredning på riget. Man må dog ikke forsøge og blive gravid, ej hellere være i behandling mens udredningen kører, og chancen for at finde ud af hvad der går galt er meget lille.

Lisbeth

ps. jeg har nu 2 dejlige børn så det kan godt lade sig gøre

Anmeld

22. august 2010

blomst84

Smilendesussi skriver:

Så vendte lægen tilbage i dag. Man gør ikke noget ved det, ingen prøver, ingen tidlige scanninger.

Han kunne ligeså godt have sagt; gå hjem og se om det lykkes denne gang eller om I skal i den følelsesmæssigekarrusel igen

Jeg har selv oplevet 2xgange SA indenfor 4 mdr og her 3. gang jeg blev gravid sendte min læge mig til en tryghedsscanning hos en gyn og så hjerteblink 6+4.... Så kan da ikke forstå du ikke får samme tilbud?

Håber på det bedste for dig

Knus Sabrina

Anmeld

25. august 2010

mortil4dejligepiger

Hej.

Jeg havde en SA i januar og en MA i juli. Og nu er jeg gravid igen - meget nyt - er kun 4+4.

Og jeg er simpelthen så hunderæd for, at det skal gå galt igen. Jeg har ingen graviditetssymptomer endnu og føler mig så slet ikke gravid. Og det gør mig så bange!  Så jeg kender til dine følelser.

Dog har jeg en super dejlig læge som henviste mig til tidlig scanning efter min SA.
Her efter min MA er jeg igen henvist og har fået en super gynækolog! I næste uge skal jeg op og have taget blodprøver (ved ikke for hvad - går ud fra HCG og progesteron, men gætter bare) og jeg skal scannes i 8. uge og derefter vil han følge mig ugentlig til 12. uge.

Jeg synes, jeg får en meget flot behandling og synes slet ikke, det kan være rigtigt, at din læge er så afvisende overfor dig.

Det er forfærdeligt at gå og være så nervøs og bange. Man vil så gerne bare kunne glæde sig!

Held og lykke!  

Kh T

Anmeld

26. august 2010

Smilendesussi

mortil3dejligepiger skriver:

Hej.

Jeg havde en SA i januar og en MA i juli. Og nu er jeg gravid igen - meget nyt - er kun 4+4.

Og jeg er simpelthen så hunderæd for, at det skal gå galt igen. Jeg har ingen graviditetssymptomer endnu og føler mig så slet ikke gravid. Og det gør mig så bange!  Så jeg kender til dine følelser.

Dog har jeg en super dejlig læge som henviste mig til tidlig scanning efter min SA.
Her efter min MA er jeg igen henvist og har fået en super gynækolog! I næste uge skal jeg op og have taget blodprøver (ved ikke for hvad - går ud fra HCG og progesteron, men gætter bare) og jeg skal scannes i 8. uge og derefter vil han følge mig ugentlig til 12. uge.

Jeg synes, jeg får en meget flot behandling og synes slet ikke, det kan være rigtigt, at din læge er så afvisende overfor dig.

Det er forfærdeligt at gå og være så nervøs og bange. Man vil så gerne bare kunne glæde sig!

Held og lykke!  

Kh T

Det er næsten samme tidspunkter og historie, som jeg. Min læge var også god i forløbene med MA og SA, men ikke nu da jeg er gravid igen... Jeg er rigtig glad på dine vegne, det må være dejligt at blive fulgt så tæt. Jeg spurgte min læge om blodprøver og han sagde, at det kendte han ikke til (progesteron). Han undersøgte det med sygehuset og de havde heller ikke nogle prøver, som de ville anbefale. Så igen - er virkelig glad på dine vegne.

For at få ro i sindet var vi i dag på et privathospital for en tidlig scanning. Det var en rigtig dejlig oplevelse og vi så blink. Så jeg fik lige mit højeste ønske opfyldt i dag. Så SKAL 3. gang være (baby)lykkens gang for os. Vi gav 825 kr for det og fik en cd + en masse billeder med hjem. Hun vil skyde mig til 7+1, så det passer næsten med terminsberegneren og en termin 14. april

Jeg tror dog ikke, at jeg holder op med at kigge på toiletpapiret, for de andre oplevelser sidder så dybt i mig. Men nu kan jeg slappe lidt mere af

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.