Hvornår skal vi fortælle det til den store

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.241 visninger
10 svar
0 synes godt om
13. august 2010

deline

Hej alle i skønne tøser

Kom til at tænke på om der er nogen der har gode erfaringer med at fortælle den dejlige nyhed om at jeres store barn/børn skal være storesøskende..... Vi er nemlig meget i tvivl og har jo lyst til at skrige det ud til hele verden selvom det stadig er så usikkert er kun i 6 uge....

Hvis der er nogle med gode erfaringer og metoder vil jeg meget gerne have lidt hjælp

Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2010

lille83

lytter lige med...

men tror nu bare vi prøver hen af vejen og forklare ham der er baby i maven, han er heller ikk så gammel...

Anmeld

14. august 2010

Omonigho

Uha...her er jeg godt nok også med på en lytter!!

Da jeg ventede Soffi var Emil jo alt for lille, der er nemlig kun knap 1½ år imellem dem. Men nu er Soffi næsten 5 og Emil 6, og de har tit talt om, at de gerne vil have en lille bor/søster. 

Jeg tror i hvert fald, at det er en rigtig god idé at vente til i hvert fald omkring 12. uge...

Men som sagt, jeg er spændt på hvad i andre siger!

knus

Anmeld

22. august 2010

deline

Hey igen

Vi var nødt til at fortælle vores store pige (5½ år ) i går at hun skulle være storesøster, fordi jeg bare er så dårlig og bare sover og kaster op hele tiden. Måske ikke ligefrem drømmesenariet men da hun meget bekymret spurgte hvorfor jeg var syg hele tiden, følte vi hun skulle have et ordentligt svar.

Hun blev meget generet men var ellers bare super glad.

Line

Anmeld

24. august 2010

Linse79

Vi regner med at vente til NF skanningen er overstået, så er vi sikre på, at alt er som det skal være. Men nu må vi se om det holder, det er jo 3 gang for mig, så hvis maven vokser hurtigt, som de siger den gør, så fortæller vi det måske før. Synes også det kommer an på hvor gammelt barnet er, de skal jo kunne forholde sig til det. Min datter var 2 år da jeg ventede lillebror, og hun fik det først af vide i uge 15 da maven begyndte at stritte godt

Anmeld

10. september 2010

kaka4

Hej, jeg har den skønneste lille knægt på 3 år og ham har vi lige fortalt det til. selvfølgelig er der en lille risiko for at noget kan gå galt, men det er der i princippet i hele forløbet. Han blev rigtig glad og kysser min mave hver dag og synger sang. jeg synes det er dejligt at dele det med ham.

kaka4 - 10 + 2

Anmeld

17. september 2010

Jose og emils mor

Hej med Jer,

Jeg har lige fortalt det til mine 2 børn. Jeg er i 7. uge, så der kan gå noget galt. Men jeg havde det samme problem mht. jobbet, familien og vennerne. Mit "problem" er at jeg buler godt ud allerede, så jeg kan ikke skjule det - om jeg så ville. Men nu har jeg så fortalt det til alle omkring mig, og sikke en lettelse!.

Min datter Josefina på 6½ blev helt vildt, og har lagt div. build a bear tøj frem som babyen skal have på. Emil er 5½ og han startede med at sige at babyen ihvertfald ikke måtte komme ind på hans værelse, for så ville han sparke den!!!. Emil er en rigtig dreng, skal lige siges og her viste han bare lidt jalousi og nervøsitet for hvad der kommer til at ske. Men jeg har efterfølgende snakket med ham omkring det hele, så nu glæder han sig også.

Men hans første reaktion var nok "hvad så med mig?".

Kh Kristine 

Anmeld

19. september 2010

Kuk

Hej. Er helt frisk oprettet her på Baby.dk.

Jeg synes det er et rigtigt fint spørgsmål at sende ud i cyberspace, vi har en dejlig dreng som bliver 5 i morgen, og vi går nemlig også og venter på det rigte tidspunkt. Jeg er i 8. uge og bare mega glad.

Men det er lidt fedt at læse at andre allerede har fortalt deres børn om den kommende lillesøster/bror. Men jeg tror nu stadig vi venter til efter NF, da jeg desværre har oplevet spontan aborter før, og jeg vil bare være lidt mere sikker på en succeshistorie, end at skulle fortælle Ludvig at han ikke skal være storebror alligevel.

KH Kuk

Anmeld

23. september 2010

Thirle3

Hej

Vi går også og venter på det rette tidspunkt og fortælle det til de 2 større søskende på snart 4 og 6, jeg har også et par spontane aborter, så jeg har også gået og ventet på NF så nu skal det fortælles i weekenden, men jeg har så heller ikke haft nogle gener af graviditeten som de kunne undre sig over.

Hilsen Thirle

Anmeld

24. september 2010

DK

Vi fortalte det efter tryghedsscanningen hvor jeg var 6+5. Min datter var 6,5 år og TOTALT klar til at blive storesøster. Mikkel og jeg kunne næsten ikke lade være med at tale om det hele tiden, og hun kunne sagtens fornemme at alt ikke var som det plejede! Det var rigtig dejligt at fortælle hende det, og hun blev sååå glad!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.