gode råd til at få bølle til at søve på eget værelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.212 visninger
11 svar
0 synes godt om
11. august 2010

SaNiNa

Så piger nu skal jeg bruge jeres hjælp.

Som nogle af jer ved er vi jo lige flyttet i og stadig laver en hel del på lejligheden, men vi kan da bor her.

Nicklas har i meget meget lang tid sovet hos os i vores seng og nu skal det altså være slut da jeg ikke sover ret godt om natten med en baby numse i hovede og en stor dreng på maven.

Vi bruger som regl 1-1½ time på at få ham til at sove og den tid kunne jeg jo godt tænke mig at vi fik afkortet osse.

men først skal han lære at sove i egen seng, så her skal jeres gode råd komme.

Jeg bryde mig ikke om den metode hvor man putter og gå ud og går ind igen og lade sit barn græde det gør alt for ondt på mig (pylere mor).

Men hvilken metoder er der så vi kan benytte os af.

vil I ikke godt hjælpe os piger.

Sanne & Nicklas

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2010

Diana...

Er i gået i gang med at prøve aller skal i til og i gang. Har i prøvet bare at lægge ham? hvad sker der så? 

Altså den metode kan jeg godt forstå du ikke vil prøve. MEN den kan gøres anderledes du lægger ham ind når han så rejser sig eller begynder og græde går du ind nusser ham på kinden og lægger ham igen så lader du ham ikke græde og viser ham at du er lige ude på den anden side af døren. 

Knus Diana

Anmeld

11. august 2010

SaNiNa

Diana... skriver:

Er i gået i gang med at prøve aller skal i til og i gang. Har i prøvet bare at lægge ham? hvad sker der så? 

Altså den metode kan jeg godt forstå du ikke vil prøve. MEN den kan gøres anderledes du lægger ham ind når han så rejser sig eller begynder og græde går du ind nusser ham på kinden og lægger ham igen så lader du ham ikke græde og viser ham at du er lige ude på den anden side af døren. 

Knus Diana

Vi skal til og i gang.

Han vil i det hele taget  ikke være alene det mindste jeg/vi gå lidt væk bliver ham så ulykkelig og det er rigtig slemt lige fortiden

Anmeld

11. august 2010

Diana...

Sanne og Nicklas skriver:

Vi skal til og i gang.

Han vil i det hele taget  ikke være alene det mindste jeg/vi gå lidt væk bliver ham så ulykkelig og det er rigtig slemt lige fortiden

Kan det ikke være fordi han lige er startet i dp igen efter en masse ferie og fridage osv osv? Måske skulle i vente til han har fået en fast hverdag med Dp igen og så prøve? der er jo sket rigtig meget for ham det sidste stykke tid.

Anmeld

11. august 2010

SaNiNa

Diana... skriver:

Kan det ikke være fordi han lige er startet i dp igen efter en masse ferie og fridage osv osv? Måske skulle i vente til han har fået en fast hverdag med Dp igen og så prøve? der er jo sket rigtig meget for ham det sidste stykke tid.

Vi ved ikke helt hvorfor han gør det. han er jo altid meget morsyg. vi har ferie i denne her uge så han er jo hos mig hele tiden. Håber resten af vores ferie bliver hyggeligere

Anmeld

18. august 2010

Snuffler25

Vi ved ikke helt hvorfor han gør det. han er jo altid meget morsyg. vi har ferie i denne her uge så han er jo hos mig hele tiden. Håber resten af vores ferie bliver hyggeligere

Har i fundet en måde at få ham til at sove på ?

Jeg skal selv igang med at lære Nicolaj at falde i søvn alene og ved SLET IKKE hvordan jeg skal gå i gang P.t. falder i søvn i mine arme eller i min seng og så lægger jeg ham i hans egen seng.. men vil så gerne at han kan falde i søvn i sin seng fra starten...

men ved slet ik hvordan jeg skal gribe det an?

Anmeld

18. august 2010

SaNiNa

Snuffler25 skriver:

Har i fundet en måde at få ham til at sove på ?

Jeg skal selv igang med at lære Nicolaj at falde i søvn alene og ved SLET IKKE hvordan jeg skal gå i gang P.t. falder i søvn i mine arme eller i min seng og så lægger jeg ham i hans egen seng.. men vil så gerne at han kan falde i søvn i sin seng fra starten...

men ved slet ik hvordan jeg skal gribe det an?

Den sidste uge har han sovet i sin egen seng kun en nat hvor han har sovet i vores seng.

Men vi putter ham stadig i vores seng og så bliver han lagt over i sin egen seng når han sover.

