Vi har lidt et dilemma

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

394 visninger
3 svar
0 synes godt om
16. august 2010

Heidi B

Når vi spiser aftensmad har vi to klovne til bords. De fjoller og snakker, og især Mikkel sidder ikke ordentligt. Vi går meget op i at de får et ordentligt måltid mad, men vi skal sidde og bede dem om at sidde pænt, ikke synge og nærmest fodre dem(overdrevet). Det er pænt belastende.

Nu tænker jeg så at vi skal prøve med en ny strategi.

Vi sætter os, og så lader vi dem være(indenfor rimelighedens grænser). Når de så selv siger de er færdige er det ok. Uanset hvor meget de har spist, tænker at de med tiden lærer at spiser man ikke nok, er man hurtigt sulten igen, men at man ikke får noget før til morgenmad.

Hvad gør i???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2010

3rollinger

Jamen, vi har nogenlunde det samme problem. Jeg prøver dog at få dem til at spise, det er især Laura der er problemet. Jeg har det sådan at hvis hun spiser meget og så senere bliver sulten, så får hun også om aftenen. Nogle gange har de jo sådan et udviklingsspring hvor de er sultne, men hvis hun bare ikke gider at spise, så siger jeg til hende at hun ikke får noget senere, og så spiser hun af og til lidt mere. Men hun er jo også lige lidt ældre og forstår en smule mere.

Mht at de sidder uroligt, så afhænger det er hvor uroligt, men ellers prøver jeg også at lade dem være. De skal bare blive siddende på deres stole.

Anmeld

16. august 2010

Munder

Herhjemme har det ikke rigtig været et problem. Andrea sidder oftest pænt og spiser sin mad. Det er dog meget forskelligt hvor meget hun spiser. Herhjemme er der ikke ekstra servering, hvis ikke hun spiser noget til aften, kun sjældendt har hun fået noget senere. Hun er udmærket klar over, at man skal spise aftensmad, når den bliver serveret.

Nogle gange får hun lov til at rejse sig med det samme hun siger tak for mad, og andre gange holder hun bordskik.

Vores kamp går på, at hun gerne vil tale hele tiden, så vi har noget hyr med at lære hende, at hun nogle gange skal give plads til at mor og far også gerne vil tale lidt sammen

Anmeld

16. august 2010

Heidi B

Dilemma overstået.... .

For første og sidste gang fik de lov at spise foran fjernsynet selv i fredags, fordi vi kom hjem midt i Disney sjov. Men der var remoulade på gulvet, og de spildte mælk på tæppet!!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.