opsparing + boligsikring/delvis friplads

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.243 visninger
6 svar
0 synes godt om
7. juli 2008

Betina_fra_Als

Hejza,

Jeg får sat et mindre beløb til side af min løn til uforsete udgidter (bilen hovedsagligt).

Men min spørgsmål går på, hvor stor en opsparing man må have i banken før det går ud over boligsikringen og/eller delvis friplads til børnehave og dagplejen?

En veninde siger, at jeg jo kan hæve pengene og have dem hjemme, så kan kommunen ikke se hvor stor en opsparing man har, men det tør jeg ikke, af flere grunde.

Nogle der ved det?

knus fra Betina. :D:D:D

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2008

Stumpen

Mit bud mht. de ting du der spørger om er ligemeget, at det er din årlige indtægt de går efter.. Men i det øjeblik der er tale om bistand, så har det betydning... Men det er som sagt kun et bud..
Min svigerinde gik forrige år fra manden og jeg ved at hun har haft en god slat på kontoen af flere grunde og det har ikke spillet nogen rolle i forhold til hendes boligtilskud samt friplads..
(H)

Anmeld

8. juli 2008

Honningblomst

Hej...
Friplads bliver kun beregnet efter indkomst og ikke formue og boligsikringen bliver først påvirket når du har over 630.000kr...så hvis det er over det beløb skal du passe på.
Eva... med lidt penge fra hussalg, som står låst de næste år.

Anmeld

8. juli 2008

Kvindemin

Hej i to.
For man friplads i fx dagpleje, hvis man er enlig.
?

Anmeld

8. juli 2008

Stumpen

Ja, det kan du sagtens få.. Man kan også søge friplads/tilskud til institution op til en samlet husstandsindkomst på 429.200 kr...
(H)

Anmeld

8. juli 2008

Kvindemin

Okay. Tak for svar :)
Rart at vide egentlig, står med en datter der skal starte i dagpleje pr. 1/8.
Er det noget jeg kan få ordnet ved at ringe til kommunen?

(H)

Anmeld

8. juli 2008

Stumpen

Ja, du kan evt. også gå ind på din kommunehjemmeside under borgerservice mener jeg og se lidt uddybende om hvad de tilbyder..
(H)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.