for den da - jeg er sgu lidt nervøs og bange lige nu, så har brug for at skrive dette indlæg....
sagen er den at min mor i mandags (altså for en uge siden) fik lavet en masse ved en tandlæg - en ret voldsom behandling, bla med udtrækning af 4 tænder, noget med at klippe noget overskudstandkød væk osv osv... derfor har hun i alt fået 12 injektioner.... så langt så godt - troede vi...
Dagen efter, blev hun dårlig hen under aften. Bad min far om noget mælk, og blev pisse-sur, da han gik i sneglefart sagde hun.. det gjorde han ikke... han når lige at stille mælken, så forsvinder hun for ham og går i kramper, for derefter at bliver u-kontaktbar.... Han bliver selvfølgelig forskrækket, får hende lagt i aflåst sideleje og kalde på min lillebror der kommer og ringer 112
Hun bliver hentet og kommer i akut-scanneren, men de kan intet finde. Blodprøver, blodtryk, iltmætning er ok, ingen blodprop eller hjerneblødning - INTET..... hun kom hjem dagen efter, men har ikke været tryk ved det hele siden... en del læger spurgte ind til stress, en enkelt snakkede eplepsi ( og det kunne jeg så ikke stave til, overhovedet...)
Idag begynder hun så at snakke usammenhængende, og min far ringer til lægen, som beder ham komme med hende. Hos lægen bliver hun mere dårlig og kommer ind og ligger på en brix - fandeme om hun så ikke forsvinder og kramper igen - 3 læger kommer styrtende, da min far råber på hjælp, de ringer 112 og hun bliver kørt på sygehuset igen - med udrykning.
nu er jeg så efterhånden bekymret - jeg kan næsten ikke have denne uvished, og jeg er bange for hvad der skal ske.... og hun er bare ikke sig selv - hun er bange og utryg, - dette har virkelig skræmt hende, og jeg kan ikke hjælpe..... og derudover er der jo min far som står med ansvaret mnår hun er hjemme - heldigvis må hun ikke kører bil, men han er jo også utryg
Han deltager heldigvis i stuegang imorgen, og vil sige han ikke vil have hende med hjem før de ved hvad det er, og hvilken behandling hun evty skal have...
Egentlig hælder jeg mest til det er en kombi af den omgang hod tandlægen og så stress - men man kramper jo ikke ved stress??
Ja, ved sgu ikke hvilket ben jeg skal stå på
Kram