Ugens højdepunkter i billeder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

510 visninger
7 svar
0 synes godt om
14. august 2010

linemus

Sebastian er startet i skole i onsdags! Hvor er det vildt! Tænk at have så stort et barn. Hvor blev de sidste knap 6 år lige af?? Synes bare de har handlet om bleer, babyer, bleer og mere baby. Og det er bare ikke år, der kommer tilbage, så husk lige det piger! Pludseligt er de store og en helt ny tid starter. Han var selvfølgelig edderspændt, stolt og glad. Og moren skal nu lære at give lidt mere slip og ikke fritte pædagogerne hver dag for, hvordan hans dag er gået Hans påklædning må han forresten selv tage æren for

I dag har vi været til byfest, og jeg vant dælme i kagekonkurrencen 1. præmie for bedste smag. Skulderklap - sådan! Dommerne var den lokale bagermester + nabobyens bagermester, så det var kloge mænd Er sgu lidt stolt Og ellers var det en hyggelig dag med forskellige aktiviteter bl.a. hoppepude.

Her er lige lidt pics fra 1. skoledag og i dag inkl. lækkermusen i sit fineste dress
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2010

birgittemarie

Tillykke! Sejt med sådan en kagekonkurrence!

Og tillykke med storedrengen også. Han ser flot ud på skolebænken. Og det gør pigerne også i deres fine kjoler.

Knus Birgitte

Anmeld

15. august 2010

Kaufie

......og hvad havde du så puttet i kagen?? Flot at få to bagermestres anerkendelse!

Stor skoledreng du har dig der - ja, og tøserne er bestemt også rigtig søde at se på.....

Anmeld

15. august 2010

linemus

Kaufie skriver:

......og hvad havde du så puttet i kagen?? Flot at få to bagermestres anerkendelse!

Stor skoledreng du har dig der - ja, og tøserne er bestemt også rigtig søde at se på.....

Nå ja Det var en chokoladekage med appelsinjuice i stedet for mælk og fyldet var appelsinmousse og mørk appelsinchokolade-creme. Måske du kan fornemme et vis appelsintema

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

15. august 2010

Siber

Hvor er du sej Line tillykke!

Hvor ser sebastian bare glad ud, ja tænk man har et skolebarn, næste år er det mig.....................

Søde tøser du også har dig!

Knus Siber

Anmeld

15. august 2010

Grynt

Først vil jeg lige sige, Line du har nogle helt igennem fantastiske lækre unger!!

Ja, det er en stor dag når ens lille dreng skal starte i skole, tillykke med ham.

Vil også lige sige tillykke med medaljen, flot!!! Og så kunne opskriften på appelsin mousse måske gives vidre...til mig fx

Anmeld

16. august 2010

ka li ja

åååhh line, ja de bliver alt alt alt for hurtigt store....

fantastiské billeder  er vild med at han har taget slips på i dagens anledning

hvad med de der strand billeder du har lovet at sende til mig??

Anmeld

22. august 2010

linemus

Grynt/Tina skriver:

Først vil jeg lige sige, Line du har nogle helt igennem fantastiske lækre unger!!

Ja, det er en stor dag når ens lille dreng skal starte i skole, tillykke med ham.

Vil også lige sige tillykke med medaljen, flot!!! Og så kunne opskriften på appelsin mousse måske gives vidre...til mig fx

Tak

Selvfølgelig må du få opskriften. Den kommer her. Jeg kom ekstra orange farve i, men fik rørt så meget, at det hele var helt flydende, og jeg troede, det var ødelagt, men et par timer i køleskabet gjorde alligevel moussen helt stiv. Og så undlod jeg portvinen og smeltede husblassen i mikroovnen.

Luftig appelsinmousse (8 pers.)

Det skal du bruge
12 blade husblas
Saft og skal fra 1 økologisk appelsin
8 dl kraftig appelsinjuice
½ dl sukker
1 spsk vanillesukker
2 spsk portvin
2 dl piskefløde
2 pasteuriserede æggehvider

Pynt
Evt. mandelflager, let ristet

Sådan gør du
Husblasen lægges i koldt vand i ca. 15 min.
Saft, appelsinskal, juice, sukker, vanillesukker og portvin blandes sammen.
Husblasen krammes fri for vand og lægges i en gryde.
Et par spsk af appelsinblandingen hældes i gryden.
Husblasen smeltes ved svag varme.
Den smeltede husblas hældes i appelsinblandingen.
Lad blandingen hvile et køligt sted indtil den er geléagtig.

Fløden piskes til flødeskum.
Æggehviderne piskes stive.
Appelsingeléen piskes op.
Flødeskummet vendes i appelsingeléen.
Æggehviderne vendes i appelsingeléen.
Appelsinfromagen hældes i en skål, og sættes i køleskabet i mindst 1 time.
Appelsinfromagen kan pyntes med letristede mandelflager før servering.

Knus Line

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.