30 års kage til min frisør

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.595 visninger
16 svar
0 synes godt om
14. august 2010

Susan1978

Min søde frisør og veninde blev 30 for et stykke tid siden og hun skulle da ha kage til sin store fest i dag.

hun fik en poly hårlak som "kaffekande tønde" så tænkte jeg ville lade den gå igen.. både med lakén og farverne..

Den nederste del af kagen er Dot´s Chokoladekage, bærsymfonimouse og alm toblerone creme.

den øverste del er samme chokoladekage, friske jordbær og hvid tobleronecreme.

den sveder desværre på billederne..  men havde lidt travlt til sidst... så den nåede ikke i køleskabet mere inden den skulle afleveres.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2010

Kløver

Hvor er den super flot Er hele "hårlakken" lavet af mmf/fondant ??? Og super idé at bruge "hårlakken" som "peberkværn"

Anmeld

14. august 2010

MoarTNoah

Den er godt nok blevet flot!

Anmeld

14. august 2010

Susan1978

Maja84 skriver:

Hvor er den super flot Er hele "hårlakken" lavet af mmf/fondant ??? Og super idé at bruge "hårlakken" som "peberkværn"

det er en køkkenrulle rør jeg har beklædt og pyntet..  så den skal ikke lige spises..

Anmeld

14. august 2010

Dot D

Heyyy Susan, hvor er den flot Nu kan jeg jo se, hvorfor du spurgte om fondant på køkkenrulle Hvordan fik du det til at holde? Smurte du den bare med smørcreme? Det er i hvert fald en flot kage

Anmeld

14. august 2010

Mira0911

Hvor er den super flot... :)

Anmeld

14. august 2010

Kløver

Susan1978 skriver:

det er en køkkenrulle rør jeg har beklædt og pyntet..  så den skal ikke lige spises..

haha nej, men er da en super god idé, for ellers ville det jo kræve meget mmf/fondant, og man spiser den jo nok ikke alligevel, ville nok blive lidt sødt i længden....

Men lyder dælme også lækkert med fyldet, skal selv afprøve en kage til næste weekend, med solbær eller skovbær mousse, hvid tobleronecreme, brownie bund i midten (tog idden fra en flot brudekage jeg så herinde)

Men den er dælme flot din kage, hvordan får du dir overtræk så fint og glat, synes når jeg ruller min mmf ud, at der kommer huller/klumper nogle steder på overfladen, pga den flormelis jeg ruller ud i?

Anmeld

14. august 2010

Susan1978

Maja84 skriver:

haha nej, men er da en super god idé, for ellers ville det jo kræve meget mmf/fondant, og man spiser den jo nok ikke alligevel, ville nok blive lidt sødt i længden....

Men lyder dælme også lækkert med fyldet, skal selv afprøve en kage til næste weekend, med solbær eller skovbær mousse, hvid tobleronecreme, brownie bund i midten (tog idden fra en flot brudekage jeg så herinde)

Men den er dælme flot din kage, hvordan får du dir overtræk så fint og glat, synes når jeg ruller min mmf ud, at der kommer huller/klumper nogle steder på overfladen, pga den flormelis jeg ruller ud i?

ja nu er jeg bestemt ikke ekspert på mmf området, for jeg bruger købefondant..  synes ikke alle de besværligheder  jeg havde med det, kunne betale sig.. så jeg køber det i stedet.

og det synes jeg er dejligt nemt at arbejde med...  jeg ruller bare rent ud på et bageunderlag, bruger intet.

Anmeld

14. august 2010

Kløver

Susan1978 skriver:

ja nu er jeg bestemt ikke ekspert på mmf området, for jeg bruger købefondant..  synes ikke alle de besværligheder  jeg havde med det, kunne betale sig.. så jeg køber det i stedet.

og det synes jeg er dejligt nemt at arbejde med...  jeg ruller bare rent ud på et bageunderlag, bruger intet.

uh kunne være jeg skulle prøve det så

Anmeld

14. august 2010

birgitte

ej hvor er den bare flot susan! godt gået og det lykkedes jo super med køkkenrullen!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.