Hvis vi forsøger at putte ham i sin egen seng græder han helt vild og det bliver kun højere højere. har forsøgt at side ved siden af hvor vi læse godnat histortie og så side o g holde ham i hånden. men nej nej han vil slet ikke være i sin seng. heller ikke i løbet af dagen hvis vi sætter ham op i den han begynder at græde med det samme.

Så vi tænke over en god måde at gør ham tryk ved den.

Anmeld

18. august 2010

Mathilde

Den sidste uge har han sovet i sin egen seng kun en nat hvor han har sovet i vores seng.

Men vi putter ham stadig i vores seng og så bliver han lagt over i sin egen seng når han sover.

Hvis vi forsøger at putte ham i sin egen seng græder han helt vild og det bliver kun højere højere. har forsøgt at side ved siden af hvor vi læse godnat histortie og så side o g holde ham i hånden. men nej nej han vil slet ikke være i sin seng. heller ikke i løbet af dagen hvis vi sætter ham op i den han begynder at græde med det samme.

Det er det samme med Celina...hun vil bare slet heller ikke i sin egen seng!

Vi har pillet den ene side af tremmesengen og så er planen, at bunden lige skal sænkes lidt, så den passer i højden med vores seng. Sengene skal stå helt op ad hinanden. Så vil vi forsøge at ligge hende i hendes seng og så ligge lige ved siden af hende i vores seng... så føler hun sig forhåbentlig mere tryg

Det er dog ikke afprøvet endnu, da vi lige har vænnet hende til, at hun ikke skal have bryst i sengen inden hun skal sove, hvilket går helt fint nu så én ting ad gangen...

Anmeld

19. august 2010

Snuffler25

Okay jeg må lide af begynder held - for jeg prøvede at putte Nicolaj igår og det gik bare SÅ godt!! Aner ikke om det vil virke igen iaften Men prøves ska det jo, for igang ska vi jo....

Han plejer at sove kl. 22 - har han gjort den sidste måneds tid. Så kl. 20.30 gav jeg ham et dejligt langt hyggeligt bad.. kl. 21 havde han nattøj på og lå i mine arme ved TV og farmand og fik sin aftenflaske.. kl. 21.30 sagde vi godnat til far og så lagde jeg ham i hans seng - hvor han straks begyndte at smile og sparke til dyne og alt muligt som bare ikke tydede på at han sku være træt Men så stak jeg sutten i munden på ham og gav ham stofbleen og begyndte at synge (sad i stol ved siden af)... - dynen lod jeg være af, for hver gang jeg gav ham den på, sparkede han den af - det næsten legetøj for ham...  Jeg sang og nussede i næsten 30 min.. stoppede kl. 22 - da var han blevet mere stille og gned sig MEGET i øjnene og sådan..

Så børstede jeg tænder, snuppede min bog og lagde mig i min seng. Hans seng står stadig i vores soveværelse, men han ka ik se os og jeg ka ik se ham.. så sku der være noget trygt ved det for ham, ka han måske høre mig hvis jeg flytter på dynen - men ved altså ik hvor meget

Kl. 22.15 efter en del gab, lidt møven rundt, lidt dybe suk osv fra hans seng.. så var der bare stille kl. 22.30 stod jeg op og lagde dynen over ham og HOPPEDE OG JUBLEDE I DYB STILHED FOR MIG SELV - fordi det var lykkedes haha

Prøver igen iaften - vil vædde med det SLET IKKE går ligesådan... men vil prøve.. skal igang

Håber I også ka finde en tryg måde? Har din baby ikke en stofble eller bamse eller noget som h*n føler sig tryg ved?
Kan lige sige, at jeg havde taget en dyne og tæppe og rullet sammen til lang pølse og ligesom lagt langs kanten af sengen rundt om hans hoved - for at skabe mere tryghed og huleagtighed om ham - for ellers er sådan en tremmeseng jo rimelig stor og åben, tror jeg ik de er så glade for

Anmeld

24. august 2010

SaNiNa

Mathilde skriver:

Det er det samme med Celina...hun vil bare slet heller ikke i sin egen seng!

Vi har pillet den ene side af tremmesengen og så er planen, at bunden lige skal sænkes lidt, så den passer i højden med vores seng. Sengene skal stå helt op ad hinanden. Så vil vi forsøge at ligge hende i hendes seng og så ligge lige ved siden af hende i vores seng... så føler hun sig forhåbentlig mere tryg

Det er dog ikke afprøvet endnu, da vi lige har vænnet hende til, at hun ikke skal have bryst i sengen inden hun skal sove, hvilket går helt fint nu så én ting ad gangen...

åååh søde.

Det må du lige fortælle om hvordan det er gået når I har afprøvet det for kunne være Nicklas ville acceptere det osse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.