Jeg er kommet til kort....
Vi var ude og lege i dag, men Louise måtte blive inde, for hun havde ikke noget regntøj.... Kunne I ikke give hende noget med?
- Spurgte hendes pædagoger. Nu har jeg været i ALLE butikker. Jeg har været overalt på nettet. Den mindste størrelse er 70.
Nu har jeg et sæt liggende, jeg købte i Babysam. Det er str. 70, og Louise SVØMMER i det. Jeg har ingen anelse om, hvordan jeg skal lægge det op.
Jeg søger altså nogle eksperter indenfor syfeltet. - Nogen som enten kan modificere et sæt regntøj fra str. 70 til str. 62 - eller nogen som evt kan sy et helt nyt sæt i str. 62. Vi betaler naturligvis, hvad det koster. Anyone?
+ Hvis nogen kender til et sted, hvor jeg kan købe gummistøvler i str. 18, så vil jeg være dybt taknemmelig.
Og nu vi er ved det... Louises pædagoger synes, det er så synd for hende, at hun ikke rigtig kan køre på noget oppe i vuggeren, fordi hun er for lille. - Så jeg har skrevet til dværgeforeninger i hele verden, men dé, der har svaret, skriver at det mest normale er, at man selv bygger om på køretøjer, så barnet kan bruge dem.
Børnehaven vil betale for hvad som helst, og det er jo prisværdigt nok - set fra et forældersynspunkt - . Som skatteborger synes jeg, det er grotesk, så mange penge der kan malkes ud på handikapområdet. Problemet er, at manden min sagtens kan svejse og moderere et hvilket somhelst køretøj, men så er det ikke længere CE-kvalificeret (tænker jeg) og så kan vi ikke bare give det til vuggeren, - for hvis nu andre børn bruger det og tilfældigt kommer til skade, så er det jo vuggeren/kommunen, der har stillet materiellet (som ikke er godkendt) til rådighed, og så kan de jo gøres erstatningspligtige....
Arhh, nu er det alligevel blevet lidt svært at have et barn, der er væksthæmmet. Kan nogen hjælpe?
- Helle