Eksperthjælp: Slap mave efter graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.879 visninger
0 svar
0 synes godt om
16. august 2010

Lena Bæk-Madsen

"Slap mave efter graviditet"

hej Lena. jeg fødte mit første barn for 2 år siden, og har efter fødselsen haft en hænge mave med strækmærker.  hvad kan man gøre for at få en flot mave igen?

mine bryster er også blevet smaller end de var før jeg blev gravid kan jeg lave nogle øvelser for at få dem lidt frem igen? jeg er 1,75 høj og vejer ca 72.

hilsen Nadiamor

Lenas svar

Kære Nadiamor

Det kan være svært at få sin mave tilbage igen efter en graviditet. Maven og dermed huden bliver udsat for meget stræk og har svært ved at falde på plads igen.

Det er vigtigt at du træner, sørg for at få lavet noget styrketræning så dine muskler bliver mere tonet og du øger din fedtforbrænding. Det skal ikke kun være maveøvelser men gerne øvelser til hele kroppen, så de store muskelgrupper også kommer på arbejde.

Hvis du får fedtet væk fra maven og dine muskler bliver tonede vil det automatisk se strammere ud. Husk at få fat på indre mavemuskler så du ikke kun arbejder med de lange udvendige.

Samtidig kan du arbejde på dit bindevæv som er et stærkt elastisk materiale som ligger mellem kroppens organer og væv. Det har brug for gode antioxidanter der kan beskytte mod celledød; indtag masser af grønne, gule og røde grøntsager og frugt til alle måltiderne. Grøn og hvid te indeholder også en masse antioxidanter.

Derudover vil indtagelse af æggeblommer, fede fisk, avocado, mandler, brune ris, havregryn, linser, tang, krydderurter og bønner være en god måde at få de forskellige vitaminer/mineraler på.

Sørge for frisk luft og masser af vand ca. 2-3 L dagligt. Rørt dig hver dag i min 30 min. Undgå for meget junkfood og søde sager.

Du kan i en periode støtte kroppen med tilskud;

Som tilskud kan jeg anbefale;

• OmniX 1tb morgen og aften i forbindelse med et måltid
  • Grapenol fra solery 1 kapsel 1 gange dagligt i forbindelse med et måltid.
  • Multi B-vitamin 1 stk. morgen forbindelse med et måltid
  • Silky Beauty 2tb dagligt i forbindelse med et måltid

Samt smøre din mave med en creme indeholdende E-Vitamin.

Man kan ikke få større bryster af at træne, men igen kan du tone dine muskler omkring brysterne ved eksempelvis at lave brystpres, skift med at ligge på bænk med stang i 4-6 uger og så på skråbænk med håndvægte, så du påvirker musklerne forskelligt.

God fornøjelse

De bedste hilsner

Lena Bæk-Madsen

total-sundhed

Lena tilbyder lukkede mødregruppe arrangementer og fertilitetspakker i samarbejde med Jeannette, som er zoneterapeut i total-sundhed. Derudover tilbydes personlig træning, kostvejledning samt biopati.

Se Lenas hjemmeside: Total-sundhed.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.