3 D bageform

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.376 visninger
22 svar
0 synes godt om
11. august 2010

Momster89

Ja jeg har fået købt mig en 3 D bageform, men jeg ewr ikke sikker på at jeg har forstået brugsanvisning rigtig.

Hvordan gør i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2010

Dot D

Solveig89 skriver:

Ja jeg har fået købt mig en 3 D bageform, men jeg ewr ikke sikker på at jeg har forstået brugsanvisning rigtig.

Hvordan gør i?

Hvilken én har du købt, så kan jeg måske bedre hjælpe dig

Anmeld

11. august 2010

Momster89

Dot D skriver:

Hvilken én har du købt, så kan jeg måske bedre hjælpe dig

Jeg har købt gummi anden

Anmeld

11. august 2010

Dot D

Solveig89 skriver:

Jeg har købt gummi anden

Så er den med to forme går jeg udfra, i den ene er der måske et lille hul? Hvis det er sådan, så laver du din dej, smører formen med evt olie, det er nemmest at få ind alle steder, så hælder du lidt mel i, som du ryster rundt til al olien er dækket. Så hælder du din dej i og sætter den form med hullet på. Jeg binder altid noget snor omkring formen for en sikkerhedsskyld, så ind i ovnen i den tid opskriften siger, og når du tager den ud, lader du den stå fem minutter som den er, derefter tager du "låget" af og lader den stå ca et kvarter(20 min) så på med "låget" igen og vend den om, så "bunden" kan komme af. Der lader du den så stå til den er helt kold, det tager timer... Sådan gør jeg med mit tog, og det var sådan, der stod i papirerne... Håber det var til at forstå Vil lige huske at sige, der står også, at det IKKE må være dej med frugter i....

Anmeld

11. august 2010

Momster89

Dot D skriver:

Så er den med to forme går jeg udfra, i den ene er der måske et lille hul? Hvis det er sådan, så laver du din dej, smører formen med evt olie, det er nemmest at få ind alle steder, så hælder du lidt mel i, som du ryster rundt til al olien er dækket. Så hælder du din dej i og sætter den form med hullet på. Jeg binder altid noget snor omkring formen for en sikkerhedsskyld, så ind i ovnen i den tid opskriften siger, og når du tager den ud, lader du den stå fem minutter som den er, derefter tager du "låget" af og lader den stå ca et kvarter(20 min) så på med "låget" igen og vend den om, så "bunden" kan komme af. Der lader du den så stå til den er helt kold, det tager timer... Sådan gør jeg med mit tog, og det var sådan, der stod i papirerne... Håber det var til at forstå Vil lige huske at sige, der står også, at det IKKE må være dej med frugter i....

Jo det er det.

jamen så havde jeg forstået det rigtig

Mange tak for dit svar, så må jeg heller i gang med at prøve

Anmeld

11. august 2010

Dot D

Solveig89 skriver:

Jo det er det.

jamen så havde jeg forstået det rigtig

Mange tak for dit svar, så må jeg heller i gang med at prøve

Forbered dig på, måske, at skulle prøve nogle gange. Jeg måtte bage mit tog tre gange før jeg fandt den rette mængde dej. Det endte faktisk med en fed dej hældt op til kanten og extra på midten inden låget kom MEGET hurtigt på, også fyldte jeg lidt mere dej igennem hullet. Da den var færdigbagt var der kommet noget op ad hullet og lidt ved kanterne, men det fineste tog stod klar

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

11. august 2010

Momster89

Dot D skriver:

Forbered dig på, måske, at skulle prøve nogle gange. Jeg måtte bage mit tog tre gange før jeg fandt den rette mængde dej. Det endte faktisk med en fed dej hældt op til kanten og extra på midten inden låget kom MEGET hurtigt på, også fyldte jeg lidt mere dej igennem hullet. Da den var færdigbagt var der kommet noget op ad hullet og lidt ved kanterne, men det fineste tog stod klar

Hvor er det flot

Du har måske en god opskrift på en god kage dej til den?

Anmeld

11. august 2010

Dot D

Solveig89 skriver:

Hvor er det flot

Du har måske en god opskrift på en god kage dej til den?

Tak skal du have     Jeg brugte en helt almindelig sandkage opskrift, var lige ude og se efter den, men den er smuttet i svinget men sådan en pund til pund kage opskrift, hvor der er lige meget mel, sukker og smør/margerine i, prøv at søg på pund til pund kage. Så skal jeg nok lige se om jeg kan finde den, jeg brugte

Anmeld

11. august 2010

Momster89

Dot D skriver:

Tak skal du have    Jeg brugte en helt almindelig sandkage opskrift, var lige ude og se efter den, men den er smuttet i svinget men sådan en pund til pund kage opskrift, hvor der er lige meget mel, sukker og smør/margerine i, prøv at søg på pund til pund kage. Så skal jeg nok lige se om jeg kan finde den, jeg brugte

Mange tak skal du have

Jeg ser hvad jeg kan finde

Anmeld

14. august 2010

Dot D

Solveig89 skriver:

Mange tak skal du have

Jeg ser hvad jeg kan finde

Hej igen.

Nu fandt jeg så den opskrift, jeg har brugt i mit tog. Så tror jeg at jeg x med tre, men det kommer jo an på str. Jeg havde noget til overs og det blev lige til  kage på grillen....

200 g blødt smør

200 g sukker

200 g mel

4 æg

1 tsk vanilliesukker

Smør, sukker og vanillie piskes hvidt og skummende, put æggene i ét ad gangen. Melet sigtes i. Dette passer til en 1,5 ltr form og i ovnen ca. 1 time ved 175 grader

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.