At sove i voksenseng - uden at falde ud ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.293 visninger
8 svar
0 synes godt om
12. august 2010

*Sofie*

Når vi flytter her den 1. sep får Malou og jeg hvert vores værelse.
Mit nye soveværelse er stort og indrettet på den måde at det klart er smartest at have sengen stående med hovedgærdet op af væggen...altså uden væg ved siderne.

Det sker nogen gange at Malou sover i min seng. Og som det er lige nu, er der ingen problemer, for min seng står med siden til en væg, så hun ligger bare mellem mig og væggen.

Men hva gør jeg nu her når vi flytter ? Jeg vil gerne kunne have Malou liggende i min seng, uden af være bange for at hun falder ud.

Har I andre gjort et eller andet smart, eller...?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2010

businesstigger

Jeg ved ikke hvor gammel man er når man lærer at holde sig inden for sengens størrelse.

Da Alexander var lille købte vi en tynd (masonit?!)plade i et byggemarked og satte ned mellem sengerammen og madrassen. Den var nem at tage af og på alt efter om Alexander l i vores seng eller ej. Og så var det billigt. En opgraderet version kunne man endten male pladen eller sy noget stof omkring ...

Anmeld

12. august 2010

Mor-til-asta-09

*Sofie* skriver:

Når vi flytter her den 1. sep får Malou og jeg hvert vores værelse.
Mit nye soveværelse er stort og indrettet på den måde at det klart er smartest at have sengen stående med hovedgærdet op af væggen...altså uden væg ved siderne.

Det sker nogen gange at Malou sover i min seng. Og som det er lige nu, er der ingen problemer, for min seng står med siden til en væg, så hun ligger bare mellem mig og væggen.

Men hva gør jeg nu her når vi flytter ? Jeg vil gerne kunne have Malou liggende i min seng, uden af være bange for at hun falder ud.

Har I andre gjort et eller andet smart, eller...?

Du kunne også købe en sengehest til 100kr i Ikea.. Mener ikke de koster mere end det.. selvfølgelig kun hvis den vil kunne sidde på din seng

Anmeld

13. august 2010

Englebisse

Nu tager min mand tidligt på arbejde og når vores søn så var kommet over om natten blev vi jo nød til at lægge noget så han ikke faldt ud af sengen når min mand var taget afsted om morgen. Men vi har bare lagt en dyne og nogle ekstra puder der hvor min mand lå og det var nok til at holde om inde på sengen.

Held og lykke med det

Anmeld

13. august 2010

*Sofie*

Mange tak for jeres svar

Tror jeg er ude i at lave en sengehest.

Anmeld

13. august 2010

Mumto3

alt efter hvordan din seng ser ud, så kan du (som allerede foreslået) købe en sengehest i IKEA, hvis du har en sengekant at sætte den på. Hvis du ikke har det, men blot en madras der ligger oven på sengen, så kan du i Babysam købe en sengehest der er beregnet til at lægge under madrassen (ogsom selvfølgelig går op og bliver til en sengehest) Det er et smart princip, men umuligt at beskrive

Anmeld

13. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Vi har jo praktiseret samsovning fra starten... Lige fra Idun var en baby. Og hun er ALDRIG faldet ud af sengen. Da hun var lille havde jeg en sammenrullet dyne vedsiden af hende, men hun er aldrig rullet mod den, men kun mod én af os.

Så hos os, har det ikke været noget problem

Anmeld

13. august 2010

*Sofie*

Min seng er en 1½ mands madres med fire ben. Så det blir vist noget med at lave en sengehest selv, og så sætte den fast på en eller anden måde. Det må jeg vist få min far til at gøre *GS*

Malou er aldrig faldet ud af min seng...os selvom hun har ligget og sovet i den alene. Men der har hun ligget helt inde ved væggen og jeg har lagt to dyner som lange pølser ude ved kanten.
Men ih, jeg tør bare ikk ta chancen når vi er flyttet for tænkt nu hvis hun nu faldt ud.

Anmeld

13. august 2010

Tanja1

Hmm, ja, måske lyder det lidt hårdt, men der har da faldt børn af en seng før og der er ikke sket noget... Men derfor synes jeg da heller ikke man skulle chance det.

Hos os var det ikke et problem, mens Alex sov, men lige så snart han vågnede (og var altså så stor og kunne så meget ), begyndte han sine kravletræning, og det var dér, at jeg nogle gang fik lidt hjertebank og lige fat på hans ben... Det var også der at han lærte at kravle over dyner, puder mm. der var lagt på sengen som "forhindring", og indtil han lærte at vende sig om og lade sig "falde" ned med benene/numsen først, lagde vi noget blødt, dvs. store puder på gulvet. Det hjalp, men jeg kunne stadigvæk ikke sove rigtigt med ham i sengen, så jeg var glad når han begyndte at blive i sin egen seng indtil det var tid til stå op, efter jeg holdte op med at amme...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.