Kan det gå an?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. august 2010

Susan1978

Perfekt Line..   Sådan gør jeg også.. og laver gerne pynt om aftenen i løbet af de 3 dage.. hvor der nu er tid..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2010

Seno

Spurgte min Morfar som er bager angående fløde spørgsmålet:

Fløde kan holde dig lige så længe som der står på pakningen når man køber den, HVIS: man kun arbejder med kagen/fyldet så minimal tid som muligt udenfor køleskabet, dvs stil den på køl så hurtigt som muligt efter det er blandet sammen - og stille det på køl imens man forbereder næste projekt, samt så snart kagen er lagt sammen. Tager arbejdet længere tid er det bedre at stille kagen ind så den bliver gennemkold igen så fløden ikke begynder sin nedbrydningsproces som sker over ganske kort tid (Flødepynt på lagkage er jo næsten "smeltet" inden man er færdig med den).

Anmeld

12. august 2010

linemus

Susan1978 skriver:

Perfekt Line..   Sådan gør jeg også.. og laver gerne pynt om aftenen i løbet af de 3 dage.. hvor der nu er tid..

Super Ja, jeg må lige tage mig sammen, så jeg for en gang skyld ikke står i sidste øjeblik. Der er kagekonkurrence til sommerfesten i min lille by, så det bliver sjovt at se, hvad de andre kommer med

Anmeld

12. august 2010

linemus

Seno skriver:

Fløde kan holde dig lige så længe som der står på pakningen når man køber den, HVIS: man kun arbejder med kagen/fyldet så minimal tid som muligt udenfor køleskabet, dvs stil den på køl så hurtigt som muligt efter det er blandet sammen - og stille det på køl imens man forbereder næste projekt, samt så snart kagen er lagt sammen. Tager arbejdet længere tid er det bedre at stille kagen ind så den bliver gennemkold igen så fløden ikke begynder sin nedbrydningsproces som sker over ganske kort tid (Flødepynt på lagkage er jo næsten "smeltet" inden man er færdig med den).

Okay. Det er skrevet bag øret. Tak for det

Anmeld

12. august 2010

Snefnug1984

Seno skriver:

Jeg har også tænkt på, at fyld med fløde i jo ikke bliver for gammelt af at stå, hvis bare det står i køleskabet. Det ville jo bare svare til, at fløden stod i køleskabet uden at blive brugt indtil mindst holdbar til..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.