Syersker.... Måske BM? Små størrelser.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.195 visninger
12 svar
0 synes godt om
14. august 2010

Helle30

Jeg er kommet til kort....

Vi var ude og lege i dag, men Louise måtte blive inde, for hun havde ikke noget regntøj.... Kunne I ikke give hende noget med?

- Spurgte hendes pædagoger. Nu har jeg været i ALLE butikker. Jeg har været overalt på nettet. Den mindste størrelse er 70.

Nu har jeg et sæt liggende, jeg købte i Babysam. Det er str. 70, og Louise SVØMMER i det. Jeg har ingen anelse om, hvordan jeg skal lægge det op.

Jeg søger altså nogle eksperter indenfor syfeltet. - Nogen som enten kan modificere et sæt regntøj fra str. 70 til str. 62 - eller nogen som evt kan sy et helt nyt sæt i str. 62. Vi betaler naturligvis, hvad det koster. Anyone?

+ Hvis nogen kender til et sted, hvor jeg kan købe gummistøvler i str. 18, så vil jeg være dybt taknemmelig.

Og nu vi er ved det... Louises pædagoger synes, det er så synd for hende, at hun ikke rigtig kan køre på noget oppe i vuggeren, fordi hun er for lille. - Så jeg har skrevet til dværgeforeninger i hele verden, men dé, der har svaret, skriver at det mest normale er, at man selv bygger om på køretøjer, så barnet kan bruge dem. 

Børnehaven vil betale for hvad som helst, og det er jo prisværdigt nok - set fra et forældersynspunkt - . Som skatteborger synes jeg, det er grotesk, så mange penge der kan malkes ud på handikapområdet. Problemet er, at manden min sagtens kan svejse og moderere et hvilket somhelst køretøj, men så er det ikke længere CE-kvalificeret (tænker jeg) og så kan vi ikke bare give det til vuggeren, - for hvis nu andre børn bruger det og tilfældigt kommer til skade, så er det jo vuggeren/kommunen, der har stillet materiellet (som ikke er godkendt) til rådighed, og så kan de jo gøres erstatningspligtige....

Arhh, nu er det alligevel blevet lidt svært at have et barn, der er væksthæmmet. Kan nogen hjælpe?

- Helle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2010

Monica

Hej Helle

Selv jeg ikke kan hjælpe med regntøj, såhar jeg selv forelsketmig i dette kørerdyr

http://gladeunger.dk/butik/catalog/product_info.php/products_id/192

Nu ved jeg ikke hvor høj hun er, men dette er meget lavt.Beregnet til 1 årige mener jeg. Det er dyrt, men fint...

Ville bare lige dele, håber måske det kan hjælpe.

Moni

Anmeld

14. august 2010

Grynt

var lige inde og google "gummistøvler str. 18" prøv fx www.babyshoe.dk 

syntes de ser ok ud

Anmeld

15. august 2010

birgittemarie

Du kan tro, jeg gerne vil sy et sæt til den lille dejlighed. Jeg mener endda jeg så noget interessant stof for nylig...

Nå, men du siger bare til. Jeg kigger lige lidt efter det stof i morgen...

Knus Birgitte

Anmeld

15. august 2010

Anja

Denne bil er MEGET lav. Vores har i al fald kunnet sidde på den med begge fødder fladt på jorden, da de var knap 1 år. Måske var det noget?

http://www.drengeunivers.dk/group.asp?group=552

Anmeld

15. august 2010

Helle30

birgittemarie skriver:

Du kan tro, jeg gerne vil sy et sæt til den lille dejlighed. Jeg mener endda jeg så noget interessant stof for nylig...

Nå, men du siger bare til. Jeg kigger lige lidt efter det stof i morgen...

Knus Birgitte

Jeg er helt vildt glad for, at du vil hjælpe. Men nu har jeg ringet og ringet mig helt skæv. En eller anden amerikakener beder mig lægge lit nummer. - noget jeg ikke er hely tryg ved.

Anmeld

15. august 2010

birgittemarie

Helle30 skriver:

Jeg er helt vildt glad for, at du vil hjælpe. Men nu har jeg ringet og ringet mig helt skæv. En eller anden amerikakener beder mig lægge lit nummer. - noget jeg ikke er hely tryg ved.

Hahahahaha, nå det er dig, der ligger og ringer!

Vi er blevet så glade for ham, at vi ikke har indspillet en ordentlig besked endnu. Jeg tager stort set ALDRIG telefonen - smågammel vane fra min tid som eksfrue til Farlig Fyr og længere historie - så hvis du vil tale med mig er du pinedød nødt til at lægge en besked eller skrive, at jeg skal ringe.

Og nu sidder jeg i min seng, så kan vi snakke i morgen? Jeg skal nok tage fonen, hvis jeg hører, det er dig og ellers skal jeg nok ringe dig op.

Knus Birgitte

Anmeld

22. august 2010

Helle30

Hej søde BM. Jeg har forsøgt at ringe igen. Vil du evt. ringe til mig, når du får tid? Går i seng om lidt, men er hjemme hele dagen i morgen. 24457889.

Update på køretøjet er, at jeg har været i Toys'r'us og købt en scooter med ben i aluminium. Den var i forvejen lav, men Niels har nu kortet af benene, som hjulene sidder på, så den passer Louise helt perfekt. Den får hun med i vuggeren, og så clearer jeg lige med lederen, at det er ok ift. sikkerhed og CE-mærket. Der er intet farligt ved den, men i en tid hvor der nærmest forlanges faldgrus under toiletterne i institutioner mv. må man hellere lige være sikker.

Og så har jeg fundet et par Tretorn termogummistøvler i str. 19.

Hvis jeg derudover kan få en syaftale med BM, så er min modersamvittighed snart lidt mindre flosset.

Forleden var jeg i Nikes outletbutik i Ringsted, og der købte jeg Louise et par tennissko i str. 18. Tænk, de havde sko - altså rigtige sportssko - helt ned i str. 16. Jeg fik dem for 140 kr. hvor de normalt koster 400. Jeg siger jer, det var en lettelse for mig at finde ud af, at jeg kan finde ordentligt fodtøj i små str. dér - og så så billigt.

Tak for jeres råd. Har kigget begge link (Moni og Anja) og har set på begge i virkeligheden. De er for høje - men tak alligevel.

- Helle

Anmeld

23. august 2010

birgittemarie

Ahrmen altså, så ser jeg først, du har skrevet nu.

Er du hjemme i morgen? For så prøver jeg at ringe til dig der.

Dejligt, du fandt sko og scooter, der kunne modificeres uden større problemer!

Knus Birgitte

Anmeld

23. august 2010

Helle30

Jeg skal i skole i morgen, men er telefonérbar efter 16.30.

I virkeligheden er det jo ikke dig, der skal ringe til mig. - Det er jo mig, der er "kunden". Jeg prøver lige at ringe ca. 16.30, og ellers må du gerne ringe tilbage.

Knus fra Helle

- Undskyld I andre, at jeg skriver knus . I denne sammenhæng synes jeg altså bare det er ok, når nu BM er så sød at hjælpe.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.